Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mijnluxor schreef:en ze mag ook absoluut niet naast of voor me lopen, daar ben ik echt heel streng op.
Gypsy schreef:Tigra, helemaal niet zo veilig. Op het moment dat de schouder van je paard naast jou of je zelfs al voorbij is, heb je 0,0 meer in te brengen al een paard schrikt/andere plannen heeft. Bovendien, als jij naast de schouder van je paard loopt, loop je op de plek van de ondergeschikte. Ik straf paarden altijd heel streng af als ze proberen met hun neus voor mijn schouder te komen, levensgevaarlijk en dominant, wil het niet hebben.
Het is lompheid maar dat corrigeer ik wel! Verder is het een heel lief dier wat niets geen kwaad in zich heeft.
Gypsy schreef:Waarom zou een paard dat schuin achter je loopt op je springen? Uit schrik? Dan moet het wel goed mis gaan.
Kans is groter dat paard bv bij in de wei zetten zich sterk maakt, jou voorbij gaat, al bokkend, en je daarbij raakt of omverduwt.
.
.
sommige bedoelen schuren tegen mensen aan, andere schuren over paardenbeen andere schuren tegen andere dingen aan 
zoals al eerder gezegt dat betekend dat ze geen respect hebben voor mij. Je ziet paarden toch ook niet tegen elkaar aan schuren in de wei oid? Omdat ze indd. respect hebben voor elkaar en dat dus niet doen. Doet hij 't wel dan geef ik 'm ook op z'n kop. marleen_usar schreef:Schuren is dominantie dus dat wil ik niet.