Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:59

Ik schrok ook een beetje van de foto's. Ik wist helemaal niet dat er in deze extreme vormen gefokt werd met deze dieren. Van het filmpje hierboven wordt ik ook niet erg blij. Hoewel ik dat paard er 'normaler' uit vind zien dan de dieren op de voorgaande foto's.

Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van de tegenpartij, over het hoe en waarom...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:59

ik krijg al pijn in m'n rug als ik er naar kijk...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:03

Anoniem schreef:
Ik schrok ook een beetje van de foto's. Ik wist helemaal niet dat er in deze extreme vormen gefokt werd met deze dieren. Van het filmpje hierboven wordt ik ook niet erg blij. Hoewel ik dat paard er 'normaler' uit vind zien dan de dieren op de voorgaande foto's.

Ik ben wel benieuwd naar de argumenten van de tegenpartij, over het hoe en waarom...

Daarom zit ik ook de site van dat paard te bekijken, maar het lijkt me niet netjes die link hier openbaar neer te zetten. . . evt. via pb.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:04

Dubblepost *
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 06-03-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:05

Mijn god bij de Amerikanen moet het echt extreem, extremer, extreemst 8)7

Zo zag de Saddle Bred er van origine uit... (Nou ja dit was al niet erg orgineel, al redelijk doorgefokt en gemodificeerd)

Afbeelding

Dit zal wel het voorbeeld zijn geweest _O-
Afbeelding

Overigens maken ze van het Arabisch Volbloed en ons Friese paard ook zulke creaties.
Beroemde Amerikaanse hengst Magnum Psyche is ook zo'n barbiepaard. Overigens zijn ze ook niet vies van plastische chirurgie bij paarden. Schijnt dat ze bij deze hengt ook vet weg hebben gehaald uit z'n gezicht en hals en weer ergens anders hebben ingespoten

Afbeelding

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:09

hmmm.....

ze hebben wel een voorkeur voor een aparte bouw in amerika....

American shetland:

Afbeelding

american Friesian:

Afbeelding

Belgium Draft horse:

Afbeelding

Morgan Horse:

Afbeelding

Haflinger:

Afbeelding

tja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:11

Gekke amerikanen ook altijd.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:12

wat een mafkezen daar..
ik snap niet wat er mooi aan deze paarden is :n

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:13

Voor degenen die afgeven op Amerika, paard in kwestie staat in Zuid-Afrika. ;)
En ook al komt het misschien van oorsprong van daar, je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:13

zullen we het dan maar niet over de shire's uit amerika hebben dan

Afbeelding
Afbeelding

niet normaal meer toch :r

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:14

Haha ja vooral de American Shetland...

Zoek de verschillen :+
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Maar die zijn qua lijf en leden iig nog niet zo doorgefokt als dat paard in de OP :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:14

Katyatje schreef:
Voor degenen die afgeven op Amerika, paard in kwestie staat in Zuid-Afrika. ;)
En ook al komt het misschien van oorsprong van daar, je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren.

Ik zat het zojuist met een mod te bespreken, mijn fout. Feit blijft wel dat het hier om een AMERICAN saddle horse gaat :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:20

Edit:

Foto's komen inderdaad uit Afrika, dus dat is mijn fout. . . het was niet mijn bedoeling de Amerikanen in een kwaad daglicht te zetten, ik bedoelde het meer in de trant van: waar zijn wij MENSEN toch mee bezig :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:21

Dat is amper nog een paard te noemen.. :n En dat laatste filmpje, brr. Hoe die vent ook tegen die benen zat te schoppen om 'm verder uit elkaar te laten staan.. 8)7

KarinG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:27

Deze was ik een tijd geleden al eens tegen gekomen.

Dit zijn geen paarden meer maar vreemde gedrochten. En het publiek maar juichen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:28

:oo o my.. word hier gewoon serieus misselijk van
vind dit gewoon dierenmishandeling ...
dit kan je geen paarden meer noemen :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:29

Ik kan het filmpje niet zien Karin, zou je de link per pb willen verzenden? En las ik nou goed dat die merrie pas 2 jaar is?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:29

Zet een foto van het oerpaard eens naast de foto in de OP. Dat zijn 2 compleet verschillende diersoorten...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:30

Ailill schreef:
Ik kan het filmpje niet zien Karin, zou je de link per pb willen verzenden? En las ik nou goed dat die merrie pas 2 jaar is?

Als je hem op Youtube bekijkt doet hij het wel. Gewoon nog een keer klikken op het "Insluiten is uitgeschakeld blabla"dan start hij in een nieuwe pagina!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:32

Aaaawwhhh wat een puppy's nog op het laatste filmpje joh.... :\

Idd, klikken op: Bekijk op Youtube

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:32

Wat verschrikkelijk... Waar gaan we met het fokbeleid van onze huisdieren naar toe? Dat filmpje is ronduit choquerend en die foto's, wat een dierenmishandeling. Ik vind het eigenlijk geen mishandeling meer maar ronduit ziek, zo'n mensen moeten ze gewoon straffen voor waar ze mee bezig zijn. :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:32

Focussed schreef:
Ailill schreef:

Als je hem op Youtube bekijkt doet hij het wel. Gewoon nog een keer klikken op het "Insluiten is uitgeschakeld blabla"dan start hij in een nieuwe pagina!

Ik ben aan het kijken, met afschuw! Zijn die mensen gek ofzo? Welke debiel stapt er nou op een paard van twee en dan zulke dingen vragen van een paard. . . 8)7

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:35

Ailill schreef:
Edit:

Foto's komen inderdaad uit Afrika, dus dat is mijn fout. . . het was niet mijn bedoeling de Amerikanen in een kwaad daglicht te zetten, ik bedoelde het meer in de trant van: waar zijn wij MENSEN toch mee bezig :)

inderdaad....ik schaam dood dat ik ook mens ben...waar zijn we in vredesnaam mee bezig |(

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:35

Ailill schreef:
LisaLucky schreef:
Bah wat eng. en er wordt nog op gereden ook. Alleen bij het idee al van het 'breken' van de staart, brr :n
nu vind ik het paard van het laatste filmpje er wel redelijk uit zien, of ligt dat aan mij?

Mwoh. . . het viel me op dat het paard z'n oortjes vrolijk naar voren hield terwijl die meneer erop zat. Tot ik zag dat die man zijn zweep vlak achter de oren van het paard hield. Geen vriendelijk beeld.

Ja je hebt gelijk, ik bedoelde dan ook puur qua bouw vergeleken met het paard uit de OP. het rijden vind ik idd niet al te vriendelijk, ook als het paard in stilstand zijn benen verder uit elkaar moet doen etc.

Moet toegeven dat ik af en toe wel eens denk; 'wauw, wat een mooi paard' maar bij nader inzien is dit vaak totaal onnatuurlijk en paardonvriendelijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:37

Ik vind het echt geen porum hoe men zulke dieren moet en doet rijden. :n
ik zou daar geen plezier aan kunnen hebben denk ik,verder doet mn rug gewoon zeer als ik zie hoe dat paard zich moet stretschen mét een ruiter op zn rug. :wow: