Yeeeeej, jullie duimen heeft geholpen! Ze heeft een vrijwillig gegeten en gedronken, ongeveer net zoveel als mn konijn maar goed er zit iets in en de wil om te eten komt blijkbaar toch voorzichtig terug!
Hyperlipidemie kan het inderdaad zijn (ze hebben wel naar t vet gekeken in het bloed, maar ik weet niet of het inderdaad hyperlipidemie werd genoemd) maar dan waarschijnlijk niet van de sneeuw dat is al zo lang geleden als ze al die tijd niet zou hebben gegeten zou ze nu niet meer zo stevig zijn. Als je ziet waar de ponys stonden;
Verbaasd t me niks als ze gewoon niks te eten hadden en dat de hyperlipidemie daardoor komt of van het verdriet en de stress van het alleen staan zonder haar maatje (was waarschijnlijk haar moeder maar de oude eigenaar was niet zeker) waar ze al jaaaren, zoniet al haar hele 20 jarige leventje mee samen heeft gestaan.
In ieder geval blijven we om de drie uur slobber voeren met de spuit en staat ze op de wei waar ze wel wat aan sprietjes gras knabbelt. Vanavond mag ze een lichte ontwormingskuur omdat als ze vol zit met wormen dat haar darmen ook tegen kan werken.
Talietjuh schreef:p.s hoe gaat het met Dizzerd?
Leuk dat je t vraagt
Dizzerd doet het super! Hij word alweer bijna vier en krijgt zoveel praatjes dat we dit voorjaar toch willen beginnen met heeel langzaam beleren. Hij kreeg bij de vorige eigenaar natuurlijk al bijna niks te eten en was ook nog eens laagste in de rang waardoor hij weinig kreeg van wat er werd gevoerd. Nu is hij nummer 3 in rang al (van de 7) en hij word heel bijdehand en zelfverzekerd. We brengen de paarden vaak twee om twee naar de wei en naar stal (dus 1 iemand neemt twee paarden mee) maar dat kan bij Diz al niet meer, hij weet het gewoon als je niet alle aandacht voor hem hebt, dan gaat ie klieren, terwijl als ik hem alleen neem het echt een voorbeeld paard is, grapjas
We hadden eerst het probleem dat alles wat we er in stopte hij weer in de hoogte groeide, maar hij begint nu eindelijk wat breder te worden. Wel moet hij nog steeds naast zijn onbeperkte ruwvoer 4 kilo brok/muesli op een dag hebben en hij is nog steeds niet dik!
Maar we zijn nog iedere dag super blij met hem, t is echt de clown van de stal en er word regelmatig gezegt dat hij een rode dopsneus had moeten hebben