Voel jij je ook wel eens schuldig tegenover je paardjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:05

Ik ook hoor, helemaal nu!
Hij heeft een blessure dus hij mag al niet gereden worden, en als hij dan ook nog niet elke dag geborsteld wordt, vind ik het zo sneu! Maar als ik niet kan, gaat mijn vader gelukkig :)
Hij staat wel op volpension, komt elke dag buiten, dus ik hoef me daar eigenlijk helemaal geen zorgen om te maken! Het is dus puur m'n gevoel, haha!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:10

Die van mij staat ook op vol pension (zelf regelen).

Ik kan vanwege werk en kindertjes niet alle dagen naar haar toe. Kan 3-4 per week. Eerder was ik er elk vrije minuut.
Begin me nu naar 3,5 (leeftijd van mijn oudste dochter), wat minder schuldig te voelen. Heb soms dan ook maar 1,5 uur de tijd bij haar, ga dus niet altijd rijden.

Tegen de tijd dat ik echt helemaal gewend ben zal ik wel weer meer tijd hebben.
Heb wel het idee dat mijn paard wel die aandacht nodig heeft. Ondanks volop contact met andere paarden, visueel en lichamelijk.

denkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:14

schuldgevoel is wel de grootste reden dat ik mijn kanjer verkocht heb...
10 jaar geleden als (echt waar) lelijk hengstveulen met n scheve staartwortel gekocht,
opgevoed, ingereden en doorgereden, wat een superbeest!
Altijd wel vriendinnen die het een keer een dagje van me over wilde nemen als ik niet kon (paard stond bij huis
maar ik liep stage 2 uur met de trein van huis vandaan)
Toen ik samen ging wonen 35km van mn paard vandaan en mn werk tussen mn huis en mn paard in ging het allemaal nog prima.
tot ik wegbezuinigd werd, 60 km van huis af ging werken (ja eigen keuze)
Toen werd het lastiger, verzorgster erbij gehad, liet het afweten, nog een verzorgster erbij gehad, liet het afweten enz enz..
voelde me zoo schuldig (tis maar net waar je je prioriteiten legt idd, waar je tijd voor wilt maken idd, ik ken de opmerkingen allemaal) dat ik uiteindelijk gekozen heb voor t beste voor mn paardje, door een ander huisje voor m te zoeken. Ik dacht wel: oohjeej dit gaat lang duren, nu met de stand van
de paardenmarkt van nu... maar het viel mee, de mailtjes en telefoontjes stroomden binnen en had vrij snel de perfecte nieuwe bazin voor mijn kanjer gevonden! ze is (bijna :P ) net zo leuk als dat ik ben maar dan met meer tijd :D
Met pijn in mn hart mn lieveling verkocht maar hij is nu ooh zoo blij! en ik ook, voor hem, das t belangrijkste. :'(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:16

Jep behoorlijk, daarom heb ik mijn paard ook verkocht, dan heb ik zelf maar even verdriet maar het is voor hem beter

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:18

Ik voel me altijd schuldig als m'n paard stout is tijdens het rijden, en dan later denk, misschien had ik iets minder streng moeten zijn..

amyz

Re: Voel jij je ook wel eens schuldig tegenover je paardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:24

Heb ook wel eens dat ik nauwelijks tijd heb... Dan is het effe snel langs stal, mesten, en weer naar huis. Heb het af en toe takkedruk met 2 opleidingen, een hond (die nog niet mee kan naar stal en er dus ook gewoon meerdere keren per dag uit moet), huiswerk... Werk me daarnaast een slag in de rondte om nu even alles weer recht te trekken na aankoop nieuw paard + feestdagen voor de deur dus soms heb ik gewoon heel erg weinig tijd.. Probeer dan evengoed even tijd te maken voor een poetsbeurt of uitgebreide knuffelsessie maar soms is het gewoon alleen maar rennen en vliegen, moet ook voor half 7 toch het eten wel eens op tafel hebben..

Nouja, t is maar tijdelijk, die enorme drukte :)

Mowgli23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:51

Ik kan niet elke dag naar m'n paardje toe, omdat hij 23 km verderop staat, maar hij wordt goed verzorgd, hij wordt gevoerd, buitengezet en de stallen worden uitgemest, allemaal door de vrouw die haar paard daar ook heeft staan, die woont er ook naast en ik niet, haha. Maar kan je niet iemand vragen die evt. op de dagen langs kan komen wanneer jij niet kan? zodat de mest in ieder geval weg is, en evt. een borstel over ze kan halen. :D