moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 01:09

@ Zorry
Jou situatie lijkt me wel heel zwaar hoor! Vooral zo weinig slaap...jammer dat jou baan en die van je man niet elkaar afstemmen, dat zou het wel een stuk makkelijker maken denk ik :)
Maarja als het te doen is, en je hebt er plezier aan, gewoon lekker doorgaan!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:49

Het is zeker zwaar, maar we hebben er voor gekozen het zo te doen.
Zodat we geen oppas nodig hebben, en mijn zoontje niet naar de bso hoeft.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 12:19

Ja als het kan, zou ik het ook doen :) alleen bij mij kan het jammer genoeg niet :( maar gelukkig vind mn dochttertje de bso wel leuk! Maar beter dat het wel werkt voor je, zo kan je het wel combineren :)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:33

Ik heb mijn paarden aan huis, maar eerlijk gezegd heb ik amper tijd om te rijden. Een fulltime baan, een dochtertje van 5, huishouden, de was, boodschappen, om 9 uur 's avonds plof ik doodmoe op de bank en ben ik blij als alles eten heeft gehad en in bed/stal ligt. Momenteel twijfel ik erg aan hoe nu verder, want om paarden te hebben voor de heb vind ik ze toch een beetje duur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:08

troi schreef:
Ayasha schreef:
Neen, niet elke man denkt zo. Dat ie een hobby zoekt en jou lekker met je beestje bezig laat zijn.

De ellende is dat dat niet kan als je eenkind hebt, manlief is dan verplicht thuis bij het slapende kind te blijven als jij naar je hobbie gaat. Ik snap heel goed dat veel mannen daar gen trek in hebben vijf avonden per week...

Dat ie dan gaat schilderen ofzo :+ Kan ie van thuis uit doen. Nee serieus, het is toch ook zijn kind? Hij kan toch wel een paar uurtjes voor zijn kind zorgen terwijl zijn vrouw effe gaat ontspannen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:07

Zorry schreef:
Kan je man de kinderen om 7 uur in de ochtend niet opvangen dan?

Nee want mijn vriend begint al om 06.30. dus dat gaat helaas niet[/quote]

En jij moet het huishouden ook nog doen? Maw, jij doet alles?
Nou, dan trok in mijn vent even aan zijn oren hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:08

Ayasha schreef:
Dat ie dan gaat schilderen ofzo :+ Kan ie van thuis uit doen. Nee serieus, het is toch ook zijn kind? Hij kan toch wel een paar uurtjes voor zijn kind zorgen terwijl zijn vrouw effe gaat ontspannen? :?

Nou, dat lijkt me ook.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:33

mijn mama werkt 3,5 dag per week ,heeft ook nog 5 oppas kinderen <3 (leeftijd-1,5-3-6-12-12) .wij zitten op drie verschillende scholen>2 mid.baar/m,n zusje op speciaal onderwijs< en een papa en een hond zijn er ,en mama maakt gewoon tijd om naar lara te gaan twee keer in de week en soms 3 keer ,en soms wacht ze ook nog op mij zodat ik mee kan. *\o/*

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:38

Mindim schreef:
Zorry schreef:

Nee want mijn vriend begint al om 06.30. dus dat gaat helaas niet

Nou, dan trok in mijn vent even aan zijn oren hoor.[/quote]

_/-\o_ vind ik ook

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:50

Ik ga ook zo'n 3x per week. Vaak direct na het werk en 1x in het weekend. Maar rijden doe ik al een tijdje niet meer. Werk ook nog 31 uur. 1 avond is ook poetsavond. Vaak ging ik ook als de kleine in bed lag maar om dan nog om 20:00 te gaan had ik dan ook geen puf meer voor.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:54

Zorry schreef:

Nee want mijn vriend begint al om 06.30. dus dat gaat helaas niet[/quote]

Nou, dan trok in mijn vent even aan zijn oren hoor.[/quote]

_/-\o_ vind ik ook[/quote]

Ho nee mijn mannetje doet ook genoeg.
We hebben namelijk ook nog 4 honden dus er is genoeg te doen
in huis en hij helpt net zo goed mee.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:14

Wij hebben 2 kids, een zoon van 5 en een dochter van bijna 7. Ik ga ongeveer 4 a 5x per week naar mijn paard. Die staat momenteel volpension dus ik hoef me daar niet echt zorgen over te maken.

Maandag- en woensdagavond zijn "mijn" avonden dat ik naar paard ga en dan brengt mijn man de kids naar bed. Vrijdag ben ik vrij, dan ga ik overdag als de kinderen op school zitten.

Na de zomervakantie gaat ook onze zoon op woensdagochtend naar school (dat hebben ze in de kleuterklassen bij ons nu niet) en dan kan ik ook op woensdag overdag naar paard.

In het weekend ligt het er een beetje aan wat de afspraken zijn, vaak ga ik op zondag en soms op zaterdag. Op dinsdag- en donderdagavond breng ik de kinderen naar bed en dan kan mijn man hardlopen. Wij hebben er afspraken over gemaakt en dat werkt erg goed. Iedereen weet waar hij aan toe is.

Moet wel zeggen dat het de eerste 4 jaar behoorlijk pittig is. Als ik nu zie dat ze vaak in het weekend al beneden zijn, TV hebben aangezet en wat drinken hebben gepakt. Dat was tot een jaar geleden nog absoluut niet zo.

Onze dochter zit inmiddels ook op paardrijles, nog even en we kunnen samen lekker rijden

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:34

Ik heb een zoontje van 2 maanden en ben nog een beetje aan het uitvogelen allemaal, hoe alles te combineren. Ik ga nu ca 3x per week naar mijn paard en neem de kleine mee. Die ligt meestal heerlijk te slapen in de auto gelukkig. Heb nu 2x 10-15 minuten op mijn paard gezeten, langer kan ik nog niet ivm bekkenklachten. Ik rij dan op een veldje waar mijn auto ook staat zodat ik de kleine kan horen en zien. Als hij onverhoopt toch wakker wordt kan ik weinig doen met mijn paard, heb laatst wel een stukje gewandeld met baby in draagzak. Ik hoop wel dat mijn vriend over en tijdje ook wil oppassen zodat ik minimaal 1x per week een flinke rit kan maken. Moet af en toe wel even kunnen uitwaaien en alle dagelijkse sores vergeten! Van de zomer neem ik misschien ook wel een campingbedje met speelgoed mee ofzo als de kleine meegaat. Tsja en verder heb ik me er maar bij neergelegd dat het geen intensief paardij-jaar gaat worden. Of jaren, als ik pech heb. Maar ja paard is pas 6, als alles goed gaat kan ik nog heel veel jaren leuke dingen met haar doen.

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:51

Interessant topic! Zit ookeen beetje met dit probleem.
Ik heb een zoontje van 8 maanden, werk 24 uur in onregelmatige diensten. Ben dus wel vaak 's morgens of een door de weekse dag vrij. Maarja m'n zoontje stelt de paarden niet zo op prijs, en begint op stal altijd verschrikkelijk te huilen, en daar wordt mama weer onrustig van ;-) Dus meenemen is niet zo'n succes. Oppas regelen vind ik ook niet altijd prettig (dat iemand anders op mijn kind moet passen zodat mama aan haar hobby kan werken) Ik kan op zich wel 's avonds rijden maar vanwege de natte bak is dat even geen optie.
Zit er ook aan te denken om misschien een bijrijder erbij te zoeken zodat het even wat makkelijker wordt.
Kortom ik ben er nog niet over uit hoe ik het allemaal moet plannen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:01

Hier nog iemand. Zoontje van 8 maanden en een handenbinder van ruim 2,5 jaar.

Ga morgen even rustig het topic doorlezen, als dat gaat lukken :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:49

Mindim schreef:
Ayasha schreef:

Nou, dat lijkt me ook.

Jullie vinden het volkomen normaal om je man elke avond door de weeks aan huis te binden in zijn uppie??
Ik ben toch wat meer van de 'eerlijk zullen we alles delen' club, hij eenpaar avonden in de week tijd om te doen wat hij wil en voor mij hetzelfde. Waarbij we ook proberen om wat avonden gezamelijk door te brengen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:00

Atalanta schreef:
Ik heb een zoontje van 2 maanden en ben nog een beetje aan het uitvogelen allemaal, hoe alles te combineren. Ik ga nu ca 3x per week naar mijn paard en neem de kleine mee. Die ligt meestal heerlijk te slapen in de auto gelukkig. Heb nu 2x 10-15 minuten op mijn paard gezeten, langer kan ik nog niet ivm bekkenklachten. Ik rij dan op een veldje waar mijn auto ook staat zodat ik de kleine kan horen en zien. Als hij onverhoopt toch wakker wordt kan ik weinig doen met mijn paard, heb laatst wel een stukje gewandeld met baby in draagzak. Ik hoop wel dat mijn vriend over en tijdje ook wil oppassen zodat ik minimaal 1x per week een flinke rit kan maken. Moet af en toe wel even kunnen uitwaaien en alle dagelijkse sores vergeten! Van de zomer neem ik misschien ook wel een campingbedje met speelgoed mee ofzo als de kleine meegaat. Tsja en verder heb ik me er maar bij neergelegd dat het geen intensief paardij-jaar gaat worden. Of jaren, als ik pech heb. Maar ja paard is pas 6, als alles goed gaat kan ik nog heel veel jaren leuke dingen met haar doen.

nu slaapt je kleine nog veel ,maar straks dan? dan is het erg onverstandig om je kind in de auto te laten
(vind ik eigenlijk zoiezo :o )

ik heb ook nog gedacht aan een bijrijder, maar dan betaal ik dure stalling en alles erop en eraan voor zelf maar 3 dagen pret
en financieel werd het ook moeilijk te behappen vandaar dat ik verkocht heb
als ik wil kan ik nu zoveel paarden verzorgen......dagen die ik wil, tijden die ik wil
en nog gratis ook.....
ik mis m'n paardje, maar kleine kinderen en paarden zijn geen makkelijke combi tenzij je veel mazzel hebt

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:25

Ik heb een dochter van 6 maanden en 3 paarden. Manlief werkt internationaal en is alleen in het weekend thuis. Doordeweeks doet mijn moeder ze 3 dagen voeren. Dat zijn de dagen dat ik werk. Andere 2 dagen gaat de kleine mee. Of ze slaapt in de auto of zit in de wandelwagen erbij. Mijne lopen 24-7 buiten in een paddock met loopstal. Doordeweeks mest ik alleen meestal, weekend poetsen en rijden en past papa op. De mijne zijn allemaal al ouder dus verkopen was geen optie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:02

troi schreef:
Jullie vinden het volkomen normaal om je man elke avond door de weeks aan huis te binden in zijn uppie??
Ik ben toch wat meer van de 'eerlijk zullen we alles delen' club, hij eenpaar avonden in de week tijd om te doen wat hij wil en voor mij hetzelfde. Waarbij we ook proberen om wat avonden gezamelijk door te brengen.

Je hebt het zelf over 5 avonden in de week hoor Troi.
Mijn man vermaakt zich prima thuis in zijn uppie en we hoeven echt niet elke avond samen op de bank te hangen voor de tv.
Wij zijn 50/50, we leggen elkaar geen strobreed in de weg om onze hobbies uit te oefenen. We zien een avond alleen doorbrengen, omdat de ander zijn hobby uitoefent, niet als oppassen. We zuchten niet als de ander wat voor zich zelf gaat doen. Nee, we gunnen elkaar dat en omdat mijn man en ik elkaar zo leuk vinden, hoeven we dat ook niet te vragen of te zeggen, nee houden we rekening met elkaar uit ons zelf. Zonder geklaag of gezeur van de partner.
Ik ben een half jaar per jaar alleen en doe dat ook zonder morren en als hij thuiskomt doen we de dingen samen, je bent namelijk samen ouder en samen verantwoordelijk voor de situatie thuis.

Als je mijn post die je hebt gequote even in het licht van de gehele discussie bekijkt, zul je juist zien dat ik erg 50/50 ben en vooral heb gereageerd op mensen die hun man zit te zeuren als de vrouw iets voor zich zelf wil doen, terwijl ze gans de dag al heeft gewerkt, voor het kind heeft gezorgd en het huishouden heeft gedaane n praktisch slaaptekort heeft. Als een man dan zijn vrouw niet even wat tijd voor haar hobby gunt, maar zelf wel in de avond gaat sporten, vind ik dat vreemd ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:04

@Atalanta, ik heb een box op stal gezet, met een parasol. Die box sleepte ik overal naar toe, voor op de warme dagen, flesje mee, koekje mee. OOk een goede schriktraining voor de paarden zo'n wapperende parasol en kleine wurm :D

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:26

Ojajoh schreef:
Atalanta schreef:

nu slaapt je kleine nog veel ,maar straks dan? dan is het erg onverstandig om je kind in de auto te laten
(vind ik eigenlijk zoiezo :o )

Ik hoop dat mijn vriend straks wel af en toe wil oppassen, hij durft nu nog niet zo goed.. maar ik ga over 2 weken weer werken en dan moet ie sowieso 2 middagen in de week voor de kleine zorgen, dus dan went het vanzelf. En anders, tsja of een andere oppas zien te vinden, of inderdaad iets van een campingbedje of box meenemen. En als dat niet lukt zal ik het rijden moeten overslaan en alleen even koekeloeren bij mijn paard of alles goed is en evt een stukje wandelen. Dat is dan maar zo.
In de auto laten kan nu nog wel hoor (vind ik dan), het is maar een halfuurtje ofzo en ik ben er vlakbij dus ik hoor/zie het meteen als er wat aan de hand is (ik sta niet op een stal, gewoon een weitje in het bos en de auto staat dus ook niet achteraf geparkeerd maar precies daar waar ik bezig ben). Met dit weer wordt het niet te warm en tegen de kou kan ik hem goed inpakken, ik check tussendoor ook of hij het niet te warm of koud heeft. Met warm weer is dit geen optie natuurlijk en het zal inderdaad niet meer werken als ie meer wakker is, maar voor nu gaat het wel zo.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:37

@ Atalanta, doe ik ook hoor! Bij mij is het dan een kwartiertje ofzo, en zelfs wakker met een speeltje vermaakt ze zich wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:49

Ik heb geen kinderen maar zit al sinds her begin van dit topic (met enige gruwel) mee te lezen. Wat een enorme opgave zijn die kinderen blijkbaar %)

Wat ik me afvraag bij de mensen die om 8-9 uur savonds echt afgepeigert zijn: hoe vroeg moeten jullie er smorgens weer uit?
Ik zit namelijk even mijn leven te vergelijken en moet hieruit concluderen dat kinderen echt energieslopende monsters zijn. Ik werk namelijk 50 uur/week, daarnaast werk ik nog op zaterdagen voor mezelf. Ik ga altijd pas om 8 uur naar stal en ben dan om 10 of half 11 thuis en dan eten we (vriend kookt). Dit is echter prima vol te houden. Ik zit zo eens te rekenen wat ik daarvan dan allemaal wel niet op moet geven voor een kind......
Bijna alles geloof ik :=

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 22:01

@ Sizzle,
Ja kinderen vragen erg veel van je energie, ze vragen veel aandacht, dat is normaal ;)
En met kinderen, ja heb je je handen vol aan je huishuoden, je huis blijft geen 3 dagen schoon. Je moet elke dag stofzuigen ( soms wel 3 x per dag) je heb meer afwas, je heb meer wasgoed.
Je moet eten klaar maken er komt zoveel bij kijken. Het is wel zwaar maar zeker de moeite waard :D
En zoals je in dit topic leest is het toch wel te combineren :j het kost wel wat meer energie, mja je moet wat over hebben voor je kids en je hobby ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:11

Sizzle schreef:
Ik heb geen kinderen maar zit al sinds her begin van dit topic (met enige gruwel) mee te lezen. Wat een enorme opgave zijn die kinderen blijkbaar %)

Wat ik me afvraag bij de mensen die om 8-9 uur savonds echt afgepeigert zijn: hoe vroeg moeten jullie er smorgens weer uit?
Ik zit namelijk even mijn leven te vergelijken en moet hieruit concluderen dat kinderen echt energieslopende monsters zijn. Ik werk namelijk 50 uur/week, daarnaast werk ik nog op zaterdagen voor mezelf. Ik ga altijd pas om 8 uur naar stal en ben dan om 10 of half 11 thuis en dan eten we (vriend kookt). Dit is echter prima vol te houden. Ik zit zo eens te rekenen wat ik daarvan dan allemaal wel niet op moet geven voor een kind......
Bijna alles geloof ik :=

De eerste 4 jaar is pittig, maar daarna goed te doen hoor. Die van mij wordt 6 en ik ben een gewoon mens, ook in de eerste 4 jaar. Normale tijd er uit en normale tijd er in.
Half elf in de avond warm eten heb ik nog nooit gedaan, dus dat heeft weinig met een kind te maken of niet.

3 keer per dag stofzuigen heb ik ook nog nooit gedaan, ligt maar net aan jezelf.

Ja, dan is aan jou de vraag of je dat wilt of niet, alles opgeven (beetje overdreven hoor). Neem je geen kind, als het je niet past, ook prima toch?
En kinderen zijn geen monsters, misschien kan het iets respectvoller?