Another Penny-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:07

Doanique schreef:
Oh komen ze he.

Pretty en Funny (2 shetlanders) stonden tijdelijk op een andere stal ivm. vakantie van de eigenaar. Wij kregen de verantwoordelijkheid (zoals eigenlijk altijd wel, maar nu extra omdat meneer er niet was).
Er stond nog een paard en een shetlander van een meisje waar ze op kon rijden. Meisje was 7.

Meisje nam altijd een vriendinnetje mee, en wij hadden gezegd: We hebben liever niet dat jullie aan Pretty en Funny zitten (Funny bijt en Pretty is eenkennig), en zo wel laat S. (staleigenaar) ons dan even sms-en. (Ze verhaarden al en het was nog koud, dus dan zouden ze niet 2 x geborsteld worden).
Allemaal prima.

Na 2 dagen zie ik dat de touwen aan beide kanten van het halster zitten. Ik vond het al raar, maarja de meiden hadden toch gezegd dat ze niks zouden doen? Nog gevraagd, nee hoor niet gereden oid. Had ook geen sms-jes gehad.
Komen we een keer op een woensdag (normaal kwamen we niet op woensdag), en ik hoor 'Schop dan als ie bokt'.
Loop ik naar binnen zitten ze met capje en sporen op die pony's!
Ben dreigend er heen gelopen en met zo'n hele zachte stem gaan praten.

Daarna kwam die moeder mij om half 1 (!) 's nachts opbellen 'dat ik niet verantwoordelijk was voor die pony's maar S. (staleigenaar) wel, en dat als wij die meisjes een keertje op onze pony's naar buiten lieten, dat dit dan nooit was gebeurt. (Het hele probleem WAS dus dat ze er op gingen rijden). Ze waren notabene nog langs een hele drukke weg geweest! Ik vond het al raar dat Pretty en Funny steeds zo bezweet waren maarja he, De volgende dag zouden zij koekjes en wij cola mee nemen (dat beval die moeder ons?) om het goed te maken.

En wij wachten en wachten, 3x gebeld, krijg ik een sms-je: De meiden durven niet.

Heb ze nooit meer gezien en dat is maar goed ook.

Oh en onze pony's hebben door een wraakactie van een meisje dat ze ook wou verzorgen, kauwgum in hun manen gekregen.
Gelukkig kregen we het er goed uit...

:oo |o

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:10

Toen ik nog met mijn pony op de manege stond, had ik ook regelmatig met penny's te maken. Gelukkig niet zo erg als sommige verhalen van jullie.

Als ik mijn pony op de poetsplaats ging poetsen, kwam er altijd een meisje vragen of ze hem mocht borstelen. Dat kon ze heel goed zei ze altijd, want ze poetste de paarden van haar moeder en haar vriend ook altijd. Nou ja, prima. Ze wilde altijd zijn hoeven krabben en dat mocht ze proberen. Alleen hield mijn pony alle 4 zijn voeten op de grond :+ 'Til je poten 's op!' zei ze nog en gaf een tik tegen zijn been. Toen ben ik ertussen gesprongen en had haar maar geholpen. Keren daarna verzon ik altijd iets, waardoor ze hem niet meer mocht poetsen :P Of kinderen die hem altijd naar de paddock of wei wilde brengen. Ook heb ik een keer een meisje gehad die het ook beter wist en mij ging vertellen hoe mijn pony is en hoe je hem moest rijden een aanpakken.. (was voorheen wel manege pony, maar ik ken hem toch al ruim 5 jaar!) Nu sta ik op een pensionstal, waar bijna geen kleine kinderen komen en waar ik het nog niet heb mee gemaakt.

Maar mocht er ooit eentje het gekke idee krijgen om mijn pony zijn manen of staart te knippen, dan word ik woest en weet ik niet wat ik met de desbetrefende persoon zal doen.. Want dat is iets, wat ik al heel lang aan het sparen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:12

Ja zo reageerde ik ook...
Heb het meteen tegen de eigenaar zelf gezegd, en pony's blijven nu lekker op wei, en wij gaan nu als ze weg zijn 2x per dag om te voeren.
De mazzel daro :p

@_Femkeee
Ja als ze [naam]'s manen eraf halen word ik gek hoor, dan zorg ik dat ze zelf nooit meer haar zullen hebben over het hele lichaam, ben zo klaar met mensen die aan andermans paardjes zitten.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:13

volgensmij kan ik blij zijn dat de manege- en pensionpaarden bij ons apart staan! :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:32

Wat ben ik blij dat mijn paarden aan huis staan en zowat onberijkbaar zijn :P

Featherlight

Re: Another Penny-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:33

inderdaad, da's nóg beter!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:44

Ik zou ze neerschieten moesten ze zoiets doen :( Dan krijgen ze te maken met mijn kleurijke woordenboek :D Echt brutaal zulke dingen.. Ik zou er niet aan denken moesten ze binnensluipen en mijn paarden hun manen kortknippen, of rijden! (Alhoewel ik wel denken dat ze er sneller af zullen vliegen dan erop zitten :o Hyperactieve shetlanders, hihi)

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:58

Ik heb vorig jaar ook te maken gehad met penny's..

Mijn hengst was ziek en we vermoedden koliek dus ik ben met hem op het erf gaan lopen. Waren er plots 3 meisjes en ze bleven maar mee lopen en aan mijn pown prutsen. En er tussen wurmen he? Op een gegeven moment liepen ze alledrie tussen mij en pown in.

Na 10 keer gezegd te hebben dat hij jong is, hengst is, kan bijten en op moment ziek was en stug blijven doorlopen zijn ze gelukkig weggegaan.

Vandaag ging ik met merrie naar de bak lange teugelen(shet, lange blonde manen en babyblauw hoofdstel). Liep langs een stal en plots kirde er 2 stemmetjes: AAAAAAWWWW WAT SCHATTIG!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:35

Oh heerlijk Kitten84. Kuch...

Heb ook een keer gehad, lag met [naam], Funny en vriendin op een grasveld, pony's grazen, wij boekje lezen, pony's aan de longeerlijn.
Komt er een meisje: Hoi ik kan supergoed rijden mag ik op jou shetlander?!
Ik zeg: Nee, dat wil ik niet hebben, en kijk verder m'n boekje in.
Hoor ik 2 minuten later een hoop gebonk en geschreeuw,

Blijkt kind erop te zijn gaan zitten, en [naam] is gaan rennen en bokken als een gek.
Ja kind dondert er natuurlijk af en toen was het onze schuld!

Moeders kwam eraan en werd boos op ons, heb het verhaal uitgelegd en gezegd dat ze er niet eens op mocht.
Moeders liep kwaad weg, nooit meer wat van gehoord.

Vond het zó achterlijk, ze klimmen er op waar je bij staat!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:51

Doanique schreef:

Heb ook een keer gehad, lag met Pretty, Funny en vriendin op een grasveld, pony's grazen, wij boekje lezen, pony's aan de longeerlijn.

Blijkt kind erop te zijn gaan zitten, en Pretty is gaan rennen en bokken als een gek.

Moeders kwam eraan en werd boos op ons, heb het verhaal uitgelegd en gezegd dat ze er niet eens op mocht.

Sorry hoor,maar dan let jij ook niet echt lekker op de pony..als je er notabene bij ligt te lezen?
vind dit ook een penny verhaal..of je hebt grote fantasie

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:41

Ik ben ooit uitgemaakt voor dieren mishandelaar op een manege.
Ik zette een pony een paar pasjes achteruit omdat hij z'n stal uitliep.
Dat kon gewoon niet volgens zo'n kind. Dat had hij nog niet geleerd :')
Volgens mijn zusje wist zij altijd alles beter (Ik reed zelf niet op die manege, mijn zusje wel)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:15

Manen afknippen is wel echt heel triest.
Wij hebben ook paarden in de wei ergens staan, daar zou je penny's heen moeten sturen, eentje is wel lief, maar ze moeten de andere (de grote zwarte) eens proberen :') Manen knippen lukt ze niet, als iemand vreemds aan zn manen komt springt ie meteen weg (manen kammen ed vind hij niet leuk omdat je dan af en toe een paar haartjes meetrekt :')) en als ze gaan rijden zonder zadel gaan ze de beste vliegles ooit krijgen :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:23

haha, die verhalen..
ik ben zelf eigenlijk nooit echt penny geweest :o
ben wel een x heel brutaal geweest om te vragen of ik op een fries mocht rijden..
dat mocht nog ook :')
eenmaal er op kon ik dat paard niet houden..
maar oh wat was ik trots toen! & maar opscheppen tegen mn vriendinnen :')
maar nu heb ik geen penny acties meer..

word ook regelmatig voor alles en nog wat uitgemaakt door Penny's
dat ze het zielig vonden dat ik mn pony geschoren had,
en dat ik met een deken op reed
-ik ging een stapritje maken en het was toen superkoud -

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:33

Doanique schreef:

Heb ook een keer gehad, lag met Pretty, Funny en vriendin op een grasveld, pony's grazen, wij boekje lezen, pony's aan de longeerlijn.

Blijkt kind erop te zijn gaan zitten, en Pretty is gaan rennen en bokken als een gek.

Beetje raar verhaal. Ook niet opletten op je pony ofzo..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:43

Milly_ schreef:
als er ooit iemand aan mijn paard zijn manen komt scheer ik de betreffende penny persoonlijk kaal

*-:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:51

@ mightyjoe en sparky10

Nee, als ik zeg dat het niet mag en meisje zegt 'oke', dan verwacht ik dus dat ik gewoon verder kan lezen he?
Je gaat toch niet 24/7 op je paard letten omdat 'er wel is iemand op kan gaan zitten'.

Bovendien, jullie kunnen mij een penny noemen maar ík weet wat waar is ;)

Edit, plus: Als ze aan 2 longeerlijnen ligt kan ze wel 14 meter of meer verderop lopen he? ;)
Wel tof trouwens,als je 30 bent tegen een 14 jarige maar ach dat zal wel aan bokt liggen dan.

xCharming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:03

Hoi! Ik lees ook mee!
Het is echt niet te geloven dat soort kinderen! Toen ik zo oud was durfde ik amper te vragen of ik een manegepony uit zijn stal mocht halen.

Ik ken er ook nog 1.
Een paar jaar geleden, 4 of 5 jaar denk ik, stonden we op een camping met een kleine manege erbij. Toen ik daar voor het eerst was en ik naar de paardjes ging kijken, kwam ik daar een ander meisje tegen, ze begon allemaal dingen te zeggen over dat ze allemaal van haar waren. En dat 1 van de haflingers (er stonden 2 haflingers) haar lieveling was, ze wist alleen niet meer welke het nou was (De haffies leken niet eens op elkaar, de een was heel licht en de ander was heel donker). Volgens haar heette die Joy, nou toen ik tijdje later daar es nam kreeg ik te horen dat de lichte haf Bo heette en de donkere Lady.

Ik heb er daarna nooit meer gesproken

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:35

Ook ik heb wel eens last gehad van pennymeisjes... En ik was zelf ook nog maar 15 ofzo, maar ik vond hun echt heel irritant.

Ik had op dat moment een verzorgpaardje. Mijn zusje had op dezelfde stal een verzorgpaard. (die van haar was van de eigenaar van het huis, die van mij van een eigenaar die dus een stalletje huurde).
Beide eigenaren waren op vakantie en wij zouden voor de pony's zorgen. Allemaal netjes overlegd enzo, rijden mag, alleen in het bos, als je verder wilt, sms dan even en sms weer even als je weer terug bent. Prima, wij houden ons daar dus ook netjes aan. (ik was veel te trots op mijn verzorgpaardje en kon het te goed vinden met de eigenaar om het ook maar in mijn hoofd te halen me niet aan de afspraken te houden.)
In het huis bij de stallen zat een bevriende familie van de eigenaar van het huis. MET kinderen, penny's.
Op een mooie dag wilden mijn zusje en ik een lange rit maken, hadden toestemming gekregen van de eigenaren en gingen lekker op pad. Nu was het nogal warm, en ondanks dat we redelijk rustig gereden hadden waren de paarden bezweet en hadden we er al met al een rit op zitten van een uurtje of 3. Lang genoeg dus en de paarden hadden hun rust verdiend.
Wij komen dus terug, komen de drie kinderen meteen op ons afgerend. "aaien aaien" "mag ik helpen?"
Eentje griste zomaar de teugels uit mijn handen! Nou, zo heb ik nog nooit iets teruggegrepen bij iemand (gna gna)!
Ik: "Jullie mogen helpen poetsen en droog maken, maar dadelijk gaan de paardjes terug in de wei en dan zou ik graag willen dat jullie ze vandaag verder even met rust laten. Morgen mogen jullie wel weer poetsen en dergelijke."
Natuurlijk allemaal brave gezichtjes, extra lang gepoetst, zodat de verleiding minder zou worden.
Ook nog tegen de ouders gezegd: "de paarden hebben lang gereden, zijn wat moe, laat ze nu alsjeblieft staan. Morgen komen we weer, mogen ze wel weer helpen poetsen als ze willen." (beetje met tegenzin, maar goed, als ik er bij ben vind ik het allemaal niet zo erg, ze bleven toch maar een week).
De vader zei dat hij daarop zou letten. Wij nog uitgemest en water gegeven en toen gingen we naar huis.
Het fietspad loopt door het bos en dan kun je op een gegeven moment de wei zien. En verdorie! Zaten ze met zijn drieën op een van de pony's! Vader ging net de andere pakken. (wij bleven even staan om te kijken wat ze verder deden)
Ik ben nog nooit zo kwaad geweest! Ben niet meer terug gefietst (ik was wel een beetje bang voor die grote vader van hun en we moesten thuis eten). Heb ze er de volgende dag wel samen met mijn pappie op aangesproken. Maar no way dat ze toen wel luisterden hoor.
Toen gingen ze ons pesten door onze borstels kwijt te maken en schoon te maken (in een emmer water leggen)
Ook werd elke keer gereden zonder zadel, zonder hoofdstel... de pony die mijn zusje verzorgde is sowieso al niet zo'n makkelijke om uit de wei te halen (hij rent dan weg), maar na die week zijn we twee weken bezig geweest hem weer wat vertrouwen te geven...

Ik word er nog kwaad om als ik eraan denk. Die vader die het allemaal maar prima vindt wat zijn dochters doen, die niet naar ons en niet naar mijn vader luistert.... Natuurlijk is dit gemeld bij de eigenaren en zijn deze mensen nooit meer op het huis komen passen. Lekker puh!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:38

:( die kinders wil je dan het liefst bij de keel grijpen he! Asociaal!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:34

Doanique schreef:
@ mightyjoe en sparky10

Nee, als ik zeg dat het niet mag en meisje zegt 'oke', dan verwacht ik dus dat ik gewoon verder kan lezen he?
Je gaat toch niet 24/7 op je paard letten omdat 'er wel is iemand op kan gaan zitten'.

Bovendien, jullie kunnen mij een penny noemen maar ík weet wat waar is ;)

Edit, plus: Als ze aan 2 longeerlijnen ligt kan ze wel 14 meter of meer verderop lopen he? ;)
Wel tof trouwens,als je 30 bent tegen een 14 jarige maar ach dat zal wel aan bokt liggen dan.

Dan nog heb je best een rijke fantasie en wat maakt het uit ik 30 jij 14? jij zet het verhaal toch neer erg ongeloofwaardig en dan reageren wij , en ik gelukkig niet alleen want er zijn er meer die je verhaal in twijfel trekken als iemand vraagt om op spark te mogen ik zeg nee, denk je dan dat diegene er het gore lef nog voor moet hebben om erop te stappen ? nou nee dus ik ben altijd vrij duidelijk als nee nee is ..en dat komt duidelijk over! en dan nog als jij leest en je verzorgpony heeft 14 meter lengte jij ziet niet dat er een kind op klimt hoe moet het dan als je paard verstrikt raakt in de lijn...want tja 14 meter..dat merk je dan niet zo gauw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:43

@Sparky10

Nee inderdaad als mijn pony dan verstrikt zou raken in de lijn zou ik dat niet zien en daar zou ik dan zelf uiteindelijk van leren, is 't niet?
Ik ga er vanuit dat ik mensen kan vertrouwen als ik zeg dat ze van mijn pony moeten afblijven.
Bovendien, als jij mijn verhaal niet geloofd is het jou probleem en dat gaat mij overigens helemaal niks aan ;)

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:44

Zo asociaal waar halen ze het lef vandaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:48

xAlientjex schreef:
Zo asociaal waar halen ze het lef vandaan

Inderdaad he... Da's hetzelfde als bv. met je sleutel een kras op iemands nieuwe auto zetten!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:28

Doanique schreef:
@Sparky10

Nee inderdaad als mijn pony dan verstrikt zou raken in de lijn zou ik dat niet zien en daar zou ik dan zelf uiteindelijk van leren, is 't niet?
Ik ga er vanuit dat ik mensen kan vertrouwen als ik zeg dat ze van mijn pony moeten afblijven.
Bovendien, als jij mijn verhaal niet geloofd is het jou probleem en dat gaat mij overigens helemaal niks aan ;)

was je verzorgpony toch ? en nee geloof het niet echt ..maar goed ook daar leer je van .
dat je van andermans spullen en dieren af moet blijven is een feit, maar de manier waarop..tja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:38

@Sparky10,

Mijn verzorgpony ja, maar ik heb hier, zwart op wit staan, dat ik haar 'mijn pony' mag noemen.
Als je het niet geloofd wil ik het best voor je inscannen incl. telefoonnummer van eigenaar hoor.
No problemo, en wat een moeite maak je daar over zeg. Of ik haar mijn verzorgpony of mijn eigen pony noem.

Moet je niet voor je baby zorgen ipv. meisjes van 14 afzeiken?