Trekpaard 1,5 jaar, kan alles al mee gedaan worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lector

Re: Trekpaard 1,5 jaar, kan alles al mee gedaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 07:07

@zorro

je schrijft je bent aan t oefenen met voetje geven,nu met vier jaar denk dat dat er nu al in had moeten zitten gewoon gelijk vanaf veulen af, halster om even in de hand en een beentje lichten en blijven herhalen herhalen herhalen zodat t een gewoonte is en been van een veulen is lichter dan die van eentje van vier jaar die mischien niet mee wil werken.neem aan dat jullie belg met vier niet voor t eerst naar een hoefsmid gaat !!!wennen aan dingen op haar rug ,hoe eerder je er mee begint deste gemakkelijker t is en deze oefeningen hoeven geen uur te duren he 5 minuutjes per keer mooi zat en zijn geen zware belastingen voor haar,ik zie t meer in de trent van als mens mag je ook steeds meer naarmate je groter word en niet je mag nu niets en als je uitgegroeid bent dan ineens alles ,alles met rust en beleid dan komt t best wel goed lol

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:41

Arabesk schreef:
Of een Bels nou meeloopt naast de fiets of dat hij een licht karretje trekt, sulky, denk dat het verschil niet zo heel groot is. Liever met 2,5 voor de kar dan met 3 al onder het zadel ;-)

Volgens mij schrijft TS een huifkar met mensen erin. Huifkar is niet ligt ;) . Een huifkar word normaal getrokken door of 2 kleine sterke dieren, denk aan fjordjes/haflingers of door 1 uitgegroeide bels.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:47

@ Lector: in een ideaal situatie had het er al in kunnen zitten ja. Maar ja, niet iedereen heeft paarden van veulentje af aan, dus als je hem op latere leeftijd krijgt en het zit er niet in, dan begin je dan met oefenen.. En ze ging met 3 jaar denk ik voor het eerst naar de hoefsmid, toen ze bij ons kwam.. Voor die tijd niet. Jij gaat uit van een ideaal situatie, maar als je die niet hebt moet je roeien met de riemen die je hebt.

lector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:09

@zorro
dan hebben wij denk ik de massel gehad lol onze eerste trekpaard was acht maanden toen die bij ons kwam en de tweede 14 maanden en zeker eens in de drie maanden zijn ze bekapt geweest ,bedoelde t verder niet als kritiek in de negetieve zin je meot inderdaad roeien met de riemen die je hebt en er t mooiste van maken toch +:)+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 06:52

verography schreef:
Arabesk schreef:
Of een Bels nou meeloopt naast de fiets of dat hij een licht karretje trekt, sulky, denk dat het verschil niet zo heel groot is. Liever met 2,5 voor de kar dan met 3 al onder het zadel ;-)

Volgens mij schrijft TS een huifkar met mensen erin. Huifkar is niet ligt ;) . Een huifkar word normaal getrokken door of 2 kleine sterke dieren, denk aan fjordjes/haflingers of door 1 uitgegroeide bels.

Klopt, de huifkar wat ik bedoel is die met mensen er in, zo'n 6 a 8 inclusief de gene op de bok