Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
108078 schreef:Duhelo schreef:rubber zou ik er net niet onder doen, als een paard galoppeert of draaft, schuift het ijzer ietwat over de weg. rubber eronder zorgt dat de hoef bij aanraking van de grond direct stopt, en dat het been een grotere klap moet opvangen ...
Misschien zit ik er naast,
maar als je schuift moet het paard toch ook moeite doen om zijn benen bij elkaar te houden?
en je schuift toch ook niet op alle ondergronden? ja zand, filt daar zak je dan in , maar ik zie niet waarom grip slecht zou zijn. Volgens mij valt dit best wel mee.![]()
Ik heb zelf geen ijzers onder mijn knol, dus ik zou het niet weten.
Fred_Kroket schreef:108078 schreef:In zand schuift je paard ook, juist het abrubte stoppen zorgt voor blessures. Daarom voetballen ze ook met noppen waardoor ze toch een beetje kunnen schuiven anders heb je binnen de kortste keren een paar gescheurde kniebanden...
108078 schreef:Dat abrubt stoppen voor blessures zorgt wist ik , maar zoals de politiepaarden gewoon galloperen over de weg lijkt het mij toch juist beter met een laagje rubber onder hun ijzers voor grip, dit heeft toch niets met abrups stoppen te maken ?![]()
Voetballers hebben toch juist noppen onder hun schoenen voor grip
Fred_Kroket schreef:108078 schreef:In zand schuift je paard ook, juist het abrubte stoppen zorgt voor blessures. Daarom voetballen ze ook met noppen waardoor ze toch een beetje kunnen schuiven anders heb je binnen de kortste keren een paar gescheurde kniebanden...
[/quote]
Zo heb ik enorm slappe kruisbanden gekregen, ik dacht dat ik door zou glijden in een prachtige sliding actie met voetballen op school maar mijn onderbeen bleef mooi staan... En de druk van mijn lijf wilde wel graag door... = zulke slappe kruisbanden dat ik mijn knie behalve naar voren ook van links naar rechts kan bewegen. Maaike_Ma schreef:beenbeschermers hebben ze ook niet om ofwel?