Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:31

Petra_Bella schreef:
Voordat mijn vriend voor het eerst paard ging rijden had ik hem wijs gemaakt dat hij met zijn rechtervoet moest duwen om harder te gaan, en links om te remmen.
(zoals bij een auto). Ik had natuurlijk niet door dat hij niet inzag dat dat een grapje was.

Toen het paard wel erg hard ging draven en hij steeds meer op zijn linkerbeugel begon te hangen en mopperde dat het paard niet luisterde kwam ik echt niet meer bij.....

Geweldig _O- _O- _O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:33

Zorro_Bjorn schreef:
@Ladypaard, als bij een paard of pony de ouders niet bekend zijn en ze willen weten wie de ouders zijn, zeg ik altijd: nou, zijn vader was een hengst en zijn moeder een merrie. Vooral in de tijd dat ik nog paardreed, was het héél belangrijk dat je een stamboekpaard/pony had (en die had ik helaas nooit :o )

Mijn paard heeft Onbekend x Geenidee als afstamming :D .

NZ92

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:39

Wel van paardenmensen die dachten dat ze het goed wisten...
Over mijn 15 jarige zwarte draver ruin

Woo dit is een Gribaldi zeker? Is het een 3 jarige?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:40

Mijn neefje: Ik heb vorige week op een veulentje gereden.
Ik: Nee dat kan niet want veulentjes zijn baby-paarden en daar mag je niet op rijden.
Neefje: Toch was het een veulentje want het was een klein paardje...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:49

Vjestagirl schreef:
arans schreef:
Mijn oom vroeg laatst wat het verschil is tussen pony's en paarden. Ik dus uitgelegd dat het alleen aan de maat lag zegt hij: kunnen ze dan wel paren? :') alsof het ezelf en zebra's zijn.

Daar komen zezels uit...

Keer gehad dat ik met mijn Fjord buiten aan het wandelen was, en er een man naar me toe komt 'wat een mooie haflinger heb jij' 'nou meneer, bedankt, maar eigenlijk is het een Fjord'. Nee het was toch wel echt een haflinger, dat kon hij heel goed zien!

En uiteraard deze:
[VVDD] Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

haha, dat topic... veeg me even op :') kom niet meer bij. Heb 'm zojuist ook met moeite al hikkend van de lach aan m'n ouders verteld _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:50

NienkeNiels schreef:
Wel van paardenmensen die dachten dat ze het goed wisten...
Over mijn 15 jarige zwarte draver ruin

Woo dit is een Gribaldi zeker? Is het een 3 jarige?

ja, mijn 21 jarige shetlander is volgens 'de paarden mensen' ook pas 2 jaar :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:52

Maartje1990 schreef:
Vjestagirl schreef:

haha, dat topic... veeg me even op :') kom niet meer bij. Heb 'm zojuist ook met moeite al hikkend van de lach aan m'n ouders verteld _O-

Haha dank je. Ik heb ook nog nooit zo stom naar mijn paard staan kijken als toen.
T heeft hier ook al in de krant gestaan :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:57

De vliegenkap is erg populair: "waarom doe je je paard een blinddoek om?" en beter nog "ben je niet bang dat hij zo door de omheining heenloopt? Hij kan toch niets zien?"

Exceem/vliegendeken: "ridderpaard"

inrijden: "waarom moet je een paard inrijden? Ze worden toch gefokt om op te rijden?" (in het Engels is die beter, saddlebreaking)

Oh ja, en met de jonge paarden die ik verkeersmak maak/mee wandel: "waarom zit je er niet op?" en als je dan uitlegt dat hij pas 3 is: "Een paard is toch na een jaar volwassen (geen veulen meer) dan kan het toch?" Tja, leg dan maar eens uit dat een paard tot zijn 6-8ste neemt om volwassen te worden: "mijn hond is dan allang bejaard!"

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:05

Mijn paard is ook heel zielig, die staat in de winter buiten zonder deken! Dat is toch koud?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:06

Maritje1991 schreef:
Mijn paard is ook heel zielig, die staat in de winter buiten zonder deken! Dat is toch koud?

Die doet het inderdaad altijd goed :') je wilt echt niet weten hoe vaak de dierenbescherming in de winter hier meldingen over krijgt!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:10

haha wat een geweldige dingen komen hier voorbij!

mijn vader, hobbyfotograaf, kwam een keer foto's maken toen ik aan het rijden was, zegt ie ineens, ja laat hem nou eens een beetje vrolijk met zijn hoofd omhoog kijken joh, zo kan ik toch geen leuke foto's maken....
:')
vader toch maar even uitgelegd, dat ik juist net zo blij was dat ie zo heerlijk ontspannen en nageeflijk liep :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:10

Ik krijg ook te horen dat die liever een warme stal zou hebben, en een deken, ook al heeft die daarna wel altijd jeuk?

:+

O en laatst:

Huh die mevrouw heeft geen bit in, heeft ze die niet?

Uhm, logisch toch dat ik geen bit in heb? :))

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:11

Francis schreef:
Diezelfde merrie stond 's winters met winterdeken + hood (dus geen hals maar echt ook om het hoofd) op en misschien niet zo veel verbale opmerking er over (wel af en toe waarom dat was) maar echt héél veel mensen op de fiets of met de auto in de berm zien belanden (een meneer op de fiest viel echt op de grond := ) omdat ze achterstevoren zaten om te kijken wat dáár nou stond.... :D

Hihi...zo kwam mijn moeder eens een keer mee naar les en liep ze daarna mee om mijn toenmalige bijrijdpaardje op stal te zetten. Westernstal met zo hier en daar wat showlopers, richting winter dus idd met van die hoods om. Mams bekeek dat zo eens en zei toen: 'Nah, ze vieren hier wel héél vroeg halloween'. :D

Nu verzorg ik twee Quartermerries, de één een valk, de ander een wildkleurige dame (zeg maar Fjordenkleur, voel je 'm aankomen? ;) ). Dus zijn het Fjorden...de twee ruintjes, kinders van de oudste waren respectievelijk een IJslander (vosje) en een Haflinger (palominootje). De allermooiste was in de winter, de dames vol in teddybeervacht, iemand die dolblij riep: 'Kijk, Shetlanders!'. :')
Overigens zijn ze voor hun leeftijd (20 en 11) nog behoorlijk aan de vrolijke kant, er wordt elke dag wel minstens één keer gestuiterd, dus wordt er ook weleens gevraagd of er al op de jongste werd gereden.

Iets minder gezellig, vaak liggen de dames, of iig eentje plat in 't zand te dutten na de lunch, dus staan er regelmatig bezorgde mensen aan het hek met de vraag of dat paard dood is. "Nee hoor, het zijn recreatiepaarden en nu recreeren ze".

Wel leuk, ik was eens aan het rijden en toen kwamen er twee kindjes aan, ik denk broer en zus. Ze keken eens en er ontstond een hele discussie. Of ik nu een mevrouw of een meisje was (een meisje, aangezien ik mijn haar in een staart had) en vervolgens of dat nu een paard of een pony was (een pony, ik was dus een meisje en meisjes rijden op pony's :D ).

Maar goed, we kunnen er zelf ook wat van wat opmerkingen betreft. Af en toe is het best leuk om nietsvermoedende voorbijgangers een beetje voor de gek te houden. :D
Op de vraag hoe we toch die Friezen uit elkaar konden houden "Nou, gewoon, de één is zwart, de ander zwart en die derde is zwart, simpel". (en dan, inclusief stilte, die diep nadenkende koppies :') )
En de giller van de week, merrie was drachtig en werd in de wei door de VA opgevoeld. Staan er twee jochies te kijken die aan de eigenaar vroegen wat er gebeurde, waarop de eigenaar gortdroog zegt "Hij is de batterijen aan het verwisselen". _O-

Maritje1991 schreef:
O ja, die ken ik ook...Gelukkig zijn die van ons Fjorden, heb ik geleerd (zie een na bovenste stukje), dus die kunnen wel tegen kou.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:15

Ja, fjorden kunnen makkelijk buiten blijven in de winter!

Toevallig staat er bij mij een arabier en heb ik zelf ook een warmbloedje :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:17

@ pluizebolpum: Nou, dat is toch mooi? om voor meisje uitgemaakt te worden? Want in je profiel staat dat je 40 bent :P Kan je niet klagen! :D

ritahaarman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:20

We gingen 2 jaar geleden naar de Sallandse Ruiterdagen kijken met kennissen, zegt die mevrouw "ik dacht dat de paarden moesten springen en er lopen nu alleen maar mensen rond".(was dus tijdens het parcours verkennen)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:22

Maartje1990 schreef:
@ pluizebolpum: Nou, dat is toch mooi? om voor meisje uitgemaakt te worden? Want in je profiel staat dat je 40 bent :P Kan je niet klagen! :D

O nee hoor, vond het wel heel schattig. Ik wordt ook regelmatig voor De Vrouw van de Boer uitgemaakt, als ik mest ruim en anders ben ik wel een CowboyMevrouw. Kinderuitspraken zijn prachtig. :D

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:22

Ik krijg vaak de opmerking waarom ik met een hoog drachtig paard rij...
reactie is inmiddels dat ze nog 2 weken moet... en dat een beetje beweging geen kwaad kan..
meestal komen we vrij vlot aangegalopeerd en krijg je vet boze mensen...
helaas 1 keer de politie gebeld... die moesten er zeer om lachen...:P

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:24

Ik ging met mijn verzorgfjord het bos in en daarnaast zit een camping. Roepen er in eens een meisje van een jaar of 6 "kijk mama een Shetlander". Ik en de eigenaar lagen helemaal dubbel na het lachen. Als er nou 1 ras makeluijk te herkennin is is het wel een Fjord.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:28

geweldig topic dit! ik ga echt stuk... helaas kan ik zo 1-2-3 geen leuke anekdotes verzinnen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:34

Een keertje in een cadeauwinkeltje met een niet-paardenmens vriendin, bij de kaarten afdeling. Er lag een mooie kaart met daarop een steigerende fries, beetje zo'n wat breder barok type, met weelderige L'oreal achtige manen en sokken. Krijg je de heerlijke opmerking: wat een mooi paard, dat is denk ik een arabier!
Ik: volgens mij is dat een fries.
Zij weer: ja maar hij is zo mooi, en hij is zwart! dus het moet denk ik een arabier wezen hoor.

Dus ik spit even door de kaartenbak en laat haar een foto zien van zo'n typisch plaatje van een slanke en netjes opgemaakte arabier, met een flinke dish, en flink gebogen nek, zo met een ondergaande zon in de achtergrond.
Zij: Gatver wat een lelijk beest!

Tja, toen kon je me helemaal oprapen...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:37

weet er trouwens wel één nu ik eraan denk...

toen ik mn huurpaard nog had en mn moeder fotos kwam maken. ik was toendertijd veel bezig met tempowisselingen in draf en overgangen stap/draf en draf/stap. ik was hier pas zo'n 20 min mee bezig en ging wel goed, beetje terugrijden ook enzo. zegt mn moeder ineens, is ze nu nog niet wakker? ze gaat zo langzaam zet de 3e versnelling er eens op, galop ofzoiets voor mij is er zo toch ook niks aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:40

Sinds vorige week hebben wij een lieve KWPN'R merrie.. En die staat langs een zandpad waar best veel mensen wandelen met hun paard/hond. Toen was er ook een mevrouw die langs kwam lopen met haar hond, en ons paard keek daarzo na en ze zei tegen ons: Het is een jong paard he?! Want ze snuffelt zo aan mijn jas. Leuk jong beestje! En wij; ja he?! Wij moesten onze lach in houden..

ons paard is 21..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:40

Toen mijn broer een high school jaar in de vs deed (ik was toen 11) wilde ik weten wat voor paarden hij daar had (quarter horse, of misschien wel mountain horses???) zijn antwoord.... "bruine!".

Laatst was een vriend met zijn dochter mee naar de paarden om veulentjes te kijken. "Hoe lang duurt het nou voordat je daar op kunt rijden?" vroeg hij dus ik zei "Als ze een jaar of drie zijn, dan kun je rustig aan beginnen met een zadel erop leggen en zo".. zijn totaal verbaasde antwoord: "duurt dat écht zó lang?????".

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:46

Pluizebolpum schreef:
En de giller van de week, merrie was drachtig en werd in de wei door de VA opgevoeld. Staan er twee jochies te kijken die aan de eigenaar vroegen wat er gebeurde, waarop de eigenaar gortdroog zegt "Hij is de batterijen aan het verwisselen". _O-

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry, maar ik lig nu onder de bank.... En kom voorlopig niet niet overeind