Waarom zoooo duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:26

Tja, ik kijk gewoon naar het hoofdstel, hoe is de kwaliteit, hoe voelt het leer aan, vind ik het mooi. Ik doe toch jaren met een hoofdstel, heb er 2, 1 bruine en 1 zwarte, dus dan maakt de prijs mij niet zoveel uit als ik eerlijk ben. Die haal ik er toch wel uit of het hoofdstel nu 75 euro of 200 euro was ;) .

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:28

Janedieene schreef:
Xjosee schreef:
Ik snap je volgens mij niet helemaal. Dit topic wordt geopend met de vraag waarom mensen zulke dure spullen zouden komen. Vervolgens zeg je zelf dat je ook wel snapt dat als het nou erg goede kwaliteit is, je paard er beter op gaat lopen of het exclusief is dat je het wel begrijpt. Wat is nou het doel van je topic? Die mensen kunnen toch gewoon die redenen hebben die hierboven genoemd staan? En dan blijven er misschien enkele mensen over die gewoon onwijs veel geld hebben en zich dat kunnen veroorloven. Ik snap het probleem eigenlijk niet..

Het is logisch dat het van betere kwaliteit is, dat wist ik al voordat ik dit topic opende.
Maar ik begrijp niet waarom mensen 'zulke' bedragen neerleggen die 200/300 euro zijn.
Dus uit nieuwschierigheid opende ik dit topic.

Maar je geeft zelf al je antwoorden in dit topic?

@Ponylies: Ik vermoed dat Zwerfkei heel goed weet dat ze het fout schrijft ;)

little_birdy

Re: Waarom zoooo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:29

helaas voor mij heb ik het nooit verder dan de 1e klas middelbare school gepresteerd ....
dus denk dan ook effe na voordat je zoiets typt he ...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:30

ponylies schreef:
helaas voor mij heb ik het nooit verder dan de 1e klas middelbare school gepresteerd ....
dus denk dan ook effe na voordat je zoiets typt he ...

Dat was op mij gericht neem ik aan? Ik snap eerlijk gezegt niet wat ik dan fout heb gezegt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:32

nee meer de opmerking van zwerfkei ;)
dat je even moet nadenken voordat je mensen gaat corriceren op hun spelling ,
omdat sommige mensen het gewoon nooit goed geleerd hebben / kunnen leren :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:32

Het scheelt gewoon per mens, de een wil graag iets moois van goede kwaliteit. De ander kan het niet schelen wat die om het paard zijn hoofd hangt. Ik heb zelf echt een hoofdstellen tik, en ik kan er niet genoeg hebben :D
Ik heb er nu 2 van Schumacher zelf samengesteld voor 365,00 per stuk. Een Dobert voor het longeren van 180,00. En die is dan gepimpt met mooie frontriem. Ik heb laatst de Premiera lak gekocht, gewoon omdat die heel apart is. en die koste weer 84,00.
Ik kijk niet heel erg naar de prijs maar zeker wel naar kwaliteit, en ik merk toch dat die premiera absoluut niet vergeleken mag worden met de schumachers. Dat is dan ook de enige tik, dekjes bandages en de rest kan me niks schelen.
Het is voor mij een hobby apart dus daar geef ik graag geld aan uit. En nee ik ben niet rijk..
Ieder z'n meug toch? Bovendien is een hoofdstel van 20,00 echt niet van super kwaliteit, passantjes breken eerder af, het is stugger leer, en gaat nooit soepel door de passantjes heen, gespjes die niet mooi zijn, niet mooi afgewerkt, mindere pasvorm en zachtheid..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:34

Niet de reacties gelezen, maar ik vind zelf dat als t niet te duur is en t er goed uitziet, t best is.
Heb zelf een ijslanderhoofdstel van 80 euro, prima kwaliteit en fijn leer, nu 2 jaar in gebruik.
Heb ook een handgevlochten bakstuk voor 20 euro, ziet er leuk en vrolijk uit en voor die prijs goede kwaliteit :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:35

ik heb schijnbaar een dure smaak, want hoofdstellen die ik mooi vind en fijn vind aanvoelen hebben altijd een prijskaartje van minstens 200 euro.

ik heb zelf een dobert hoofdstel met gepimpte frontriem en een kieffer, die ik al minstens 10 jaar heb en nog in perfecte staat is , die ik gebruik voor het longeren.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:35

Robin_S schreef:
Maar wat doe je dan met zoveel hoofdstellen? Moet je dan ook voor elk hoofdstel een bit kopen, of wissel je elke keer je bit? Ik vind het gewoon super handig om maar één hoofdstel te hebben... daar hangen gelijk mijn lievelingsteugels aan, mijn beste bit, en het is lekker mals door veelvuldig gebruik.

Meestal houd ik een minder mooie hoofdstel voor inderdaad het longeren.
Mijn vorige paard had er 5 ofzow
1 longeer
2 training
1 wedstrijd

Toen die is ingeslapen is er een naar me nieuwe hengst gegaan.
1 naar me nieuwe merrie en een longeer.

De hengst krijgt als hij wat verder oa het zadel is een nieuwe en de merrie voor de wedstrijden een nieuwe.
Deze die ik nu heb zijn van BR en Imperial, daar ben ik ook niet helemaal weg van.

Gaat denk met de nieuwe over op schokmule(of iets) Of passier

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:36

Ik houd ook van goede kwaliteit en spullen die fijn zijn voor het paard. Als ik daar dan wat meer voor uit moet geven doe ik dat, natuurlijk moet je er soms voor sparen, maar ik heb dat voor mijn paard over.
Verder denk ik dat je gemiddeld voor een goede kwaliteit hoofdstel rond de €120 (nieuw) zit.
Ook moet je kijken naar je wensen. Ik wil graag een hoofdstel met een brede neusriem en goede kwaliteit. Die zijn ontzettend duur.
Heb nu een Kieffer van 130 euro, wordt dagelijks gebruikt. Nu nog helemaal als nieuw, ben er helemaal blij mee!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:39

Aan de hand van foto's kan je hoofdstellen niet vergelijken. :n Je moet het leer voelen en dan voel je het verschil tussen een goedkoper en en duurder hoofdstel echt wel! :j

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:41

Kwaliteit en gewoon omdat het mooi is :o
Ik geloof eerlijk gezegd niet in hoofdstellen van 20 euro met goede kwaliteit, of dan moet je ze héél goed weten te vinden, ik heb zat hoofdstellen van die prijs, en stuk voor stuk kan ik om de kwaliteit vloeken zeg :=

Heb me vorige week een hoofdstel gekocht boven de 100 euro, had deze al een tijdje op het oog & had nu genoeg geld gespaard om 'm te kopen, heb 'm gekocht omdat 'ie heel praktisch is (zit comfortabel voor m'n paard), van goede kwaliteit is & omdat ik 'm gewoon heel mooi vind staan bij m'n paard :D

Doe mij maar liever enkele euro's meer voor goede kwaliteit (die lang meegaat) :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:32

Ik heb 2 hoofdstellen in de schuur hangen van rond de 65 euro. Bij 1 van de 2 hoofdstellen moet ik elke keer het velletje van zijn kin tussen de sluiting uit halen, bij het andere prikt de sluiting van het kopstuk van de neusriem irritant in zijn vel.
Ik heb pasgeleden een hoofdstel gekocht wat normaal 130 euro kost, en ik kan zonder gehannes en verder nadenken het hoofdstel aandoen. Gewoon een verademing dus :D

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:14

allereerst kijk ik naar welke hoofdstellen ik mooi vind en daarna kijk ik welke de beste kwaliteit heeft en dan kom ik toch op zo'n 100 tot 150 euro uit. Zo'n hoofdstel heeft toch net even wat beter kwaliteit leer en afwerking en gaat uiteindelijk ook langer mee.

Er is mij 2 weken geleden nog door de divoza zelf verteld dat een duur hoofdstel toch echt even beter is dan een hoofstelletje van 60 euro (en dat was géén verkoop praatje!) gewoon omdat je voor 60 euro niet de kwaliteit kan verwachten van een hoofdstel van 100 euro duurder.

Het is uiteindelijk maar net wat je wil.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:30

Ik kijk er een beetje naar zoals met kleren: wil je iets wat eeuwig meegaat en mooi blijft dan mag je flink dokken, en wil je graag elk jaar wat nieuws of 60 verschillende shirtjes ipv maar 1 dan ga je naar de H&M :D

Uit budgetredenen ben ik begonnen met een Divoza-hoofdstelletje van 39 euro, maar die was binnen een half jaar lelijk en kapot en de pasvorm m.n. qua frontriem/oren werd mijn paard ongelukkig van. Uiteindelijk heb ik nu een Passier van 200 euries met een losse andere frontriem erop, maar....wel tweedehands gekocht want zoveel geld ga ik er niet aan uitgeven ;) Paard blij, ik blij, maar áls ze hem ooit sloopt dan krijg ik een hartverzakking. Wat ik bij het goedkope lor bepaald niet had :+ Dit hoofdstel wat ik nu heb is ook zowat onverwoestbaar, blijft mooi en zit haar echt super, en dat vond ik bij de goedkope merken niet. M.n. op kwaliteit merk je echt verschil. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand juist zo'n Switch hoofdstelletje van een paar tientjes ofzo mooier vindt en zolang het goed past de kwaliteit hem verder worst zal zijn.

Wat ik echter nooit snap, zijn die mensen die 20 hoofdstellen in alle mogelijke kleuren en 3 verschillend gekleurde dressuurzadels hebben liggen, om per dag van set te kunnen wisselen >;) Dat vind ik pas dikdoenerij :D

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:54

Ik mag mezelf rijk prijzen met 3 Dobert hoofdstellen, maar mijn paard heeft een zeer gevoelige huid. Ik word dus wel min of meer gedwongen om een hoofdstel te kopen met zeer zacht leer. Helaas vallen deze ook in een duurdere prijsklasse. En dan nog zie je het hoofdstel in het hoofd staan, ondanks al mijn goede zorgen (afspuiten, talkpoeder tussen het hoofdstel en de huid doen, goed onderhouden etc etc) maar zo kan ik het wel tot een minimum beperken. Ik heb al zat hoofdstellen gehad (Kieffer, HH, Anky en weet ik veel wat nog meer), maar hiervan ging het hoofd tot bloeden toe open. Ik heb zelf een keer een tweedehands Passier Boston gehad, ronduit het fijnste hoofdstel wat ik ooit heb gehad. Nog even doorsparen en dan komt deze er absoluut weer (maar dan in het bruin :D).
Daarbij vind ik duurdere hoofdstellen ook meestal veel mooier ogen, wat exclusiever en je hebt er langer plezier van. :j

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:07

Als ik op zoek ga naar een hoofdstel dan pak ik uit het rek wat ik mooi vind en dan kijk ik naar het prijskaartje.... en die is altijd minder mooi :') Ik heb er blijkbaar een neus voor om dure dingen mooi te vinden :+ Voor een trenshoofdstel heb ik wel een grens van 100,- afgesproken want zo zuinig ben ik er nu ook weer niet op.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:19

Ik heb nu ook een hoofdstel van rond de 100 euro gekregen.
Hartstikke fijn, goede kwaliteit, soepel zacht gevoerd leer en mooi afgewerkt.. alleen te groot :+
Maar dat geeft verder niet. Maar ik heb niet echt het idee dat mijn paard nu snaakt naar een hoofdstel van 300/400 euro.
Ik gevallen zoals @_Nicky snap ik het wel. Dan ben je eigenlijk wel genoodzaakt.
Maar niet iedereen heeft er ook een portemonnee voor natuurlijk.
Ik denk trouwens niet dat je 2x peer jaar een hoofdstel van 60 euro moet vervangen.. of je moet er erg slonzig mee omgaan. Maar dan geldt dat haast wel voor elk hoofdstel.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:30

Ik heb laatst een hoofdstel van 46 euro gekocht voor mijn bijrijdpaard :) Prima hoofdstelletje, aardig zacht leer, maar ik merk al wel wat er wat scheurtjes (oppervlakkig) in het leer komen. Tja ik verwacht er dan ook niet zoveel van voor dat geld.

Ik wil nog wel graag een keer een bruine set, maar dan moet ik nog wel even heel hard sparen :D ben natuurlijk maar een arme student haha

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:30

Ik heb nu vier hoofdstellen (en maar 1 paard), maar ik heb die hoofdstellen omdat ik ze erg mooi vind. 2 hoofdstellen heb ik dan ook gekregen en niet zelf betaald, maar de andere 2 zijn gekocht door mezelf. Eentje was duur, maar ik vond die al jaren mooi. Ik had iets geld over en heb hem gekocht :) Dacht dat ik er 150 euro voor betaald heb, maar is het me zeker waard!
Afbeelding

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:40

@Angeliekje Dat hoofdstel staat echt enorm goed bij je paardje!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:02

Het is maar net wat je smaak is. Als ik een duurder hoofdstel zie wat mij aanspreekt zou ik daar best zo'n 150/200 euro aan uit willen geven. Meer als dat ook niet. Vaak merk je echt wel dat de kwaliteit beter is en het leer veel langer mooi blijft.
Zo heb ik ooit een hoofdstel bij de boerenbond gekocht was gewoon voor het begin kosten zo'n 25 euro. Nou wat een bagger kwaliteit in het begin ging het nog wel maar na 10x dragen was die toch ver versleten en vond ik hem niet echt betrouwbaar meer. Nu heb ik er eentje van ongeveer 50 euro. Had liever een hoofdstel gehad van wat betere kwaliteit dan ik nu heb maar dat soort hoofdstellen die ik wil hadden ze toen nog niet in die kwaliteit. Ik wil namelijk graag een aparte neusriem en niet de doorsnee zwarte. Gezien die toen onvindbaar was heb ik een iets mindere. Maar opzich ben ik nu nog tevreden maar ik denk niet dat dit hoofdstel meer als 2 jaar als nieuw mee zal gaan.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:08

Ieks, ik vind ze spuuglelijk, zowel die dure bruine als die zwarte. Sorry medebokkers maar het is maar goed dat smaken verschillen. Ik hou van eenvoud maar wel kwaliteit dus zacht leer dat er na een tijdje niet verkreukeld uit gaat zien.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:25

Op de eerste bladzijde vind ik de eerste veeeeeeeeeeeeeeel lelijker, dikke bakstukken, dun keelriempje, ugh. Ik hoef geen hoofdstel van 300 euro maar die goedkope dingen rekken altijd zo en zijn niet mooi afgewerkt, daar erger ik me elke dag aan :')

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:26

Wij zijn een beetje in geldnood, altijd al geweest. Maar mijn GOEIE zadel van prestige is bijv. 600 euro, terwijl die bij NP in de 2000 kosten, het past helemaal prima, ziet er goed uit.
Gebruik een hoofdstel van 29 euro, alleen ben ik er idd niet zo blij mee..
Het kwaliteit is veel minder! Heb het hoofdstel nou ook al 5 jaar.. maar het ziet er niet uit.
Al het leer valt af, eigenlijk als ik het geld had betaal ik liever wat duurder voor bijv. een goed hoofdstel dan 30 euro voor een fluthoofdstel!
Maar goed, smaken verschillen.
Ik heb nu nog steeds dat ik alleen naar goedkopere hoodstellen kijk, omdat de duurderen gewoonweg te duur zijn!