Penny's jatten mijn paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:59

Ik maak het zeer regelmatig mee met beide pony´s, maar vooral met Wolder. Hyves, Paardenspellen overal wordt hij gebruikt. Soms zelfs met foto´s met mij erbij en dan ook zeggen dat ze mij zijn.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:02

Sommige van die Penny's hebben wel heel veel lef zeg... :=
Ik ben hier op bokt ook wel eens iemand tegengekomen met de pony van een goede vriendin op haar ava en in haar profiel, toen ik haar vriendelijk PB'de dat dat niet netjes was kreeg ik nog een digitale grote bek ook! :oo
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 11-01-12 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

annesterre

Re: Penny's jatten mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:03

hihi heb nog een oud penny account zal eens vragen aan haar hoe ze dan wel niet aan Diaz is gekomen :P

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:05

Ik heb eens op bokt een foto van mijn paard gezien, hier heb ik toen melding van gemaakt en is het verwijderd. Beetje zielig dit soort acties.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:06

Ik lieg ook altijd dat ik dat ben met mijn paard, en het sterke is; Dan hebben ze een profielfoto van hunzelf bijvoorbeeld voor de spiegel en ze lijken met geen mogelijkheid op mij :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:08

Haha super grappig en een compliment blijkbaar is je paard erg leuk
Ik heb weinig foto's op internet staan van die van mij dus zal wel meevallen.
Wel een soort van bokt-penny. Die dus een verzorg van mij en mijn eigen paard in haar profiel heeft staan geen foto maar naam, ras en leeftijd erg apart toen ik het zag. Nadeel ze is niet echt meer in de pennyleeftijd. Moet zeggen dat ik het niet echt grappig vindt. Eerder erg zielig van die persoon. Ik weet wie ze is en ik mag haar niet maar mijn paard is dus van haar zusje die ze niet heeft dus of ik dat nu moet voorstellen. Erg sneu dat ze zo slecht in der vel zit.

Toch vraag ik me altijd af wat die kinderen denken. Ik heb nooit de behoefte gehad om een paard te verzinnen laat staan een foto van internet halen en het als mijn paard bestempelen. Vraag me toch af welke voldoening dat geeft eigenlijk.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:14

Ik heb het vorig jaar ook eens aan de hand gehad.
Foto's via zo'n online spel van mijn paard erbij.
Tekst erbij waarvan je je afvroeg waar ze het vandaan haalde.
Vriendelijk een berichtje gestuurd, nou ik sloeg stijl achterover van de grote mond die ik kreeg.
Uiteindelijk via de beheerder op kunnen lossen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:23

Denk dat diegene van bokt komt dan? Omdat ze jou avatar gebruikt van hier?
Ik zou iig contact opnemen want dit mag niet.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:38

Haha paar jaar geleden ook gehad jongen die beweerde tegen andere (die ik toevallig kende dus niet zo alim) dat 2 paarden die ik reed/die van mijn vader zijn van hem waren en het zijn wedstrijdpaarden waren :+

Overigens ken ik ook iemand (die in de 50 is en fokker) die beweert dat paarden die bij ons geboren en overleden zijn bij hem op stal staan/zijn fokmerries zijn en dat versxhillende (int) springpaarden eruit door hem gefokt zijn.... Insinueerd dat zelfs op zijn site (met gestolen fotos) en op paardenfokken.nl helaas werkt die site niet mee dit tegen te gaan :(

Ik weet dus hoe vervelend het is ;) maar gelukkig staat hij nog gewoon bij jou op stal :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:45

Ja je zou denken dat het een Penny van Bokt is, of ze kent Diaz ook echt? Of kan dat niet?

Wel vaag hoor, dacht eerst een grap ofzo want niemand praat/typt toch zo?! Dat gaat veel verder dan 'sielugh' en 'echtuh' ><

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:49

Brr, krijg de rillingen van dat taalgebruik! :=

Nee uhm even kijken of je de webmaster een berichtje kan sturen misschien? Want dit is natuurlijk niet goed hè.. Sowieso mag zo'n meisje er wel even diep over na gaan denken waarom ze dit nou precies doet..

Edit: ik schrok trouwens wel van de titel, dacht dat je paard ECHT gejat was haha :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:58

Het taalgebruik is wel erg cliché. Beetje dat wat hier als bokt altijd als pennytaal gepresenteerd wordt... Vind het zelfs zo overdreven penny dat het imo erg nep over komt. Denk dat jij met die site goed in de maling genomen bent door iemand. De echtheidsfactor is imo niet zo hoog.....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:59

tsja van mij worden ook regelmatig foto's gejat, dan wel niet van mijn eigen paarden maar wel foto's met mijn copyright erop, en inderdaad, de grote bek die je dan terugkrijgt over de mail is onvoorstelbaar voor nota bene kínderen die dat soort vieze scheldwoorden die ze gebruiken nog niet eens zouden moeten kennen.

Ik zou het persoonlijk niet pikken, als je zegt "ach het is een kind en laat haar in die fantasie leven" kan het uiteindelijk alleen maar erger worden. Mijn nichtje is ook zo opgevoed van "ach ze weet niet beter", en een hele tijd terug al, pakte ze spullen van mijn kamer en nam ze mee naar huis als ze hier een weekendje was, en dan zei ze tegen haar moeder dat ze die cadeau had gekregen.

Ik zou het dus zeker niet aanmoedigen maar anderszijds ben ik bang dat als kinderen hiervan al denken dat het gewoon maar kan, ze ook niet onder de indruk gaan zijn van een mailtje hierover. Maar ik zou haar er zeker wel op aan proberen te spreken via de site, niet geschoten is altijd mis.

Lara_Silver: dat is helaas wel echt het taalgebruik van kinderen van die leeftijd (ja, ik herinner het me helaas ook nog van toen ik iets jonger was en net op de middelbare zat), en imo verklaart het ook waarom er tegenwoordig zo ontzettend veel mensen 'dyslectisch' zijn. Er zijn vrijwel geen kinderen van 13 meer die gewoon abn praten en sowieso, op internet is het stoerder om in 'internettaal' te spreken he.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 06:48

chakotay werd ook vaak gejat, stond her en der te koop, was erg vaak van penny's en werd ook regelmatig ongevraagd gebruikt voor reclamedoeleinden :D , zo ook voor stalnaamborden, heb er wel een gratis bord aan over gehouden omdat ik niet zo amused was hihi

chakotay heeft ook in de bit gestaan met een aantal fotoos bij artikel over tinkers, helemaal te gek maar was leuk geweest dat ze me er over benaderd zouden hebben, moest nu van bekenden horen van goh, je paard staat in de bit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:05

bij mij was het geen penny die mijn foto's jatten,maar gewoon de paardendrogist :j
ik was eens de online brochure over zomereczeem aan het doorbladeren toen ik opeens een foto van de kaalgeschuurde staart van appie zag staan.
heb ze gemaiald dat ik het niet netjes vond dat ze zonder toestemming mijn foto gebruikt hadden en kreeg toen een flinke waardebon om bij hen te besteden :D

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:44

Ik heb ook wel is met penny's te maken gehad. Gelukkig nog nooit zo erg als sommigen hier.
Wel is een foto op hyves of iets dergelijks, maar dan vaak van meerdere paarden van de manege die ze leuk vond. ;(

Alleen 1 keer stond er een penny zomaar in mijn paard zijn stal en die stond met mijn oude paard te knuffelen, terwijl ik aan kwam lopen. Gelukkig heeft ze het daarna nooit meer gedaan.. (Paardlief hielp helaas nooit mee, stond altijd lief te hinneken voor eten dus hij was een geliefd pennypaard onder de penny's.)

Ik zou als ik jou was even iets naar de penny sturen of ze er wat aan doen? :)

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:09

Hi Karlijn,

Wat een maffe griet zeg! Ik dacht even dat Diaz echt door meisjes op stalingepikt was, maar het is dus alleen op internet? Tja, op die leeftijd verzon ik ook dat ik op paardrijden zat en een pony had, ik liep met kaplaarzen en een takje (de zweep) door de straat te verkondigen dat ik naar m'n paardrijles moest :o Ik had dan nog wel zoveel fantasie dat ook "mijn pony" zelf bedacht was, hahaha!

Ik zou haar email adres proberen te achterhalen en haar een mail sturen dat ze Diaz best leuk mag vinden, maar er dan wel bij verteld dat ze niet van haar is! En dat ze niet moet liegen over andermans eigendommen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:45

Ik heb via het account van mijn dochter ingelogd en zag dat iemand al een berichtje op haar profiel gezet heeft.

Citaat:
Sorry hoor, maar Diaz is niet van jou.. Diaz is van een meisje op Bokt, en ze houd zielsveel van haar. Ze tolereerd dit dus ook niet dat jij beweerd dat Diaz van jou is. Misschien heb je dan geen paard in het echt, en wil je er zo graag een dat je het nept, toch zou jij het toch ook niet leuk vinden als iemand zonder pardon zegt dat jouw paard van die persoon is? Deze vrouw vind dit dus ook echt niet leuk.. Je hebt ook een Jimdo site, die is intussen al 3x verandert, je kiest steeds weer een ander paard (die niet van jou is..) Stop daar toch mee. Denk na, en denk hoe het voor die andere voelt..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:49

Hahahaha!! Achja... hoort bij 2012... Dan moet je je foto's maar niet op internet zetten! En zolang mijn paard in mijn stal staat ga ik me niet druk maken over jatten van plaatjes en foto's.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:01

Ik heb wel gemaild naar de Penny hierover, maar ik zie hierboven dat iemand het ook op het profiel zelf heeft gezet. Heel fijn ;)

Ik vind het ongeveer vleiend als ze Diaz zo leuk vinden, maar het kan gewoon niet door de beugel dat ze er zo over liegen.. juist hoe jong ook.. jong geleerd is oud gedaan ;)

@ Fred_Kroket.. het gaat niet puur om het 'jatten' van een foto, maar het doen alsof Diaz haar paardje is ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:46

dat heb ik een paar jaar terug ook gehad bij pepper.

heb me toen aangemeld bij die site en dat meisje een berichtje gestuurd.
volgens mij was ze op dat moment ook echt online want het was binnen 10 minuten verwijderd.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:54

Ach weetje.. Ik vind dit wel schattig..
Tuurlijk weet het meisje wel wat wel van haar en wat niet van haar is. Maar ik kan me Karlijn haar gevoelens ook wel voorstellen. Je eigen paard is toch van jou, ik zou het ook niet heel leuk vinden, maar wel vleiend :j
Meisje vind dit gewoon leuk en 'stoer' om te doen, het is niet voor niets een penny :D Ik ben ook zo geweest op de leeftijd.
Je zou haar een berichtje kunnen sturen, maar ik zou me er niet te druk om maken.
Zie ze persoonlijk liever zo op die leeftijd dan hoe je ze op die leeftijd tegenwoordig veel vaker ziet :o.. Met dikke lagen make up en op hakken door de staat paraderen. Neehor laat ze op die leeftijd nog maar lekker penny zijn :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:56

Diaz schreef:
Ik heb wel gemaild naar de Penny hierover, maar ik zie hierboven dat iemand het ook op het profiel zelf heeft gezet. Heel fijn ;)

Ik vind het ongeveer vleiend als ze Diaz zo leuk vinden, maar het kan gewoon niet door de beugel dat ze er zo over liegen.. juist hoe jong ook.. jong geleerd is oud gedaan ;)

@ Fred_Kroket.. het gaat niet puur om het 'jatten' van een foto, maar het doen alsof Diaz haar paardje is ;)

Ja.. naja dat bedoelde ik ook, en dan nog zou ik hetzelfde denken... Mijn nichtje had volgens mij ook verteld op school dat ze een paard had bij opa en oma (mijn ouders en mijn paard dus) naja... Laat dat kind ook eens lekker opscheppen. Hij staat toch op mijn weide en in mijn stal en op het papier staat mijn naam dus waar ga ik me druk om maken?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:58

Ik heb een enkele keer wel eens een pony te koop staan.
En dan krijg je wel eens mailtjes of je foto's kunt doorsturen, waar de pony op staat.
Verder zijn ze dan mega geïnteresseerd en vragen ook veel.
Heb heel in het begin wel eens wat doorgestuurd, dus zou kunnen dat er ook wel eens 1 van mij in een penny o.i.d. heeft gestaan.
Nu scheep ik ze meestal af met, de mooiste foto's staan op de advertentie, en de rest moet ik even opzoeken, die krijg je zo snel mogelijk.
Dan hoor je meestal niks meer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:04

Fred_Kroket schreef:
Diaz schreef:

Ja.. naja dat bedoelde ik ook, en dan nog zou ik hetzelfde denken... Mijn nichtje had volgens mij ook verteld op school dat ze een paard had bij opa en oma (mijn ouders en mijn paard dus) naja... Laat dat kind ook eens lekker opscheppen. Hij staat toch op mijn weide en in mijn stal en op het papier staat mijn naam dus waar ga ik me druk om maken?

Ik zou zeggen, voor het eigen bestwil van je nichtje. Want ik vind opscheppen over iets wat misschien wat beter/mooier/leuker is dan het daadwerkelijk is wat anders dan liegen..
Want het begint onschuldig, maar hoe uit dit zich later..?