Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:24

Jeetje.. wat een vervelende situatie! Ik denk dat je er goed aan goet om aangifte te doen.. helemaal omdat je dit paard in de sport hebt lopen! Ik kan me voorstellen dat je je wraakgevoelens moeilijk kan onderdrukken, maar zoals je zelf al zegt, verlaag jezelf niet tot haar niveau!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Ik zeg aangifte is een beter idee? Zucht....

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:26

Mishandeling en miss ook nog wel iets in de trend van schade aan persoonlijke eigendommen.

Ik vind de stalhouder ook een watje,(ok het is nog steeds crisis) maar als hij dit al toestaat op stal waar ligt dan de grens???

Tuurlijk hoeft hij niet bij iedere (penny) wissewasje wat te zeggen maar dit vind ik wel erg en helemaal dat hij er niks aan doet.

Ts welke omgeving zoek je een binnenbak?

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:30

jeetje, dat kind moet wel zeer zwakbegaafd zijn om zoiets te doen.
Ik zou inderdaad een brief opstellen voor de vader en foto's maken als 'bewijs'.
Je kunt wellicht een melding maken bij de politie, zodat je wat hebt in geval van herhaling.
Persoonlijk zou ik dusdanig pissed zijn dat ik aangifte had gedaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:31

Ik zat er al op te wachten..... wanneer komt aangifte doen voorbij.... Politie heeft vast een apart loket: Bokt-aangiftes.

Laat ik voorop stellen dat ik razend zou zijn als iemand dit mij zou flikken hoor... maar aangifte doen :roll:
Als die vrouw echt niet helemaal 100 is zou ik die vader er op aanspreken en ik zou ook de staleigenaar nog eens aanspreken, dat je overweegt weg te gaan als hier niets van gezegd wordt. Mensen hebben gewoon met hun klauwen van andermans eigendommen te blijven.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 11-01-12 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:31

Biskwie schreef:
Ik kan vanmiddag wel even foto´s maken.

De manen had ik op gelijke lengte en 1,5 hand breedte. De manen staan nu rechtop, zijn slechts enkele cm lang en er zijn ´happen´ uit. (wie heeft er tips om dit goed aan te laten groeien, nu vanaf blijven en later op een lengte maken, of nu op een lengte maken en daarna laten groeien.... En nog belangrijker kan ik dit nog vlechten?)

De staart had ik vrij lang (paard draagt de staart tijdens het lopen omhoog, normale lengte lijkt dan erg kort), deze is kort onder de hak afgeknipt, zeker 30 cm verlies.

Ik zou als ik jou was, Alles er af knippen en scheren tot op de huid (zoals je het ook bij dat stukje achter de oren doet) En dan alles maar laten groeien.

Als het echt zo erg is als jij omschrijft is dat het mooiste.. Dan is het iig op gelijken lengte..

En met een jaartje heb je dan alles weer terug.. haar groeit geloof ik 1 a 2 cm per maand (iig mensen haar, paarden haar weet ik zo niet?)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:35

steefian schreef:
:D omg 24 jaar. beetje kinderachtig is het niet?
nou aangezien ik een kort lontje heb, zou ik denk ik
met mijn vuisten zeggen dat ik er niet van gedient ben :Y)
en dr bij dr haren pakken, en tog echt dr koppie kaalscheren!
niks bij dr paarden want die beessie kunnen er niks aan doen, maar zij zou echt de sjaak bij me zijn

*sorry voor de uitbarsting, maar kan hier zo niet tegen, blijf tog met je handen van andermans dieren/spullen af* :o

ben het met jouw eens ! je moet van een ander man zijn paarden af blijven ...
hoe zien zijn manen er nu uit dan ? heel lelijk geknipt ?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:35

Als het echt zo erg is dat alles eraf moet worden geschoren, zou ik niet waarschuwen maar DIRECT aangifte doen. Het is misschien nu lelijk geknipt, maar bijknippen is denk ook wel gewoon een oplossing. Ook al is het dan wat te kort en is het niet zo mooi als jij zou willen... Afscheren is wel heel drastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

Loetie84 schreef:
Als het echt zo erg is dat alles eraf moet worden geschoren, zou ik niet waarschuwen maar DIRECT aangifte doen. Het is misschien nu lelijk geknipt, maar bijknippen is denk ook wel gewoon een oplossing. Ook al is het dan wat te kort en is het niet zo mooi als jij zou willen... Afscheren is wel heel drastisch!

Zou ik ook alleen doen als het écht heel erg is. Anders gewoon op gelijke lengte knippen..

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:40

Ik snap niet dat iemand zo ver kan gaan.
Goed dat je weg bent gegaan, al is het nu wel balen dat je geen binnenbak meer hebt.
Ben benieuwd wat de politie hiermee gaat doen.
Heel veel succes ermee en hoop voor je dat de manen snel weer zijn aangegroeid.

Anoniem

Vergeet ook niet om eventuele vingerafdrukken af te nemen, zodat het rechercheteam gelijk al het bewijs heeft om deze zaak tot een snelle ontknoping te brengen.

Uiteraard wel heel erg vervelend dat dit gebeurd is en dat de staleigenaar iets niet tegen doet. Ik zou zelf weggaan. ben ik de enige die zo vals is om net voordat je weggaat haar paarden ook te voorzien van een nieuwe coup

edit:
Wat je eventueel zou kunnen gebruiken voor een snellere haar-aangroei is MTG-shapleys, dat werkt erg goed voor bevordering aangroei.
http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=2019
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Hmmm, aangifte doen vind ik ook een beetje, tja... Ben benieuwd hoe de politie opkijkt als je aangeeft dat je aangifte komt doen omdat je paard zijn manen zijn geknipt.
Als de stalhouder een klant met 3 paarden niet wilt verliezen, tsja, je hebt weinig keuze helaas dan je verlies nemen, wellicht nog haar vader aanspreken, maar denk dat je verder weinig kan. Je kan het er helaas ook niet meer aanplakken, dus meer dan een excuus krijgen is niet mogelijk denk ik.

Succes ermee, en neem je winst in het feit dat jij niet zo beperkt ben dat je op 24-jarige leeftijd manen gaat lopen afknippen denk ik dan maar ;)

Ik zou de manen overigens inderdaad maar helemaal scheren als het er echt niet uit ziet, in ieder geval allemaal op gelijke lengte maken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:42

Ik zou haar er wel persoonlijk (even 1 op 1) netjes op aanspreken dat jij er niet van gediend bent dat zij zulke zaken met jouw paard uit haalt. En ik zou haar ook eens vragen hoe zij het zou vinden als jij haar paarden zonder te overleggen onderhanden zou nemen. Als ze dan aangeeft dat ze dat niet prettig zou vinden of dat je dat zou moeten laten dan geef je aan dat jij daar PRECIES het zelfde over denkt. Meestal komt iets beter over als je vraagt hoe iemand het zelf zou vinden als het hem of haar overkwam.
Verder zou ik aan geven dat je wilt dat je paard veilig op een stal kan staan zonder dat andere mensen hem gaan knippen of voeren of whatever! Het paard is jouw verantwoordelijkheid en dat je het graag van haar hoort als ze tips heeft of iets gezien heeft, maar dat jij bepaalt wat er vervolgens wel of niet met jouw paard gebeurt. (En je zou nog kunnen zeggen dat je overweegt om aangifte te doen als zoiets ooit nog weer zal gebeuren!)
Laatst bijgewerkt door fargo op 11-01-12 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

steefian

k zou ook indd alles op gelijke lengte knippen,
niet tot op de manenkam scheren, maar een hanenkam laten staan, zoals bij een fjord.
kan je ook wel mee de sport in tog?
tenminste, dat begrijp ik bij fjorden wel, en dan langzamerhand als het bijgroeit, en lang genoeg is proberen te vlechten, laten zitten, groeit het over het algemeen sneller.
en zeker aangifte doen, je kan het aangeven bij de politie als dierenmishandeling bij derden

XxSultanxX

ik zou het melden bij de politie , dit was alleen nog maar staart en manen knippen ..
je weet nooit wat ze nog meer van plan is ... bedoel als je 24 jaar bent , weet je tog wel dat dit niet kan ..?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:44

steefian schreef:
niet tot op de manenkam scheren, maar een hanenkam laten staan, zoals bij een fjord.

Ja hoor, met een KWPNer met fjorden-manen kun je op wedstrijd en heb je ook gewoon een 8 voor je verzorging :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:45

hollywood86 schreef:
Vergeet ook niet om eventuele vingerafdrukken af te nemen, zodat het rechercheteam gelijk al het bewijs heeft om deze zaak tot een snelle ontknoping te brengen.

_O- Het is geen moordzaak :')

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:46

Jeee waar zat die met der hoofd? Belachelijk! Goede stap ts dat je naar de politie gaat en het paard naar huis haalt.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:49

IKbenEllen schreef:
hollywood86 schreef:

_O- Het is geen moordzaak :')

:')

malih

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:51

Dat dacht jij... de moord der afgeknipte haren... Wellicht nog geen moordzaak maar wie weet wat ts van plan is :')

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:51

Loetie84 schreef:
steefian schreef:

Ja hoor, met een KWPNer met fjorden-manen kun je op wedstrijd en heb je ook gewoon een 8 voor je verzorging :o

Ik zou hier wel een beetje mee uitkijken, ik heb ook eens de manen afgeschoren, (leek me toen het beste :') ) maar ze zijn nooit weer gaan hangen.. Het was echt al weer 2 handbreedtes lang maar stond nog steeds rechtop.. (2 vriendinnetjes hebben al eens hetzelfde gehad)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:55

Biskwie schreef:
Gisteren kwam ik vol verbazing erachter dat een gedeelte van de manen van mijn paard weggeknipt waren, evenals de staart. Ik heb geen bijrijder of andere verzorgers momenteel bij dit paard lopen en ben de enige die het paard in handen heeft.

Toen ik dit zag, heb ik hardop door de stal gevraagd wie hier meer van wist. Een van de meiden was in eerste instantie erg stil en gaf later toe dat zei geknipt had. Toen ik vroeg waarom, gaf ze aan dat het paard anders last van de manen (model sportcoupe) had. Voor mij een volkomen vage reden, maar los daarvan, wat moet ik met deze hele situatie?

Ik ben zuinig op mijn paard en nog zuiniger op zijn manen. Als daar iemand al wat mee doet, ben ik dat. En als een ander uberhaupt wat met dit paard doet, dan vraag ik diegene persoonlijk.

Ik baal van de manen, maar ik baal er nog meer van dat die stalgenoot zomaar bij mijn paard geweest is en geknipt heeft. Wat moet ik toch met deze situatie? Ik heb haar al laten weten dat ik absoluut niet blij ben met haar actie. Maar moet ik hier verder nog wat mee?

Hier is sprake van een strafbaar feit dat in de wet valt onder dierenmishandeling. Je kunt dus aangifte doen bij de politie en er een zaak van maken. Ongeacht of je dat wel of niet gaat doen kun je haar wel confronteren met dit gegeven. Als je kiest om geen aangifte te doen kun je haar wel vertellen dat ze niet moet denken dat ze hier de volgende keer mee wegkomt. Je kunt aangeven dat als er op stal of in de buurt weer geknipt wordt aan een paard je alsnog aangifte gaat doen.
Sterkte ermee want dit is helemaal NIET grappig!

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:56

oh, dat heb ik nog nooit gehad hoor dat t niet meer ging hangen met 2 handbreedtes (knip mijn tink ook altijd hanenkam) en dat hangst alweer binnen 3 maanden hoor )
maar ieder pfeerd is anders :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:57

Ik heb het ook nooit afgeschoren hoor... Maar ik ben het wel met je eens: als ik het nu laat groeien blijft het heel lang rechtop staan. Maar ja, ik wil dat ook, dus ik vind het niet erg! Als je het eenmalig kort knip en direct laat groeien gaat dat wel meevallen. Mijn manen gaan gewoon weer hangen als ik het laat groeien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:57

pien_2010 schreef:
Hier is sprake van een strafbaar feit dat in de wet valt onder dierenmishandeling. Je kunt dus aangifte doen bij de politie en er een zaak van maken. Ongeacht of je dat wel of niet gaat doen kun je haar wel confronteren met dit gegeven. Als je kiest om geen aangifte te doen kun je haar wel vertellen dat ze niet moet denken dat ze hier de volgende keer mee wegkomt. Je kunt aangeven dat als er op stal of in de buurt weer geknipt wordt aan een paard je alsnog aangifte gaat doen.
Sterkte ermee want dit is helemaal NIET grappig!

Dit valt niet onder dierenmishandeling, maar onder vandalisme.