Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Als kind zat ik om een rijschool, vond het helmaal niks!
In zweden zonder rijhuis is het wat minder als de echte winter komt. Jeetje mina! 20 graden koud en altijd en wind in je gezicht, en dan alleen dunne rijlaarzen aan... Ik reed toen niet echt natuurlijk, het was meer paard varen. Daar wordt je niet warm van. Brrrrrrrrrrrrrrrrr....
Dus toen ik groot genoeg was om het zelf te mogen bepalen, stopte ik. Werd in plaats van paardengek als mijn moeder werd ik h e l e m a a l hondengek! Tot ik mijn eerste grote liefde tegenkwam. Hij bleek ongelofelijk allergisch te zijn voor honden! Moeligste dat ik ooit heb gedaan denk ik; mijn hond aan mijn moeder te geven, en helemaal voor de relatie te gaan. Krijg nu nog tranen in mijn ogen van, als ik erna denk. Vreselijk besluit!
Ik wist niks van paarden af, alles wat ik met haar deed was op intuïtie. Naarmate ik haar langer verzorgde, ging ik veel boeken lezen over paarden en kreeg ik tips van vriendinnen die wel op paardrijden zaten. Toen mijn verzorgpony werd verkocht, was ik zo verdrietig en down, dat ik uiteindelijk toch op paardrijden mocht.