Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Biskwie schreef:Ik kan vanmiddag wel even foto´s maken.
De manen had ik op gelijke lengte en 1,5 hand breedte. De manen staan nu rechtop, zijn slechts enkele cm lang en er zijn ´happen´ uit. (wie heeft er tips om dit goed aan te laten groeien, nu vanaf blijven en later op een lengte maken, of nu op een lengte maken en daarna laten groeien.... En nog belangrijker kan ik dit nog vlechten?)
De staart had ik vrij lang (paard draagt de staart tijdens het lopen omhoog, normale lengte lijkt dan erg kort), deze is kort onder de hak afgeknipt, zeker 30 cm verlies.
steefian schreef:omg 24 jaar. beetje kinderachtig is het niet?
nou aangezien ik een kort lontje heb, zou ik denk ik
met mijn vuisten zeggen dat ik er niet van gedient ben![]()
en dr bij dr haren pakken, en tog echt dr koppie kaalscheren!
niks bij dr paarden want die beessie kunnen er niks aan doen, maar zij zou echt de sjaak bij me zijn
*sorry voor de uitbarsting, maar kan hier zo niet tegen, blijf tog met je handen van andermans dieren/spullen af*
Loetie84 schreef:Als het echt zo erg is dat alles eraf moet worden geschoren, zou ik niet waarschuwen maar DIRECT aangifte doen. Het is misschien nu lelijk geknipt, maar bijknippen is denk ook wel gewoon een oplossing. Ook al is het dan wat te kort en is het niet zo mooi als jij zou willen... Afscheren is wel heel drastisch!
Loetie84 schreef:steefian schreef:niet tot op de manenkam scheren, maar een hanenkam laten staan, zoals bij een fjord.
kan je ook wel mee de sport in tog?
Ja hoor, met een KWPNer met fjorden-manen kun je op wedstrijd en heb je ook gewoon een 8 voor je verzorging
Biskwie schreef:Gisteren kwam ik vol verbazing erachter dat een gedeelte van de manen van mijn paard weggeknipt waren, evenals de staart. Ik heb geen bijrijder of andere verzorgers momenteel bij dit paard lopen en ben de enige die het paard in handen heeft.
Toen ik dit zag, heb ik hardop door de stal gevraagd wie hier meer van wist. Een van de meiden was in eerste instantie erg stil en gaf later toe dat zei geknipt had. Toen ik vroeg waarom, gaf ze aan dat het paard anders last van de manen (model sportcoupe) had. Voor mij een volkomen vage reden, maar los daarvan, wat moet ik met deze hele situatie?
Ik ben zuinig op mijn paard en nog zuiniger op zijn manen. Als daar iemand al wat mee doet, ben ik dat. En als een ander uberhaupt wat met dit paard doet, dan vraag ik diegene persoonlijk.
Ik baal van de manen, maar ik baal er nog meer van dat die stalgenoot zomaar bij mijn paard geweest is en geknipt heeft. Wat moet ik toch met deze situatie? Ik heb haar al laten weten dat ik absoluut niet blij ben met haar actie. Maar moet ik hier verder nog wat mee?
pien_2010 schreef:Hier is sprake van een strafbaar feit dat in de wet valt onder dierenmishandeling. Je kunt dus aangifte doen bij de politie en er een zaak van maken. Ongeacht of je dat wel of niet gaat doen kun je haar wel confronteren met dit gegeven. Als je kiest om geen aangifte te doen kun je haar wel vertellen dat ze niet moet denken dat ze hier de volgende keer mee wegkomt. Je kunt aangeven dat als er op stal of in de buurt weer geknipt wordt aan een paard je alsnog aangifte gaat doen.
Sterkte ermee want dit is helemaal NIET grappig!