Hoeveel procent rijd met cap (gokje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:21

Ik rij eigenlijk nooit met cap. Ik heb er zelfs niet een..
Ja ik weet het heel slecht en dom e.d.

Buiten het feit dat ik ook western rij vind ik het echt ondingen ik krijg er pijn van in mijn kop. Mensen onder de 18 die op mijn paard gaan zitten moeten van mij wel een cap op. Andere mensen zijn oud en wijs genoeg om zelf de keuze te maken.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:23

ikrijd dus echt nooit op cap is ook niet verplicht bij
ons is je eigen risico, ik doe wel een cap op naar buiten!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:31

Ik rij eigenlijk nooit met cap Bloos behalve met wedstrijden enzo Bloos!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:04

Ik rij mijn eigen pony nooit met cap maar zodra ze me vragen om een ander te rijden dan natuurlijk wel. Je weet maar nooit. Maar eigenlijk zou ik er wel een moeten dragen maja eigenwijs he? Verward

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:20

Ik rij op Jersey..altijd met cap..
Toen ik Jordy had reed ik ok altijd met cap..alleen heel af en toe ging ik een keertje zonder cap..
Verder heb ik m'n cap met buitenrijden en springen.. altijd op...
Daarbij mag ik van mijn ouders ook niet rijden zonder dat ik m'n cap op m'n koppie heb Haha!
Verder.. beklimt niemand mijn paard..zonder cap..
Je zult maar net zien dat er dan iets gebeurd..

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:28

manege bij ons is verplicht met (veiligheids)cap ,maar de pensioners niet dus die doen dat ook (bijna)niet
ik (als ik dan een keer op m'n verzorgpaarden zit) rij (nou ja stap...) ALTIJD met cap, t'is nu een gewoonte geworden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:31

Ik rijd altijd met cap

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:38

Op de manege moet ik met cap rijden.
Maar bij mijn eigen pony reed ik nooit met cap.

Op de manege rijden de meeste pensionklanten overigens ook niet met cap, alleen die met jonge paarden.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:59

Buiten en op vreemde paarden rij ik altijd met cap. In de bak meestal niet, tenzij Yorghos erg druk is. Als er iemand anders op Yorghos wil ook alleen met cap.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:38

Bij mij op stal staan 4 pensionpaarden, 2 eigenaren rijden met cap, kortom 50% rijdt bij ons met cap waarvan ik bij de capdragers hoor. Ondanks dat ik western rij en tijdens een wedstrijd juist geen cap draag maar een hoed, heb ik tijdens de trainingen altijd mijn cap op!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:42

Ik rij zelf altijd met cap, nu nog met een oud model (niet zo'n veiligheidsding) maar die ga ik binnenkort waarschijnlijk van iemand overkopen. Ik reed altijd zonder, maar nadat ik iemand heel fout heb zien vallen, rij ik altijd met. Ik heb trouwens liever zo'n veiligheidsding op als die oude caps, die nieuwe zijn lekker luchtig Haha!

Luck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:24

ik droeg eerder ALTIJD een cap, maar nu niet meer. Schijnheilig thuis in de bak draag ik eigenlijk bijna nooit een cap, behalve als ze een poos stil heeft gestaan. veder is het ook handig met regen natuurlijk. Lachen toch denk ik dat het voor iedereen anders is, want als je je paardje goed kent, heeft iedereen er zn eigen mening over. met springen,lessen,buitenritte draag ik er ALTIJD1! Haha! het is iedereen zn eigen verantwoording en eigen schuld als er iets gebeurt zonder cap! Scheve mond

sanne

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:35

Ik droeg op mijn eigen paard nooit een cap, behalve als het verplicht was, sinds ik op andere paarden ben gaan rijden, rijd ik altijd met cap, ik vertrouw het ook niet meer zonder. De eigenaar waar ik nu rijd heeft het als voorwaarde gesteld anders mag je niet op zijn paard(en) rijden, ik kan me dat van zijn kant goed voorstellen. Die KWPN-ers van hem zijn best wel trutten en voor hem is het wel een lekker idee dat de berijders dan in ieder geval nog een cap op hebben.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:02

Ik rijd altijd met cap op. Als ik zonder cap op het paard zit, heb ik ook zoiets van ik mis iets.
Dat is gewoon om dat ik zo gewend ben met cap op te rijden, dat ik niet meer zonder wil.
En ik heb ook wel van die gevallen gezien/gehoord dat ze blij waren (soms ook toevallig wel) met cap te rijden.

En bij ons op de pension-stal rijdt nu iedereen met cap, vooral omdat het nu moet. Maar eerder was dat nog niet het geval (voordat het in de regelementen stond).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:27

Ik rijd vrijwel nooit met cap, alleen om mn haren uit mn ogen te halen Haha!
Laatst op buitenrit toevallig mn cap wel op, val ik eraf Haha!!
Gelukkig had ik hem op!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:34

Waarom mensen onder de 18 wel en boven de 18 niet? (En ja ik weet wel dat je vanaf je 18e zelf verantwoordelijk bent, ik ben niet achterlijk Haha! )
Ik reed met Dynamite (mn E-pony) eigenlijk altijd wel met cap, die was superonbetrouwbaar eerst, later reed ik wel zonder, was hij ook superbraaf.
M'n paard rijd ik meestal wel met cap, en de Candy Surprise ook, die is nog maar 4 weekjes onder het zadel. Dat is eigenlijk omdat het van mijn ouders moet, caps zijn echt klote! Als mijn ouders er niet zijn rijd ik meestal zonder cap.
Als ik paarden voor anderen rijd rijd ik altijd zonder cap, don't ask, vind het gewoon onzin zo'n ding. Voel me er alleen maar onzeker door. Net alsof ik van te voren ga plannen dat ik eraf ga vallen, weet niet, het zit gewoon niet lekker, voel me niet vrij in mijn rijden..

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:32

ik rij altijd met cap

nappie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:22

ik rij nooit met een cap
op mijn paard echt nie nodig
naja voor de takken meer maja daar is
me pet voor he

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:24

Ik vind dat een goedgekeurde veiligheidscap verplicht moet worden op de openbare weg. Dus altijd bij buitenrijden je cap op.
Op de meeste goede maneges zijn ze verplicht tijdens de lessen. Goede zaak......HOOFDZAAK !!

Hesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:21

Bij ons rijd niemand met cap ik dus ook nooit. Alleen als ik een buitenrit ga rijden maar dat is niet zo vaak. Clown

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:51

Tja, waar ik rij da's bij een handelaar. Meestal draag ik daar ook geen cap, vooral niet als ik op mijn eigen paardje rijd, maar ook vaak niet als ik paarden uit probeer. Ik hoor vaak dat in veel gevallen een cap meer schade dan goed doet. En ik vind het ondingen, zijn zo zwaar en het zit niet lekker. Ik hou zoiezo niet van hoofddeksels.