Opzien om te leren paardrijden als jongen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:15

Het is overduidelijk. Jij bent een paardofiel :j Dat is niet erg, het is een gevoel en je kan het niet onderdrukken. Het is geen ziekte en je kan er niet vanaf komen met een therapie die vergoed wordt door het basispakket :n . Dus je kunt er maar beter iets mee doen!

Voor je vrienden: ik zou er gewoon niets van aantrekken. Kom op zeg, als ze echte vrienden zijn laten ze jou gewoon doen wat je leuk vindt :) Voetballen ze toevallig? Kan je zeggen 'Sorry hoor, maar ik heb elke week alle aandacht van de meiden als enige jongen in de les en jij staat elk weekend met 20 man onder de douche. Wie is hier nu de homo?' :')

Heb niet alle reacties gelezen hoor, maar western rijden is misschien leuk voor je :) Merk nogal dat mannen dat als minder vrouwelijk ervaren :P En het is ook veel leuker natuurlijk. :D Heb toevallig van de week nog iemand een pb gestuurd daarover, ook een man, als je wil kan ik het wel doorsturen zodat je een beetje weet wat ik bedoel.

Er is hier trouwens ook geloof ik een topic voor paardrijdende mannen, misschien even opzoeken met de zoekfunctie (rechtsboven), is misschien wel leuk voor je! :)

Oh trouwens, lees dit topic even hahaha [LZP] Soms zou ik wel een vent willen die paarden ook leuk Vind

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:16

Mijn vriend is 22 en rijdt ook paard, ik vind het geen taboe :)

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:17

Irma_Maandag schreef:
Wie... ik? Da's niet mijn bedoeling! Ik wil er alleen mee zeggen dat het door het verhaal heel zwaar overkomt..... Excuus als het anders wordt opgevat!

Haha, nee, TS.

Eerst vertelt hij zijn ouders dat hij wil paardrijden, tijdje later komt Arie Boomsma over de vloer :=

Irma_Maandag

Re: Opzien om te leren paardrijden als jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:19

Ach ja, ook dat kan... en mag... toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:19

drastle schreef:
Irma_Maandag schreef:
Wie... ik? Da's niet mijn bedoeling! Ik wil er alleen mee zeggen dat het door het verhaal heel zwaar overkomt..... Excuus als het anders wordt opgevat!

Haha, nee, TS.

Eerst vertelt hij zijn ouders dat hij wil paardrijden, tijdje later komt Arie Boomsma over de vloer :=

Neehee, Edward van Gal gaat dat doen. Programma voor jongens die niet durven te vertellen dat ze willen paardrijden :j zo dat zou wel deelnemers trekken!

Oh trouwens TS, je weet ook niet wat voor rare hobby's je vrienden erop na houden. Misschien houdt eentje er stiekem wel een hele postzegelverzameling op na.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:20

Magrathea schreef:
Oh trouwens TS, je weet ook niet wat voor rare hobby's je vrienden erop na houden. Misschien houdt eentje er stiekem wel een hele postzegelverzameling op na.

Da's pas gênant!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:21

ik heb een paar keer bij de haerst gereden in Zwolle met school voor mijn opleiding :D,, is erg leuk!! kun je zeker eens gaan informeren ;)

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:23

Magrathea schreef:
Neehee, Edward van Gal gaat dat doen. Programma voor jongens die niet durven te vertellen dat ze willen paardrijden :j zo dat zou wel deelnemers trekken!

Zijn wij nu gezellig TS voor de gek aan het houden? :o
Dat zou namelijk niet zo netjes zijn, het is duidelijk een heel serieus en diepgaand probleem waarvoor we begrip op moeten brengen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:26

Ik niet hoor! Maar we zijn het er toch allemaal over eens dat er vrij belachelijk wordt gedaan over paardrijdende jongens in het algemeen. Ik zag het gewoon ineens voor me hoe zo'n programma ipv dat van Arie er met Edward uit zou zien :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:29

Grappig probleem vind ik het eerlijk gezegd.

Nou mijn twee zonen hebben paard gereden, mijn man rijdt paard, bij ons op stal rijden verschillende jongens en mannen en bij ons in straat traint een man paarden voor de verkoop. Dus paardrijden een vrouwensport (?) tja niet bij ons in Brabant in ieder geval. Ik kan me niet herinneren dat er ooit raar over gedaan is over mijn of andere mannen. Mijn zonen zijn gestopt omdat ze het niet meer zo leuk vonden maar niet omdat ze jongens zijn.
Joh ga genieten van lol met je knol. En laat iedereen maar kijken en praten als mensen het wel apart vinden. Volg je paarden hart. En misschien na paar keer rijden kom je erachter dat het minder leuk is of juist heel erg leuk.
O ja wel een tip van mijn man, niet alle zadels zijn fijn voor mannen om te rijden. Mijn man kreeg van het dressuur zadel behoorlijk pijnlijke noten maar het veel zijdigheids zadel geeft dat probleem niet.

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:30

Magrathea schreef:
Ik niet hoor! Maar we zijn het er toch allemaal over eens dat er vrij belachelijk wordt gedaan over paardrijdende jongens in het algemeen. Ik zag het gewoon ineens voor me hoe zo'n programma ipv dat van Arie er met Edward uit zou zien :')

Nou nee, eerlijk gezegd herken ik dat probleem helemaal niet. Misschien is dat wat meer het geval bij manegeruiters?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:33

Ik denk dat het meer een probleem van NIET-ruiters is (mannen welteverstaan) in hun onzekere -puberale- fase ;) (Die er dus ook helemaal geen realistisch beeld bij hebben, en alles dat niet HIP is, homo vinden.)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:34

WillQ schreef:
De lokale maneges hier zijn zo ver ik weet niet echt handig, maar in Zwolle zit De Haerst, misschien dat ik daar dan eens ga informeren. Misschien mensen met ervaring die daar ook rijden?

Jazeker :D Heb er zelf met heel veel plezier 10 jaar lang gereden en er voor mijn opleiding nog een half jaar stage gelopen. Super leuk en gezellig bedrijf! Wordt ook helemaal niet raar gedaan over mannen welke paardrijden, zijn genoeg mannen welke er rijden!

Mocht je nog meer vragen hebben over de Haerst, kom dan gerust eens kletsen in ons topic!
[MHK] Manege Wilten of HC de Haerst :D

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:40

Peerke_ schreef:
Een simpel antwoord :
Jongens die voetballen staan met allemaal andere jongens onder de douche,
Ik rij paard tussen allemaal meiden.

Wie is hier nou homo ? ;)

Verdorie, ik had moeten gaan voetballen! :')

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:59

Tosca2 schreef:
Peerke_ schreef:
Een simpel antwoord :
Jongens die voetballen staan met allemaal andere jongens onder de douche,
Ik rij paard tussen allemaal meiden.

Wie is hier nou homo ? ;)

Verdorie, ik had moeten gaan voetballen! :')

Je kunt nog een overstap maken :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:20

YRT -> PP

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:46

Ik heb je een PB gedaan. Bij de Haerst in Zwolle weet ik dat er ook mannen rijden. Ik rij daar regelmatig concour.
Ruitersportcentrumzwolle is er ook nog. Zit in Zwolle-zuid die manege. Ook daar rijden mannen. Misschien kan je eens een proefles doen?!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:05

inderdaad veel mannen bij de Haerst in Zwolle :P ook een aantal die daar opleiding hippisch doen en daar regelmatig komen ;)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:48

ik vind het nogal stom dat sommige zeggen dat paardrijden een vrouwensport is!Moet je eens kijken naar al die bekende spring ruiters of dresuur ruiters?Dat zijn toch ook mannen :p
Paarden zijn juist hartstikke stoer :D
succes nog ! :)
ik ken trouwens genoeg jongens die paardrijden! :j

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:46

Mannen die paardrijden zijn ook stoer. Het is tof als een jongen daar vooruit durft te komen.
En een man op een paard ziet toch niet stom uit.
Zou zelf best een vriend willen die doet paardrijden, zelf mag ik helaas niet op paardrijden mijn ouders vinden het te duur (snik ) |(

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:01

Het is jammer dat paardrijden zo taboe is en men de mannen vergelijk met homo s.
Tuurlijk is er een grote hoeveelheid dat ook....maar ook dat zijn gewoon mensen..
Vroeger mochten de vrouwen nog geen eens paardrijden.
Nu is het raar als je man zijnde paardrijd.

Men vergeet waar een PK van een auto is afgeleid;)

En weet je hoeveel homo s in de prof voetbal sport mee loopt 8-) alleen komen die niet uit de kast :+

Mijn vriend zei eens: maar ze hebben vaak zo strakke broek aan dat hoort niet.
Nu loopt hij vaak hard want hij is militair in een strak ren broekje.
Dus ik vraag waarom niet gewoon een trainings broek....
Antwoord: Die strake broekjes zijn funcioneel....
Dus ik zegt Kijk nu heb je gelijk een antwoord op de rijbroeken :+

Je moet gewoon doen wat je leuk vind....straks als je achter de bloementjes zit heb je spijt dat je sommigen dingen nooit in je leven hebt gedaan...
je leeft maar 1 keer....

En ook als vrouw krijg je veel commentaar op het paardrijden....
Stiekem beneiden mensen je gewoon omdat ze het best grote beesten vinden en weten dat ze sterk zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:12

Afbeelding

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:18

ach je moet nergens tegen opzien man.. gewoon gaan doen. Ik rij al van kinds af aan, en geloof me, ben echt veel gepest met meisje, homo etc.. ik maak hier niet echt een probleem van, het bevestigde bij mij alleen maar meer waarom ik juist zon speciale band met een dier wou hebben, een mens, had ik toch niks aan :-p..

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:21

Ik denk dat dit niet zo zeer ligt aan het paardrijden maar dat je blijkbaar veel te veel geeft om wat andere mensen van je denken! Mijn tip: lekker doen wat je wil! Zelfs als je dressuur wil rijden en roze setjes wil gaan sparen, maakt niet uit, als je dan wil dan moet je dat lekker doen.

Nee echt serieus, het leven is een stuk leuker als je je niet zo druk maakt om de mening van anderen :D En trouwens, ik heb op heel veel stallen gereden en ik kom overal jongens en mannen tegen, zo gek is het echt niet.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:22

Barcelano schreef:
Het is jammer dat paardrijden zo taboe is en men de mannen vergelijk met homo s.
Tuurlijk is er een grote hoeveelheid dat ook....maar ook dat zijn gewoon mensen..

Niet alleen dat.. Ik ben ook homo, maar dat heeft niks met mijn paardrijden te maken :-p.. er zijn ook zat homo's die niet paardrijden. Het ligt er ook een beetje aan welke tak van de sport je zal gaan kiezen, in de dressuur ken ik meerdere homo's. Ook wel bekende. Maar bij het springen, is meerendeel wat er rijd van de mannen gewoon hetero, dit is net als bij western ook het geval. Al met al bij elkaar opgeteld zijn er meer hetero mannen die paardrijden dan homo mannen.
Laatst bijgewerkt door Navidad op 20-02-12 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt