waarom zijn jullie paard gaan rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_mickey

Re: waarom zijn jullie paard gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:07

Ik weet het niet, ik reed wel vaak op vakantie een rondje maar ik zou echt niet weten hoe ik bij de paarden terecht ben gekomen. Mijn ouders & broers/zussen hebben er ook totaal niets mee..
Toen ik bijna 7 was ging ik ook beginnen met lessen samen met een vriendin. We moesten op een sport en vonden paardrijden wel leuk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:18

Mijn ouders hadden paarden. Dus maak volgens mij al sinds mijn tweede ritjes voor bij mams in het zadel. :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:45

Toen ik klein was trokken "ponies" altijd al mijn aandacht. Allemaal moesten ze geaaid en geknuffeld worden. :')
Dus ruiters in het bos kwamen er niet langs zonder een dikke pakkerd van hun paarden. :(:)

Toen ik 6 was werd het helemaal een feest, want toen ging ik lessen. :):)

Nog steeds maken paarden een heel groot deel uit van mijn leven! :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:33

Toen ik klein was zat ik er al op, vond ze zo elegant en mooi. :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:41

Mijn oom had paarden, daar mocht ik altijd op als hij ze uit de wei gin halen en toen ik 7 was heb ik een proefles gehad op de manege. Dat vond ik zo leuk dat ik op les ben gegaan, en nu 26 jaar later rijd ik nog steeds /3

MissyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:47

Het gevoel van 1 worden met je paard, genieten van de vertrouwen die je opbouwt.

HenrietteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:13

Ik zat er al op toen ik nog niet eens recht op kon zitten
Mijn zus hield mij dan vast

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:28

Omdat ik op zoek was naar een sport :')
Een kennis had 'toevallig' een manege.

Had toen nog niks met paarden :o

Maar binnen een paar lessen was ik paardengek :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:01

Ik mocht een sport kiezen van mijn ouders maar wist niet wat ik wilde. Na een blauwe maandag op ballet (want dit deed mijn zusje) vond ik dat zo gruwelijk dat ik de sport van mijn ander zusje koos: paardrijden. Dit heb ik een half jaar gedaan, toen moest ik helaas weer iets anders gaan doen want mijn ouders vonden het te duur. (mijn zus die reed was een stuk ouder en betaalde een gedeelte zelf mee). Op de manege waar ik als kind dus een half jaar reed hadden ze geen pony's, dus ik zat als klein duimpje altijd op die grote paarden.
Twintig jaar heeft het geduurd voor ik opnieuw ging rijden. Er waren steeds allerlei redenen om het niet te doen... maar toen ik er eenmaal mee begonnen was wilde ik er niet meer mee stoppen en inmiddels rij ik nu alweer tien jaar en heb een eigen paard <3

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:04

Ik ben met dieren opgegroeid.
Mijn opa was boer en nu is mijn oom boer. Mijn tantes zijn boerendochters. En die hebben mij van kleins af aan op de familie shet gezet. En ik weet eigenlijk niet beter dat er paarden in mijn leven zijn. Het was dus eigenlijk een logische keuze om op paardrijden te gaan. Ik wilde namelijk net zo goed gaan rijden als mijn tantes!
Afgelopen zondag heb ik nog een heerlijk rondje met mijn tante gereden. :)

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:03

Ik vond paarden toen ik heel klein was al leuk en mijn zus en moeder reden al paard. ik ging ook heel vaak naar mijn zus kijken en na de les mocht ik soms ook een rondje stappen.

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:30

Mijn moeder was echt een paarden-meisje, en had een paard toen ik geboren werd. Ik zat voor de eerste keer op een paard zat toen ik 7 maanden was! :D

Mamma verkochte snel haar paard, jonge singel moeder was volgens mij duur zat ;) . Als kind zat ik om een rijschool, vond het helmaal niks! :( In zweden zonder rijhuis is het wat minder als de echte winter komt. Jeetje mina! 20 graden koud en altijd en wind in je gezicht, en dan alleen dunne rijlaarzen aan... Ik reed toen niet echt natuurlijk, het was meer paard varen. Daar wordt je niet warm van. Brrrrrrrrrrrrrrrrr.... :brr: Dus toen ik groot genoeg was om het zelf te mogen bepalen, stopte ik. Werd in plaats van paardengek als mijn moeder werd ik h e l e m a a l hondengek! Tot ik mijn eerste grote liefde tegenkwam. Hij bleek ongelofelijk allergisch te zijn voor honden! Moeligste dat ik ooit heb gedaan denk ik; mijn hond aan mijn moeder te geven, en helemaal voor de relatie te gaan. Krijg nu nog tranen in mijn ogen van, als ik erna denk. Vreselijk besluit!

Ik MOEST wel een dier in mijn leven hebben, iets om te trainen en wedstrijden mee te doen. Een huisdier kon dus niet (nou schildpad dan, maar vind daarin wedstrijden...). De oplossing werd lessen bij een allergie-stal, waar ik kon douchen en verkleden op locatie. Voor mijn vriend helemaal veilig. En met echt goed paarden, hard werken in de zadel en natuurlijk geschikte kleding, ja dan was 20 grader koud gewoon schitterend!! Galopperen in de boss waar alles bedekt in met sneeuw is gewoon magisch. Je voel je als of je in Narnia beland bent. <3

Ik was helemaal verkocht! Al na 1,5 maand ging ik een paard leasen en binnen een jaar werd ik voor het eerst paardeneigenaar.

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:34

Zover ik me kan herinneren omdat ik een paar keer mee was gegaan met een vriendinnetje, en toen ben ik begonnen in de kleuterlessen :D

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:55

Al toen ik nog een heel klein meisje was, was ik dol op dieren en met name de paarden vond ik prachtig! Ik mocht alleen nooit op paardrijden van mijn ouders, omdat het toch best duur was. Totdat de opa van onze oppaskindjes een pony kocht voor zijn kleinkinderen. Ik vroeg of ik haar mocht verzorgen en dat mocht :D Ik wist niks van paarden af, alles wat ik met haar deed was op intuïtie. Naarmate ik haar langer verzorgde, ging ik veel boeken lezen over paarden en kreeg ik tips van vriendinnen die wel op paardrijden zaten. Toen mijn verzorgpony werd verkocht, was ik zo verdrietig en down, dat ik uiteindelijk toch op paardrijden mocht.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:03

Alweer iets van 14 jaar geleden ging ik naar een partijtje van een klasgenootje toe. Zij reed toen al paard en hield haar partijtje op de manege. Daar mochten we dan een paar rondjes stappen op een paar paarden. Toen ik thuis kwam, heb ik gezegd: Ik wil paardrijden!! :D
En 13 jaar geleden ben ik begonnen op een manege!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:05

Ik was opgegeven door de moeder van een vriendinnetje en samen hebben wij leren paardrijden. Vervolgens is het blijven hangen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:08

Ik woonde in de stad waar geen paard te bekennen was. We gingen wel heel vaak naar ponypark slagharen. Ik was niet meer weg te slaan bij die pony's. Ik stond liever de hele dag in de rij bij die pony's dan dat ik de attracties in ging. Al sinds ik me kan herinneren heb ik willen leren paardrijden. Toen ik 8 was nam ik een krantenwijkje, samen met mijn grote zus en daar kon ik een deel van de paardrijlessen mee betalen.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:10

Ik vond vroeger paarden dood eng :D
Maar ik voelde me een tijd erg slecht en toen zei mijn zus dat paardrijden haar zo goed hielp.
Zo ben ik aangestoken door het paardenvirus

Beam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:14

Ik was 5 jaar en wilde heel graag paardrijden. Mijn ouders vonden mij te jong maar na lang zeuren zijn ze toch maar opzoek gegaan naar een manege. En nu heb ik na 14 jaar paardrijden (waarvan 8 jaar manege en de rest verzorgpaarden of paarden voor andere trainen) mijn eigen paardje, die pas anderhalf is en ik zelf ga inrijden in mei 2013! :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:25

Ik vind paarden al heel mijn leven super en wou altijd al graag paardrijden.
Maar mijn ouders hadden helemaal geen ervaring met paarden dus ik mocht niet op paardrijden toen ik jong was. Ook zijn mijn vader+3 broertjes allergisch dus die vonden het geen succes als ik ging paardrijden. Toen heb ik een keer 1 lesje gehad op een manege en ik was helemaal verkocht, ik reed daar op Binkie en die herinner ik me nog steeds. Erg penny :P
Vervolgens heb ik drie jaar lang een verzorgpony gehad waarmee ik alles mocht doen, en ook mee wedstrijden reed. Toen die te klein werd, zijn we op zoek gegaan naar een paard. Inmiddels heb ik mijn paard al weer drie jaar en is mijn moeder ook helemaal fan van paarden er rijdt ze tussendoor lesjes op de manege :)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:36

Toen ik 4 was, was ik betoverd door paarden en wou ik persé op paardrijden. :+

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:17

Omdat ik op ben gegroeid met paarden.
Ze zijn mijn leven, mijn alles.

Ik zal er ook altijd in blijven geloven, en zéker ermee doorgaan!

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:26

nice picture!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:30

Door de foto's van mijn opa die een kleinschalige stal had(wel al overleden toen ik klein was,dus heb er nuet veel van meegekregen).en ook via een schoolvriendinnetje:)

Blondieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:28

Vond paarden altijd al helemaal geweldig, me hele leven lang al, toen heel lang gezeurd dat ik wou paardrijden, toen ik 7 was mocht ik eindelijk lessen en wat was ik daar blij mee. Paarden zijn gewoon de mooiste wezens op aarde.