Zonnetje81 schreef:Ik bemoei me met niemand, lekker laten gaan, net of iemand luistert als je zegt dat ze hun paard niet in zn smoel moeten rukken. En zeg nou zelf, ik geloof niet dat er hier iemand zit die zijn paard NOOIT onredelijk heeft behandeld of zijn geduld verloren is.... En daarbij ben ik er ook niet van gediend als iemand zich met mij loopt te bemoeien. Als ik hulp nodig heb vraag ik het wel.
Oh zeker dat iemand hier luistert als er gezegd wordt dat het paard niet in z'n bek gerukt mag worden. Toch doorgaan en je er niets van aantrekken? Ik trek je zo van je paard.

Als jij vindt dat je dat mag, je paard pijn mag doen, onredelijk mag zijn, unfair tegenover het dier, dan zou je hier op de verkeerde stal staan en beter een nieuwe stal kunnen zoeken.

Dierenmishandeling wordt hier niet geaccepteerd gelukkig.
Ik verlies m'n geduld niet als ik op m'n paard zit. En als ik merk dat ik mezelf niet in de hand ga houden, stap ik zelf af of ga wat anders doen met paardlief. Paardrijden moet leuk zijn, voor mens en dier. Een gevecht aangaan is geen hobby meer, en geen samenspel tussen paard en mens. Dat is je paard koste wat het kost willen dwingen, desnoods met pijn, om te doen wat jij wilt. Leuk joh, paardrijden...