Doanique schreef:Oh komen ze he.
Pretty en Funny (2 shetlanders) stonden tijdelijk op een andere stal ivm. vakantie van de eigenaar. Wij kregen de verantwoordelijkheid (zoals eigenlijk altijd wel, maar nu extra omdat meneer er niet was).
Er stond nog een paard en een shetlander van een meisje waar ze op kon rijden. Meisje was 7.
Meisje nam altijd een vriendinnetje mee, en wij hadden gezegd: We hebben liever niet dat jullie aan Pretty en Funny zitten (Funny bijt en Pretty is eenkennig), en zo wel laat S. (staleigenaar) ons dan even sms-en. (Ze verhaarden al en het was nog koud, dus dan zouden ze niet 2 x geborsteld worden).
Allemaal prima.
Na 2 dagen zie ik dat de touwen aan beide kanten van het halster zitten. Ik vond het al raar, maarja de meiden hadden toch gezegd dat ze niks zouden doen? Nog gevraagd, nee hoor niet gereden oid. Had ook geen sms-jes gehad.
Komen we een keer op een woensdag (normaal kwamen we niet op woensdag), en ik hoor 'Schop dan als ie bokt'.
Loop ik naar binnen zitten ze met capje en sporen op die pony's!
Ben dreigend er heen gelopen en met zo'n hele zachte stem gaan praten.
Daarna kwam die moeder mij om half 1 (!) 's nachts opbellen 'dat ik niet verantwoordelijk was voor die pony's maar S. (staleigenaar) wel, en dat als wij die meisjes een keertje op onze pony's naar buiten lieten, dat dit dan nooit was gebeurt. (Het hele probleem WAS dus dat ze er op gingen rijden). Ze waren notabene nog langs een hele drukke weg geweest! Ik vond het al raar dat Pretty en Funny steeds zo bezweet waren maarja he, De volgende dag zouden zij koekjes en wij cola mee nemen (dat beval die moeder ons?) om het goed te maken.
En wij wachten en wachten, 3x gebeld, krijg ik een sms-je: De meiden durven niet.
Heb ze nooit meer gezien en dat is maar goed ook.
Oh en onze pony's hebben door een wraakactie van een meisje dat ze ook wou verzorgen, kauwgum in hun manen gekregen.
Gelukkig kregen we het er goed uit...