merrie of hengst wat kies jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:27

De geslacht van de paard maakt mij niks uit.
Merrie of Hengst....

Als het gewoon een wat groteren paard is die ook nog een eigen willetje heb dan ben ik al blij genoeg.

Ik denk wel dat ik de hengst zal laten ruinen omdat je ze in deze omgeving moeilijk kan stallen en waar ze als groep ook gezamenlijk naar buiten kunnen.

Sneeuw88

Re: merrie of hengst wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:30

Hengsten, prachtig om te zien! Maar daar hou ik het ook bij :P
Absoluut merrie-mens! Karakter, sensibel, fijn!

Nicky1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:34

Eeen merrie of hengst het is allebei wel leuk
alleen met uitdagingen wil ik toch een hengst
het maakt me eigenlijks niet uit :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:58

Ik vind hengsten prachtig om te zien, die zijn vaak toch wat sierlijk en lekker vurig.
Merries kunnen nogal wispelturig zijn, maar dat vind ik dan wel weer leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:18

Mijn heerlijke, niet zure, altijd blije, eenkennige, hete, sensibele, bitchy volbloedmerrie.

I love her! En yep, ze weet precies wat ze wil, een verzoek moet in drievoud schriftelijk ingediend worden, ze is een bitch, maar oh wat is ze zeldzaam lief. Ze kiest voor één persoon en misschien 2. En daar moet de hele wereld voor wijken, en doe je het niet zelf, dan helpt ze wel een handje }>
Ze is verschrikkelijk ondeugend, altijd in voor streken en grappen, en meestal is zij de aanvoerster van het stel, zij begint altijd, ze is altijd stout, maar ze is goudeerlijk, volkomen goedaardig, en een heerlijke knuffel. En dat alleen voor mij.........

Een merrie is het ultieme pennypaard.
Staar je niet blind op hengsten. Want die hengst schopt jou ook aan de kant als je hem in de weg loopt. Trouw is hij niet, vindt iedereen wel oké, maar vertrouwen kun je ze nooit helemaal. Hij blijft een hengst, 600 kg testosteron.
Een merrie kiest voor jou, ze vertrouwt jou. Ze verstopt haar hoofd in mijn armen als die enge vrachtwagen van de Rendac voorbij komt. En bij mij is ze rustig, want ze weet dat ze bij mij veilig is. Ze gaat voor je door het vuur. Ze is vechtlustiger dan een ruin, en eerlijker dan een hengst. Zíj bepaalt uiteindelijk de regels van het spel.

oliviaatje33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:23

het is erg verschillend per paardje dat hangt echt van het karakter af fijn karakter is fijn paard

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:25

Vroeger wou ik, zoals zoveel pennymeisjes, een zwarte arabische hengst!

Nu heb ik al 11 jaar een schat van een haflinger en ook nog eens een merrie.
Ik vind merries veel fijner werken, het duurt even voordat je op het punt bent dat ze voor je willen werken maar daarna gaan ze voor je door het vuur.
Dus ik ga voor een merrie!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:27

Ik heb nu een merrie en die ga ik ook niet meer verkopen denk ik. Het is een appaloosa echt heel erg lief. Maar je ziet wel dat het een echte merrie is :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:29

Yamcha dat is natuurlijk niet echt true wat je zegt want het verschilt natuurlijk per paard en het hangt bij hengsten grotendeels van de opvoeding af. Ik werk/rijd veel goedgekeurde hengsten en ze zijn stuk voor stuk uniek in hun karakter. Toen ik op zoek was naar een YR paard ging ik bij een merrie kijken. Je kon er amper bij in de stal komen dus dat merries pennypaarden zijn is ook niet waar. Hengst, ruin of merrie. Er zit altijd wel een rotbok tussen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:31

Mijn voorkeur gaat uit naar hengst. Omdat het vaker moeilijker is om een hengst te stallen heb ik een merrie.
Nu staan ze aan huis maar een hengst met twee merries is ook niet ideaal.

aratinqa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:35

Ik ben voor de hengsten, Heb nog nooit aan een merrie gedacht,. ik vind hengsten apart en speciaal..

merries,, zijn net ongestelde vrouwen .. :o
hengsten, stoere mannen.. <3

Nicky1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:12

de 1 zegt hengst de ander merrie haha wat maakt het uit het zijn paarden

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:15

het liefst zou ik gaan voor een andalusier/pre hengst
maar op de stal waar ik ze wil hebben kunnen wij ivm de meerdere fokmerries geen hengst houden

nu heb ik een andalusier merrieveulen

lvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:24

ruin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:59

Sundral schreef:
Yamcha dat is natuurlijk niet echt true wat je zegt want het verschilt natuurlijk per paard en het hangt bij hengsten grotendeels van de opvoeding af. Ik werk/rijd veel goedgekeurde hengsten en ze zijn stuk voor stuk uniek in hun karakter. Toen ik op zoek was naar een YR paard ging ik bij een merrie kijken. Je kon er amper bij in de stal komen dus dat merries pennypaarden zijn is ook niet waar. Hengst, ruin of merrie. Er zit altijd wel een rotbok tussen.

Ging ook voornamelijk over mijn eigen :D

Merries zijn wel wat zinniger, en eenkenniger :j

divanolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:10

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:50

Yamcha schreef:
Sundral schreef:

Ging ook voornamelijk over mijn eigen :D

Merries zijn wel wat zinniger, en eenkenniger :j

Hahaha op die manier

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:55

Ik ken ook eenkennige hengsten :+

Bij de baas zo mak als een lam maar bij anderen.
Maar of je dat soort taferelen eenkenning moet noemen?

Zo stond mij ggk Arabische hengst op de wei.
2 paarden ruin en merrie waren losgebroken en de wei van de hengst in gerend.

Mijn hengst natuurlijk achter die merrie aan....
Dus ik riep zijn naam.............En meneer kwam naar mijn aanlopen.
Je zou zeggen dat zijn natuurlijke gevoelens de overhand hebben ,aar hij verkoos toch mij........
Tja dat noem ik ook een bepaalde band........

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:56

merrie /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:58

Merrie :D
Dan lijken ze tenminste een beetje op mij :')

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:04

Het maakt mij niet zoveel uit wat voor geslacht het is.
Zolang zijn/haar karakter maar prima is. :)
Maar als ik echt zou moeten kiezen, zou ik geen hengst of merrie kiezen. Maar een ruin.
Merries zijn mij te truttig, wat natuurlijk wel leuk kan zijn.
En hengsten zijn vaak erg vurig. (niet allemaal natuurlijk)
En ruinen, ja die hebben gewoon iets speciaals. Ik weet niet wat dat is, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:20

Die van mij is niet truttig hoor (oké, soms wel :D )
Wat ik zo leuk vind aan haar is dat ze je of heel aardig vindt, of ze vindt je niks. Ik vind dat leuk, ze kiest echt voor je. Ze laat het niet maar over zich heen komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:06

Ik heb er veel uitgebracht in de wedstrijdsport, maar ben er inmiddels achter gekomen dat ik met merries niet zo goed op kan schieten, we liggen elkaar doorgaans niet zo. Ruinen en hengsten heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad (ja, echte hengst-hengsten die hun kop maar bij 1 ding hadden, maar na hakkie takkie probleem ook verholpen en zijn het superdieren), de enige problemen die ik heb gehad zijn met merries geweest. En laten we nu net 2 wedstrijdmerries op stal hebben staan, waarvan eentje echt goed is, maar waar ik gewoon echt niet mee kan rijden. :')

Natuurlijk is de ene merrie de andere niet. Mijn eigen merrie is juist heel stabiel in karakter, een sulletje en kun je doorgaans meer als ruin bestempelen (vooruit, dat veulen wat er ieder jaar bij loopt verraadt wel dat het een merrie is :+ ) en daar kan ik ook echt mee lezen en schrijven. Toch was ik, toen ik haar kocht, ook absoluut niet op zoek naar een merrie, maar naar een hengst of eventueel ruin (zocht een veulen/jaarling).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:11

Toen ik op zoek was, maakte het geslacht me niet veel uit, heb ook nog met leuke hengsten en ruinen kennis gemaakt, maar moest wel vos zijn met hoge witte benen. Het werd een zwartbruine merrie zonder aftekeningen :')

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:11

heb zelf altijd geroepen dat het mij niet uitmaakt een merrie, ruin of hengst!
Heb nu zelf een 3 jarige ruin.. hiervoor twee merrie's gehad..
maar wat een heerlijk beest heb ik nu onder mijn kont!! Voor mij dus zeker voortaan een ruin/ hengst;)!!