Ik begin het zo moe te worden!! SORRY, SORRY, SORRY!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:46

SaBiNa_S schreef:
Soms word ik ook een beetje gek van bokt idd, bv dit : er is nu ook een topic over iemand die met zn 2e zonder zadel op een pony gingen en die pony gaf een bok, ook weer een heel gezeur. :+

Vriendin van mij ging samen met een ander meisje op haar paard zitten, zonder zadel en zonder cap. Het paard schrok en ging er vandoor. Vriendin last van been (of knie weet niet meer precies) en meisje bewusteloos. Meisje heeft er niks aan overgehouden, maar vriendin is jaar na het ongeluk nu pas geleden geopereerd en mag daarna 4 maanden niet rijden
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze toch?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:47

anais96 schreef:
SaBiNa_S schreef:
Soms word ik ook een beetje gek van bokt idd, bv dit : er is nu ook een topic over iemand die met zn 2e zonder zadel op een pony gingen en die pony gaf een bok, ook weer een heel gezeur. :+

Vriendin van mij ging samen met een ander meisje op haar paard zitten, zonder zadel en zonder cap. Het paard schrok en ging er vandoor. Vriendin last van been (of knie weet niet meer precies) en meisje bewusteloos. Meisje heeft er niks aan overgehouden, maar vriendin is jaar na het ongeluk nu pas geleden geopereerd.

Dit bedoel ik dus. :')

Maargoed, Ik heb het ook al heel vaak gedaan, dat het bij jouw vriendin niet goed ging kan gebeuren, het hoeft niet te zijn dat daarom alle paarden er van schrikken .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:50

Heleennn schreef:
Er zijn volgens mij ook écht wel mensen die bijvoorbeeld hun eigen weide hebben omdat een pensionstal te duur is, en dus ook niemand hebben om hun te helpen omdat het hun eerste paard is en de ouders er niks van af weten? Vind dit een beetje kort door de bocht heen...

Zo iemand had ik een keer bij een paard dat ik te koop had. Manege ervaring, geen bak, geen les.
Super lieve meid maar ik heb tegen de moeder gezegd dat ik het paard niet aan hen wilde verkopen omdat het zelfs met dat super brave paard gegarandeerd problemen ging geven.
De moeder belde me na de teleurstelling later dat ze dankbaar was voor het eerlijke advies.
Het meisje heeft nu een bijrijpaard.

Ik snap dat handelaren niet zo redeneren, maar het zou een hoop ellende schelen als ze dat wel zouden doen.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:51

SaBiNa_S schreef:
anais96 schreef:
Vriendin van mij ging samen met een ander meisje op haar paard zitten, zonder zadel en zonder cap. Het paard schrok en ging er vandoor. Vriendin last van been (of knie weet niet meer precies) en meisje bewusteloos. Meisje heeft er niks aan overgehouden, maar vriendin is jaar na het ongeluk nu pas geleden geopereerd.

Dit bedoel ik dus. :')

Maargoed, Ik heb het ook al heel vaak gedaan, dat het bij jouw vriendin niet goed ging kan gebeuren, het hoeft niet te zijn dat daarom alle paarden er van schrikken .

Achja, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn toch?:)
Trouwens, voor diegene, als je bokt een beetje kent weet je dat je dat soort dingen niet moet plaatsen. Ik ga ook wel eens zonder zadel of hoofdstel of cap op mijn pony zitten maar dat ga ik allemaal niet op bokt plaatsen met foto's etc. Hardstikke link, i know maarja eigen keus, maar ben me wel bewust ervan :)

SaBiNa_S

Re: Ik begin het zo moe te worden!! SORRY, SORRY, SORRY!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:53

@Anais96: Dat moet je zelf weten of je t er wel of niet op zet..
Maar ik vind gewoon dat bokt soms heel erg overdrijft.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:54

Haha.. idd.. AMEN _/-\o_

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:55

En dan is er een heerlijk (rel)topic en die wordt meerdere keren gesloten en geopend :( Waarom steeds af sluiten als de TS steeds alles zelf verteld en er niet echt mee zit dat er soms wat hards wordt gezegt.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:00

Ik vind bokt juist erg interesant. En ja ook ik heb hier wel eens vragen gestelt, en heb heel veel aan de tips gehad. Ik dacht dat bokt er ook was om met elkaar te discusieren en ook om elkaar te helpen. Ik vraag liever iets teveel dan te weinig. En ja, niet altijd heb je mensen om je heen met voldoende kennis. Ik ben met mn 30+ zelfs nooit te oud om te leren. Dus ik zeg: mensen, gewoon lekker door blijven vragen. En je niet af laten schrikken door mensen die zich storen aan je vragen. Die gaan maar lekker naar de Viva. :j

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:21

natuurlijk is het lastig om rijtechnisch advies te geven van achter een PC, zonder dat je iemand ziet rijden. Maar over het algemeen vind ik het toch prettig om met iemand (bv op dit forum) te kunnen sparren over dingen, vragen hoe anderen met een situatie omgaan. Iedereen kijkt weer anders tegen dingen aan en wie weet is er een tip bij waar ik iets mee kan.

Ik heb toevallig een aantal verschillende instructrices gehad (nu eindelijk 1 gevonden waar het mee klikt en waar ik vertrouwen in heb) en echt iedereen geeft weer andere adviesen, soms staan de adviezen lijnrecht tegenover elkaar! Je moet er toch uit pikken waar jij je het fijnst bij voelt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:26

mens erger je niet :D

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:17

Ik vind dit een beetje kort door de bocht, ook al snap ik sommige frustraties.
Dan NOG kunnen mensen het beter op bokt vragen, dan dat ze zelf maar wat aan gaan klooien.
Niet iedereen weet altijd maar alles, heeft paardenmensen in de familie, of een instructrice die 2 keer per week langs komt.
Ik heb zelf ook al veel van bokt geleerd, en ik vind het juist leuk om naast de mening van mijn instructrice nog 20 meningen van bokkers te horen.
Op die manier verbreed je alleen maar je eigen kennis.
Denk dat bokt juist bedoeld is om iets van anderen te leren, dus laat iedereen lekker vragen stellen ook al vind jij ze nog zo dom :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:21

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:22

SusaSuus schreef:
Wat Joolien zeg: amen!

:=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:22

ik ben het helemaal met de OP eens.....ben ook van mening dat heel veel mensen beter een scooter kunnen kopen dan een paard...die luistert altijd,en heeft verder behalve brandstof geen verzorging nodig.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:25

geerke schreef:
ik ben het helemaal met de OP eens.....ben ook van mening dat heel veel mensen beter een scooter kunnen kopen dan een paard...die luistert altijd,en heeft verder behalve brandstof geen verzorging nodig.

Ik denk dat ie ook niet vooruit gaat als je de remmen ingedrukt houdt en tegelijkertijd gas geeft. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:27

Live and let live..

Als je je er zo aan irriteert, ligt dat echt aan je zelf hoor ;)

Het is een openbaar forum voor iedereen, dat er soms wel eens stomme en domme vragen worden gesteld, dat is nu eenmaal zo.

Het is dan aan jouw om dat topic over te slaan er lekker door te lezen.
Jij hoeft die topics niet open te maken,, jij kiest er zelf voor om ze te lezen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:27

@ scooter, dat heb ik een keer gezegd tegen een man die kwam proef-mennen met mijn pony. Heeft de hele tijd geen woord tegen het dier gezegd en liet haar beslissen of ze ging draven etc. Vroeg na het proefrijden meteen naar de uiterste prijs voor pony, tuig en kar.
Ik gezegd dat ik 's morgens ook iemand had gehad(die meteen een klik had) en hem terug zou bellen.
Heb ik netjes gedaan en meteen verteld dat hij beter kan gaan motorrijden. :+

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:28

_/-\o_
Maar dat is juist de grap, iedereen zegt amen maar ondertussen blijven die topics komen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:30

ik irriteer me nog het meest aan mensen die in een topic, waarbij de TS raad gekregen heeft van mensen die er (echt) iets van kennen, blijven doordrammen en hun eigen mening willen opdringen..

Domme vragen bestaan niet ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:31

Domme antwoorden wel :+

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:40

Ik vind dat ze het kunnen vragen, niet iedereen heeft geld voor instructie of stalgenoten die ervaring hebben.
Ook al ben ik ook voor het invoeren van een cursus paarden welzijn voordat je een paard koopt.
Maar ik vind bij voorbeeld ook topics over de manier van rijden en paarden houden vreselijk irritant worden.
Dat eeuwige gemiep over ijzers bitten en geen 24/7 weidegang enzo.
Je word in wat voor topic dan ook steeds weer afgekraakt door mensen die echt maar dan ook echt alles beter weten.
En als wedstrijd ruiter doe je het toch altijd verkeerd.
Ik kijk tegenwoordig alleen nog maar rijden in de pictur, lekker plaatjes kijken.
En dan vooral niet het commentaar want als ik denk jo dat ziet er belabberd uit dan vind juist iedereen het geweldig en als ik denk mooi gereden dan vind iedereen het slecht. :?
Dus ik lees vaak de reacties al niet meer want dat is zo slecht voor mijn humeur.
Dus ik vind het sowieso al vaak erg negatief en betweterig hier. Sorry

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:43

kohtje schreef:
En dan is er een heerlijk (rel)topic en die wordt meerdere keren gesloten en geopend :( Waarom steeds af sluiten als de TS steeds alles zelf verteld en er niet echt mee zit dat er soms wat hards wordt gezegt.

Haha..ik weet welke jij bedoeld! :D
Leuk om te volgen, misschien JUIST omdat je je er mateloos aan irriteerd haha?!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:47

Dit heb ik eens geplaatst in een huiskamertopic.Dit gaat over eten. Meningen waren uiteraad enorm verschillend.En dat mag :j
Maar het komt na mijn persoonlijke mening wel over, met wat de TS bedoelt

"Mag ik zeggen dat ik heb best allemaal overdreven vind worden, wat jullie allemaal in je paard stoppen, om rustig, voorwaards, dikker, dunner, groter, kleiner te krijgen. Mag het paard nog paard zijn en het zelf oplossen met een klein beetje hulp. Misschien moet je paard anders bekijken. Misschien heb je niet dat sportpaard waarvoor je hem gekocht/gefokt heb. Maar is het toch een recreatie paard. En heb je alles er al uit gehaald wat erin zit. Of heb je juist een recreatie paard, waar veel meer in zit dan een rondje buiten.
Of moet je tijdelijk gewoon totaal iets anders doen, dan steeds trainen omdat JIJ een wedstrijd wil rijden. Omdat JIJ zondig het z wil halen.

Ik lees dit overal en dan denk ik echt, tjonge waar gaat het heen.
Ik bedoel niemand in het bijzonder. Gewoon een algemene opmerking.
Voel je je eige aangesproken, prima, misschien moet je dan maar eens over het bovenstaande nadenken.

Waarschijndelijk zullen de meeste denken, jij denkt lekker luchtig erover. Verdiep je er maar meer in. Maar nee, zoals ik groot gebracht ben met de paarden en de dingen die ik er in de loop van de jaren heb bijgeleert. Met name het afgelopen anderhalf jaar. Denk ik echt, het kan ook teveel zijn. En daardoor de bomen in het bos niet meer ziet. En tuurlijk is de kennis toegenomen de afgelopen jaren. Maar of het een verbetering is. Nee echt niet altijd.

Maar goed een ieder doet wat die goed vind. En een ieder doet dat op zijn eige wijze."

** snap heus wel dat het ene paard meer nodig heeft dan het andere, maar toch, soms is het gewoon teveel, na mij idee. Is het ziek en het moet speciaal voer, prima.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:08

plientjedres schreef:
SusaSuus schreef:
Wat Joolien zeg: amen!

:=

??

Mijn nadere uitleg: vragen op bokt stellen ben ik het totaal mee eens en heb ik vast zelf ook wel eens gedaan! Maar dat is meer om andere meningen te horen en misschien te vergelijken en overleggen met degene die mij begeleid/les geeft. Voornamelijk bij medische dingen lijkt me toch echt de eerste om je toe te wenden je dierenarts en niet alle 'vakkundige' mensen op bokt. Er zullen zeker een heleboel mensen zijn die echt verstand van zaken hebben, maar ook een boel mensen met goedbedoelde adviezen die vervolgens iets misschien nog wel erger maken dan het is..

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:10

Joolien schreef:
Amen :)

+1