uryanne schreef:Dennis schreef:Zelf ga ik liever voor een shet dan voor een welshje. Shetten passen netjes op zich zelf maar ook op 'hun' kind, mijn ervaring is dat welshjes toch wat explosiever zijn.
En dat is dus helaas de verkeerde indruk die veel mensen hebben![]()
Een pony die in de sport geklasseerd is hoeft niet per definitie druk en explosief te zijn. Het bewijs staat bij mij op stal
Ik heb een Z startgerechtigde shet en een ZZ shet (en een aantal niet uitgebrachte pony's) en weet dat een sport geklasseerde pony dus echt geen probleem hoeft te zijn. Die van mij ging rustig de hele week mee op ponykamp om vervolgens in het weekeind de ponykamp begeleiding het na kijken te geven op wedstrijd

Mijn 4 jarige heeft 2 maanden terug met een meisje van net 7 dat net 2 maanden reed een keurige bixie wedstrijd gelopen (een stempel en een 5e plaats van en een stuk of 12 kinderen).
In mijn werk kom ik veel allerlei rassen tegen. Wil je voor iets groters gaan zou ik liever voor een dartmoor kiezen dan voor een welshje. Zeg niet dat alle welshjes gifkikkers zijn, maar mijn ervaring is dat er toch meer coole shetten dan welshjes zijn.