er een keer afvallen? en dan er weer op?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: er een keer afvallen? en dan er weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:17

Gister scheelde het weer een haartje. kreeg weer bok, neus tussen haar knieen en ze vloog er vandoor. Dit x was voorbereid......... bokriempje vast, knieen vast en achterover. Was een pittige, maar heb hem uitgezeten. was blij haha

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:15

Naja, ik heb een tijd niet gereden door Pfeiffer... Daarna had ik het gevoel dat ik opeens Mandy veel beter terug kon rijden en dat ik beter kon doorzitten, best vreemd. Na het vallen heb ik dit nog nooit gehad... :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:16

Ben een keer van mijn paard afgevallen, toen was ik ff 2 tellen weg had overal pijn en klom tóch weer op mijn paard en toen kreeg ik door dat ik mijn zicht half kwijt was. Nog geen 2 minuten later schiet ze er weer vandoor en vanaf daar weet ik het niet meer, alleen dat ik er voorlopig niet meer opgezeten heb.:') Ongeveer een jaar.

Ik hoop nooit meer zo hard te vallen. Gelukkig gaat alles nu wel perfect, als 2 handen op 1 buik :D!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:28

@ sandeman goed van je dat je hebt gereageerd dat je het aan zag komen!
verder bedankt voor alle leuke reactie bokkers!
gr hackny

Jules_JP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:54

Als ik van een paard val, is da bijna altijd door een ferme bok. En meestal probeert da paard het dan ook wel meerdere keren opnieuw als ik er eens afgevallen ben. Dan heb ik eens op een grote pony gereden die (tijdens even losse teugel te geven) plots bokkend wegsprong. Ik was even geschrokken maar er wel mooi blijven opzitten en erna liep ze perfect! dus billen toeknijpen en erop blijven zitten is de boodschap ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:01

Dank je Hackny. Moet wel toegeven dat ik elke x kriebels heb als ik er opstap, en ik moet haar aanpakken en dan weet je wat er komen gaat. Maar tis ook weer een uitdaging, en baalde wel dak er meteen 3 x naast lag. Alleen ide laatste val was zo een onverwachte bok, niks aan te doen. Nu weet ik , tikje met zweep en ze gaat 1 fikse bok geven en wegrennen. Moet dan meteen nog een tik geven, maar was nu al blij dak bleef zitten. Eenmaal met rijden raak ik ide spanning wel kwijt hoor, alleen als ik haar dan weer even moet aan pakken zijn ze er weer ff. Probeer het om te draaien, zodat ik zelf boos wordt en niet bang

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:17

Iedere ruiter valt wel is van zijn paard en ik ben dus geen uitzondering, ik herinner me de meeste vallen die ik heb gemaakt denk ik wel. Er is er eentje waarbij ik toen terug ben opgestegen dat me heel erg is bijgebleven:
Ik was eraf gevallen (recht in de modder, maar naar het schijnt is dat niet slecht voor de huid :P ) maar daarna er wel terug op en ik dacht okee, we gaan het toch even afmaken. Plots besliste de leraar echter dat we wel nog een kwartiertje konden springen maar dat zag ik dus echt niet zitten eigenlijk... Mijn vader stond langs de kant en zei: "allez waarom doe je het nu niet? Het zou best zijn als je springt dan ben je niet meer bang om dat in de toekomst te doen met dat paard". Tja, ergens had hij wel een punt dus ik was van de partij en idd, het ging echt heel goed :D
Dus ja, het kan opnieuw opstijgen en vlot verder gaan maar andere keren is dat weer niet zo, het hangt er een beetje vanaf denk ik :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:23

Toen ik vrijdag net niet viel , moest ik alleen in galop aanspringen waar ik de tik uitdeelde........ eerst dacht ik neee ff niet, maar ze ging erg goed en braaf. Werkt dus wel dat aanpakken, dan maar even de billen samen knijpen en doorgaan. Zie haar als een project, ze is zooo leuk verder

lauxsup94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:40

ik heb pas geleden een buitenrit gemaakt met 4 andere vriendinnen.
we maakte een rustig drafje.
er kwam een tractor uit een zij straat van het ruiterpad
waardoor onze paarden op hol sloegen
mijn vriendin viel er af en ik had haar paard beet en ik zat nog op me paard want we stonden net stil toen kwamen de andere paarden voor bij gesjeesd .het paard van mijn vriendin rende mee waardoor ik zo van mijn paard gleed -_- ondanks dat was het wel leuk ! :)

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:45

bij mij op de manege is een pony Kelly,,
en ze is heel ondeugend en ik val er best wel vaak af haha maar het is wel een van mn lievelingspony's maarja haha
maar als ik of iemand anders er afvalt denkt ze meteen dat ze de baas is!!!!!!!
dus dan kan je eigenlijk niet echt goed rijden op de pony hahaha
heeft er iemand tips om deze pony goed te rijden?????????

en bij mijn verzorgpony die doet bijna altijd hetzelfde maar als je er dan afvalt is ze wel heel lief hoor!!!!!!!!
hahahahahahahahhaahhahahaha

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 18:51

Sandeman schreef:
Toen ik vrijdag net niet viel , moest ik alleen in galop aanspringen waar ik de tik uitdeelde........ eerst dacht ik neee ff niet, maar ze ging erg goed en braaf. Werkt dus wel dat aanpakken, dan maar even de billen samen knijpen en doorgaan. Zie haar als een project, ze is zooo leuk verder

goed dat je hebt doorgezet meid! wel consequent blijven he :0 je doet het super!!
gr hackny

verder leuke reactie's weer bokkers bedankt!!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 18:52

lauxsup94 schreef:
mijn vriendin viel er af en ik had haar paard beet en ik zat nog op me paard want we stonden net stil toen kwamen de andere paarden voor bij gesjeesd .het paard van mijn vriendin rende mee waardoor ik zo van mijn paard gleed -_- ondanks dat was het wel leuk ! :)

wow wat een avontuur indd
hoe is het nu met jullie en de paardjes? geen gewonden hoop ik?

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:11

wow wat een verhaal lauxsup94 ik zou het echt heel spannend vinden denk!!!!!!
ondanks rijd ik 5 jaar ik zou er idd ook af zijn gevallen hoor!!!!!
laatst had ik ook zo iets op het strand ik zat zo op een pony en die paardjes kunnen nou niet zo heel vaak naar buiten en we gingen zo in het water rustig stappen en die pony waar ik op zat flipte helemaal en die ging allemaal bokken en steigeren en rengalopperen enz. best eng!!!!!!

maar ik ben blijven zitten jeeeh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!haha xD

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:17

Dank je hackny, geeft de burger moed om door te gaan

lauxsup94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:31

hackny schreef:
lauxsup94 schreef:

wow wat een avontuur indd
hoe is het nu met jullie en de paardjes? geen gewonden hoop ik?

nee hoor geen gewonden haha de paarden zijn terug gerend naar de stal en ik en mijn vriendin zijn opgehaald met de auto.
om nmou heel dat stuk terug te lopen ?! hahah

lauxsup94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:34

sarahmango schreef:
wow wat een verhaal lauxsup94 ik zou het echt heel spannend vinden denk!!!!!!
ondanks rijd ik 5 jaar ik zou er idd ook af zijn gevallen hoor!!!!!
laatst had ik ook zo iets op het strand ik zat zo op een pony en die paardjes kunnen nou niet zo heel vaak naar buiten en we gingen zo in het water rustig stappen en die pony waar ik op zat flipte helemaal en die ging allemaal bokken en steigeren en rengalopperen enz. best eng!!!!!!

maar ik ben blijven zitten jeeeh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!haha xD

haha nou blijven zitten kon ook niet echt in dit geval want je had geen bokken ofzo die ik uit kon zitten hahah..
wel vet op strand rijden ! haha gelukkig ben je blijven zitten :P

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:16

Sandeman schreef:
Dank je hackny, geeft de burger moed om door te gaan

graag gedaan meid! gewoon lekker doorgaan

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:51

Gister ben ik er weer eens afgeknikkerd :o .
Heb 19 van de 20 bokken uitgezeten ... Nu ben ik blauw .. en pijnlijk..
maar ben gelijk verder gegaan en ik moet zeggen dat ze erna geen bok meer durfde te geven .. :Y)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 13:45

ElinaSK schreef:
maar ben gelijk verder gegaan en ik moet zeggen dat ze erna geen bok meer durfde te geven .. :Y)

goed dat je hebt doorgezet, echt top!!
hoe is het nu met je?
hoop niet dat je een blesure hebt?
gr hackny

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:41

Ik val niet rap, maar als ik val is dat meestal zodanig pijnlijk, dat ik niet meer kan rechtstaan :+
Andere keren dat ik minder hard val, gelijk opstappen en verder rijden :P
Ik had zelfs ene die in shock was omdat ik eraf was gevallen, was wel schattig :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:47

hackny schreef:
ElinaSK schreef:

goed dat je hebt doorgezet, echt top!!
hoe is het nu met je?
hoop niet dat je een blesure hebt?
gr hackny

Nee, het valt gelukkig mee , beetje blauw en wat spierpijn / stijfheid . Flink gekneusd dus :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:50

Ik stap er zo snel mogelijk weer op. En meestal gaat het dan inderdaad veel beter omdat ik dan woest ben op mijzelf als ik een fout heb gemaakt of omdat ik mijn paard er meer aan rijd zodat ze niet kan klieren of schrikken.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:37

@ ElinaSK ok moo dat je niks gebroken hebt meid!
even rustig aandoen maar beterschap gewenst!
@ wiancaR ben het met je eens, goed dat je altijd weer opstapt!!
gr hackny

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:45

dankjewel hackny :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:05

Na iedere val wil ik er zeker weer op klimmen. Helaas ben ik altijd een pechvogel qua vallen, dus heb ik altijd na een val wel iets waardoor ik naar de eerste hulp moet. Maar in principe klim ik er altijd weer op!
Laatste keer was ik ook keihard gevallen en iedereen wilde me al afvoeren, maar ik ben er toch even voor vijf minuutjes op geweest om even rond te stappen. Daarna moest ik er van de pijn wel af. Maar in die vijf minuutjes is het gewoon rustig rond stappen, dus ik kan dan niet echt merken of ik beter rijd of niet.