'kneusje' nummer zoveel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:16

Hopelijk komt de shet in haar snel naar boven en gaat ze weer doen waar ze goed in is: eten! 8-)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:26

Super van je. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:39

Heel veel succes en goed van jullie dat jullie dat doen voor deze pony.

Maar ik vind het schandalig van die Zoon van de boer, dat ie hun aan hun lot heeft overgelaten incl. zijn bloedeigen vader.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:37

Als de vader niet aan de bel trekt, hoe moet de zoon dat dan weten als hij er niet dagelijks komt?
En een shet met te lange hoeven: als het dier hoefbevangen is (geweest), dan kan dat heel snel gaan!
Verder vind ik niet dat je meteen van kwade opzet uit mag gaan. Als de zoon vertrouwen heeft in de vader, zal er geen opzet in het spel zijn geweest.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:47

Jeetje wat een verhaal zeg, ze ziet er op de foto's inderdaad helemaal niet zo beroerd uit als hoe ze klinkt in de verhalen, wat een dappere merrie. :(:) Sterkte en succes, ik volg en duim.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:21

Even een korte update..

Apple schreef:
Dat klinkt dus voorzichtig positief :-) Succes met het slobber voeren.

Helaas inderdaad voorzichtig positief, we hebben haar tot 6 elk uur een liter slobber (vooral water en een beetje slobber en glucose water van de dierenarts) gegeven met een spuit. Daarna om 9 uur nog een keer met iets meer slobber.

Om 5 uur hadden we nog naar haar tandvlees gekeken en was het al bijna de kleur die het moest zijn. Helaas om half 9 was het alweer veel donkerder. En elke voerbeurt werd ze ook dwarser. Ze wilde om half 9 echt niet meer en we hebben er maar de helft in gekregen van wat ze zou moeten krijgen ;(

Ook hebben we haar nog niet zien mesten, dat deed ze eerder nog wel in hele kleine beetjes diaree. Maar ze heeft wel op de wei gestaan vanmiddag en omdat dat zo onverwachts was hebben we de wei niet kunnen afzetten dus heeft ze een hectare gehad, het kan dus zijn dat ze vanmiddag nog gemest heeft maar dat we het niet gezien hebben.

Nou hoop ik dat ze niet meer wil omdat ze gewoon vol is, maar ik vrees dat ze gewoon op is, heb besloten om haar vannacht met rust te laten. Ik duim en hoop echt heel hard dat ze morgenochtend wat gegeten en gedronken heeft, en ook heeft gemest, zijn er lieve bokkers die met me mee willen duimen?

Ik ben wel reeel hoor, als ze op is is het goed, maar ze is zo vrolijk en alert dat het zo moeilijk is om het los te laten. Morgen ochtend krijgt ze nog 1 keer slobber en daarna gaat ze de hele dag lekker in de wei, eet/ drinkt ze dan nog niet gaan we nog eens serieus met de dierenarts kijken wat voor haar de beste oplossing is.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:24

Ik vind het heel goed en eerlijk dat jullie heel eerlijk zijn tegen over de pony. Jullie geven haar de kans op te knappen, maar als ze op is, is ze op. Dan houdt het helaas op en hebben jullie allemaal je best gedaan.

Natuurlijk duim ik heel hard mee op een goede afloop! :* :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:16

Je weet niet hoe lang de pony al niet heeft gegeten voordat jullie haar kregen. Dus dan kan het even duren voordat ze kan gaan mesten.
Doorgaan met dwangvoeren, er MOET gewoon wat in. Wel contact blijven houden met de DA.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:40

Eerst even dit:
_/-\o_

Respect. Diep respect! Ik ga heeeeel hard met je mee duimen dat Mello het gaat redden en dat ze mooi opknapt en een hele oude pony wordt!
Sterkte hoor!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:48

Jemig wat een verhaal. Hopelijk lukt het je om haar er doorheen te trekken. Heel veel succes, het is super wat je doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:17

ik volg even. wat een topper ben jij!
Ik ben heel benieuwt hoe het gaat

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:21

Petje af !!! En hoop ook echt dat ze er bovenop komt. Vraag me ook af of het te maken heeft dat ze haar (helaas gestorven) maatje mist en dat ook haar gezondheid niet bevorderd. Geen idee hoor of dat zou kunnen, maar komt even in mijn gedachten voorbij.
Heel veel sterkte de komende tijd en ik duim voor jullie mee !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:36

p.s hoe gaat het met Dizzerd?

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:32

Duimduimduimduim
Hoop dat ze vannacht wat gegeten heeft!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:58

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 12:32

Yeeeeej, jullie duimen heeft geholpen! Ze heeft een vrijwillig gegeten en gedronken, ongeveer net zoveel als mn konijn maar goed er zit iets in en de wil om te eten komt blijkbaar toch voorzichtig terug! *\o/*

Hyperlipidemie kan het inderdaad zijn (ze hebben wel naar t vet gekeken in het bloed, maar ik weet niet of het inderdaad hyperlipidemie werd genoemd) maar dan waarschijnlijk niet van de sneeuw dat is al zo lang geleden als ze al die tijd niet zou hebben gegeten zou ze nu niet meer zo stevig zijn. Als je ziet waar de ponys stonden;

Afbeelding

Verbaasd t me niks als ze gewoon niks te eten hadden en dat de hyperlipidemie daardoor komt of van het verdriet en de stress van het alleen staan zonder haar maatje (was waarschijnlijk haar moeder maar de oude eigenaar was niet zeker) waar ze al jaaaren, zoniet al haar hele 20 jarige leventje mee samen heeft gestaan.

In ieder geval blijven we om de drie uur slobber voeren met de spuit en staat ze op de wei waar ze wel wat aan sprietjes gras knabbelt. Vanavond mag ze een lichte ontwormingskuur omdat als ze vol zit met wormen dat haar darmen ook tegen kan werken.

Talietjuh schreef:
p.s hoe gaat het met Dizzerd?

Leuk dat je t vraagt :) Dizzerd doet het super! Hij word alweer bijna vier en krijgt zoveel praatjes dat we dit voorjaar toch willen beginnen met heeel langzaam beleren. Hij kreeg bij de vorige eigenaar natuurlijk al bijna niks te eten en was ook nog eens laagste in de rang waardoor hij weinig kreeg van wat er werd gevoerd. Nu is hij nummer 3 in rang al (van de 7) en hij word heel bijdehand en zelfverzekerd. We brengen de paarden vaak twee om twee naar de wei en naar stal (dus 1 iemand neemt twee paarden mee) maar dat kan bij Diz al niet meer, hij weet het gewoon als je niet alle aandacht voor hem hebt, dan gaat ie klieren, terwijl als ik hem alleen neem het echt een voorbeeld paard is, grapjas :+

We hadden eerst het probleem dat alles wat we er in stopte hij weer in de hoogte groeide, maar hij begint nu eindelijk wat breder te worden. Wel moet hij nog steeds naast zijn onbeperkte ruwvoer 4 kilo brok/muesli op een dag hebben en hij is nog steeds niet dik!

Maar we zijn nog iedere dag super blij met hem, t is echt de clown van de stal en er word regelmatig gezegt dat hij een rode dopsneus had moeten hebben :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:35

Kijk eens aan, dat is goed nieuws :-)

Ook wel voorstelbaar, als ze haar hele 20 jarige leven bij de zwarte heeft gestaan en nu plots zonder de zwarte verder moet dan zal ze daar best even van slag door zijn (tel daar nog bij op een verhuizing en nieuwe paarden).

Ik hoop dat het zo goed met haar blijft gaan :-)

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:56

super goed wat je hebt gedaan!!
ik volg hoor, vind het spannend en natuurlijk blijf ik ook duimen _/-\o_

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:20

Ik vind het echt super wat je doet!
Hopelijk komt alles weer helemaal goed! Ik duim mee!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:42

Diepe respect voor jou!
Hopelijk komt het weer helemaal goed.
Die hoeven van die zwarte :oo

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:24

Wat goed!!
Hoop dat ze er bovenop komt.
Zo niet dan heeft ze iig de laatste dagen heel veel liefde gehad maar volgens mij gaat dit wel goed komen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:35

Super fijn Koenlover, hopelijk blijft het zo goed gaan met haar! Aankomend weekend heb ik hopelijk lekker brood voor haar en de rest:-)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:51

wow echt diep respect voor jullie _/-\o_
ik duim mee!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:56

Wat fijn dat het beter gaat! Nu maar hopen dat ze blijft eten!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:52

Super nieuws! Maar wat een trieste foto van de zwarte op de achtergrond..bah! |(