Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Na het overlijden van mijn E-pony, best een nogal pittig figuur, ben ik vorig jaar op zoek gegaan naar een Fries, zijn zo lekker relaxed en koel in het hoofd is mij altijd verteld.
Maar goed het is mijn schat en ben gek op hem al heb ik duidelijk ook nog heel wat angsten en soms kan ik die overwinnen (en dat wil dan niet zeggen dat ik hetzelfde de volgende dag weer durf) en soms overwin ik die angsten ook niet.

En nog is ze bang en nog verzint ze dingen die er helemaal niet zijn,... Als hij met de oortjes naar voor loopt is ze al in paniek want hij is niet met z'n aandacht bij haar, hij kijkt
Dan denk ik jeetje wees blij dat hij kijkt, anders knalt ie nog ergens tegenaan
(zie erg moeilijk voor me om te begrijpen dat zoiets eng kan zijn)jenn0dv schreef:Bij mij helpt het altijd wel als ik van tevoren eventjes longeer, dan heb ik het idee dat de druk eraf is.
En als er iemand met me mee gaat, dan wil ik me vaak niet laten kennen, en doe toch maar dat galopje!
En als ik dan ga, dan is het geweldig, maar voordat ik erop moet vind ik het wat minder...
Vickz schreef:jenn0dv schreef:Bij mij helpt het altijd wel als ik van tevoren eventjes longeer, dan heb ik het idee dat de druk eraf is.
En als er iemand met me mee gaat, dan wil ik me vaak niet laten kennen, en doe toch maar dat galopje!
En als ik dan ga, dan is het geweldig, maar voordat ik erop moet vind ik het wat minder...
Dat heeft mijn vriendin dus niet, die is zooo koppig dat ze niet wil galopperen, zelf draven is eng. 1st longeren is belachelijk, vind ze. Als ze dan gereden heeft kan ze niet genieten, want nooit ging het eens goed. Hij doet nooit wat ze wil. Terwijl ze niks durft te vragen, stel dat hij aan het kletten gaat als ze duwt, of steigert als ze iets in de mond vraagt, ... Dus loopt hij maar wat te sloffen met z'n hoofd in de lucht. En dan is ze kwaad, want hij maakt haar belachelijk...
Het word ook alsmaar erger. ze durft steeds minder.

Ook moet je je goede dag hebben om dit te doen. ikke schreef:Maare dames (en heren?) wat DOEN jullie eraan om die angst binnen de perken te houden??
. Hij wil niet voorwaarts, en als je hem dwingt gaat hij flink lopen bokken
. En ook ik ben goed in het bedenken van allerhande doemcenario's
.
. Dit ondanks dat hij benen 2 rondes zijn achterbeenbeschermers af heeft gebokt, en ik de aarde tegen het dak van de binnenbak hoorde tikken
. Mijn instructrice drilt mij momenteel echt met:"wat er ook gebeurt, VOORWAARTS blijven denken
". Ik heb dus met 7 kleuren str*nt in mijn broek mijn handen naar voren gedaan, en ben gewoon door gegaan met aandrijven en waar nodig een tik
. En ja, paardlief is pas helemaal nagekeken, gemasseert en het zadel is ook weer helemaal passend gemaakt voor hem, dus ja, hij is gewoon aan het klieren
. Op het laatst had ik drilpudding in mijn benen waar normaal spieren zitten en mijn buikspieren gierden ook al van de pijn, maar hij ging wel weer echt fijn lopen.
Ik doe het je niet na.
Nou mij niet gezien hoor!