met mooie kleren beter kunen rijden ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 12:54

wat een leuke reactie's bokkers alemaal!
de ene vind wel dat het verschil maakt de ander weer niet!
gr hackny

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:59

nee beter van rijden ga je niet doen. Misschien comfortabeler ?
ik moet wel toegeven dat ik zelf altijd op de merkkleren val , zoals pikeur dat is mijn lievelingsmerk :)
ik vind het gewoon goed zitten en goede kwaliteit en ik ga bijna elke dag naar de paarden dus vind dat het dan ook wel kan.
maar niet lang alle merken vind ik mooi , anky kleding bevoorbeeld :r . Ik ben er natuurlijk super blij mee dat ik de spullen krijg ( en nee ik ben niet verwend , ik moet het ook vragen voor kerstmis of mijn verjaardag ofz :o ) maar als ik het niet zou hebben zou ik er ook niet dood van gaan .

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:05

Ik denk dat het heel veel met het gevoel te maken heeft. Sommige mensen hebben een goed gevoel bij de kleren die ze dragen. En dan gaan ze met een goed gevoel op hun paard. Dat gevoel voelt een paard ook aan. En sommige mensen kunnen daardoor beter rijden. Ik heb het zelf ook wel es. Ik kan me in een oud kloffie ook wel es lekker voelen. Maar soms heb ik ook wel es wat mooiere merk dingen aan of even wat mooie kleuren bandages om het paard zijn benen. En dan kan ik wel es wat meer stimulans krijgen om beter te gaan rijden. Ik vind het helemaal geen rare vraag hoor van de TS.

AllstarLove

Re: met mooie kleren beter kunen rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:09

Wat maakt het nou uit wat iemand draagt?! Als iemand voor een duurder merk kiest wat maakt jou dat uit? En de kleding heeft geen invloed op je rijden, maar ik denk dat iedereen dat wel snapt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:38

Kleren maken de man, dat is nou eenmaal zo :+ Feitelijk maakt het natuurlijk geen zak uit of je kleding qua kleur bij elkaar past en of er wel of geen Scapa-logo op staat, maar je kunt je er wel beter bij voelen. Van mijn trouwjurk bijvoorbeeld groeide ik ter plekke 20 cm toen ik mezelf in de spiegel zag, en dat kwam echt niet door die hakken! :D

Ik had vroeger 1 rijbroek: een beige, want die kon ik zowel in de manegeles als bij een wedstrijd aan en zo hoefden mijn ouders er geen 2 te kopen. Ik mocht eens de witte rijbroek van een vriendinnetje lenen voor een wedstrijd op de manege, maar réken maar dat ik drie keer rechter op de pony zat, zo trots als een aap met zeven staarten! :))

Verder ben ik ervan overtuigd dat duurdere merken betere en beter passende kleding leveren. En dat je daar makkelijker van zit en beter kunt bewegen, dat denk ik ook zeker. Er is niks zo irritant als een broek die lubbert, laarzen met te wijde schachten, koude voeten in rubberlaarzen en ondergoed dat in je kont gaat zitten :D En als je al die irritaties niet hebt, kun je al je aandacht op je rijden richten.

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:08

Ik vind wel dat ik beter rij met beter material. Dat is zeker zo. Ik zit mooier in rijbroeken met een leren zit dan in een met kunstleer zit. Een jas die heel goed en functioneel gesneeden zit, stoort mij minder bij het springen, en zo krijg ik een beter houding over de hindernissen. Een echt gooie paar laarzen die zalig zit en perfect tegen aan het zadel ligt, geeft mij een beter kuit ligging bij springen. Een tussen de ene handschon en het andere is ook een enorm verschil hoe stabiel mijn paard loopt. Sommige handschonen doen de teugels nu eenmaal glijden.

Het m e r k naturlijk niet uit! Maar de zadel, het hoofstel en je eigen kleding kan beter goed zitten, dan zit jij beter en loopt het paard ook beter. Na een tijde heeft je "jouw" merk gevonden, dat gewoon altijd heerlijk zit en naar was naar was naar was blijft goed zitten.

Ik koop wat echt lekker zit, en dat lekker lang goed blijft. Zijn er toppspullen ook tussen Harry Horse atrikelen? Waarschijnelijk, maar ik denk dat ik dan wat langer zou moeten zoeken.

En ja, ik heb nu eenmaal best wat van Anky, want voor een of andere rede kom ik elke keer bij dat merk uit, nadat ik de halve winkel al gehad heb ;) Het zit gewoon erg lekker.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:57

ik heb ooit een hele mooie (en dure) merkbroek gekocht om mijzelf eens te verwennen...
nooit meer dat ding ging zo snel stuk zonde van het geld en het zat nou echt niet anders dan die rijbroek van 30 euro en ik ben er ook echt niet beter van gaan rijden.
Ik loop nu gewoon de winkel in, pak een aantal broeken en neem de gene die het lekkerst zit en dat zijn meestal goedkope merken.
Ik moet wel zeggen dat ik dure merk laarzen heb maar dat komt alleen doordat ik grote voeten heb en er op dat moment geen laarzen in mijn maat waren.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:59

Moschino schreef:
Ja, hoe duurder je kleding, hoe beter je kunt rijden. Het voordeel is dat je geen les hoeft te nemen, dus dat geld wat je bespaard kun je weer aan nog meer dure kleding uitgeven. +:)+

_O-

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:02

NEe je gaat er niet beter door rijden, maar zit wel comfortabeler
Mijn HH broek flubbert helemaal uit, terwijl mijn HKM broek juist fijn "strak" zit

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:04

ik heb voor mijn wedstrijd wel duurdere spullen, maar dat is meer omdat het mooi is, en een witte rij broek is vaak ook duurder.
ik heb bijv. een kingslang blouse, maar daar zou ik nooit thuis mee gaan rijden.
ik heb ook deniro rijlarzen, maar voor thuis heb ik derby
ik heb een eurostar broek voor op wedstrijd met leer zitvlak, maar voor thuis van easy rider of Anky ( die haal ik niet in de winkel dan zijn ze te duur) die kosten 30 euro of zo

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:34

Nou, ik moet eerlijk zeggen, als ik mijn wedstrijdkleding aan heb, weet ik dat ik wedstrijd moet rijden, dan rijd ik automatisch mooier! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:57

Ik erger mij er soms ook aan. Niet zozeer qua dure paardrijspullen, maar vooral omdat die kinderen hier niet degene zijn met het geld, maar hun ouders en daar ook nog eens mee gaan lopen pronken.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:57

passieAppel schreef:
Ik erger mij er soms ook aan. Niet zozeer qua dure paardrijspullen, maar vooral omdat die kinderen hier niet degene zijn met het geld, maar hun ouders en daar ook nog eens mee gaan lopen pronken.

hier ben ik het mee eens!
er zijn kinderen die andere kinderen naar beneden halen omdat ze met mondoni lopen en zijzelf met een duurder merk!
slaat echt nergens op gelukkig is het bij miijn manege anders, als er bijvoorbeeld iemand van ons groepje een jas van pikeur heeft
gekocht, vinden we dat heel erg leuk voor haar en dan gaat zei echt niet zeggen : mijn jas vergeleken met die van jullie is beter!
we zijn altijd blij voor elkaar!!!
bedankt voor alle leuke reactie's maar vind het nogwel het belangrijkste dat we genieten van het rijden
al lopen we maar altijd in harrry's horse ofzo