Gratis aangeboden paarden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Re: Gratis aangeboden paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:05

stel dat je nu echt het slechtste van het slechtste overkomt en je wegens gezondheidsproblemen of financiële problem enz. niet meer voor je paard kan zorgen en hij dus direct naar een andere thuis moet... dan is het meestal ofwel naar de slager ofwel gratis weggeven

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:07

aan de ene kant is het wel goed want voor hetzelfde geld doen mensen een paard naar de slacht. soms moeten mensen gewoon door omstandigheden een paard echt kwijt. het wil niet zeggen dat een paard gelijk wat mankeert :P ik zie het probleem er niet achter

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:19

Ik heb er ook grote moeite mee.
Ik heb het ook niet altijd even breed gehad, maar dan zoek je naar alternatieve stallingsmogelijkheden of gaat desnoods bij iemand de plee poetsen.
Nu heb ik altijd begrepen dat je niet altijd EN,EN,EN kunt hebben.... dus niet EN op vakantie, EN dure spullen, EN een paard, EN kinderen, EN god weet wat allemaal wat vreselijk veel geld kost.....
Daar gaat veel mis, mensen hebben teveel spullen, kosten en verantwoordelijkheden die niet bij hun inkomen passen. Er hoeft maar 1 ding tegen te zitten en het paard kan wieberen...

Wanneer een gezond paard gratis naar een nieuwe eigenaar gaat is er nog uitzicht op een beter leven.
De mensen die een ziek en kreupel paard weggeven als grasmaaier mogen van mij een schop onder hun hol krijgen, veelal wordt er immers ruimte gemaakt voor een gezond exemplaar.
En als we dan toch eerlijk zijn: hoe vaak is die permanente 'handicap' niet veroorzaakt door verkeerd management en/ of verkeerde training?

Oude of zieke paarden, paarden welke niet meer geschikt zijn voor gebruik: houd ze zelf of laat ze afmaken... laat niet een ander voor de zorg en kosten opdraaien, dit doen ze uiteindelijk namelijk toch niet en je paard belandt in de goot.
Zeer, zeer, zeer kwalijk....

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:57

amen. maar ehh, gratis paarden? waar? :P

ik zal mijn eisen ff op een rijtje zetten. Mocht iemand een gratis paard tegenkomen kan die mij een pb sturen :j

-bont
-1.60 - 1.70
-recreatie
- tussen de 5 en 10 jaar

;)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:18

De gezelschapspony (c-pony) voor mijn paard heb ik ook gratis gekregen, Heeft altijd als manegepony gelopen en is nu gewoon op. Pony vind het wel heerlijk om nog lekker de hele dag gras te maaien (zoals somige dat hier noemen) Ik zie dit gewoon als een welverdient pensioen voor deze lieve merrie die haar hele leven hard gewerkt heeft. Was voor de eigenaresse financieel niet haalbaar om haar te laten staan maar de dood had ze ook niet verdient vond ze, vandaar dat ze gratis was. Is in mijn ogen absoluut niets mis mee. (Al moet je natuurlijk wel uitkijken dat er niet alsnog stiekum op gereden word)

x_evatje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:19

Maar waar vind je dan op bokt al die gratis paarden?? Als ik kijk bij paarden voor 0,00 euro dan zie ik toch nog in de reacties ' te koop mooi paard' bijvoorbeeld. Waar kan ik dat allemaal vinden?

x_evatje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:27

InezFlip schreef:
Waarom wordt er vanalles gratis aangeboden? En met spoed?
Ik zie op bokt zoveel advertentie's, iedereen heeft ruimtegebrek.

Gratis op te halen staat er dan... Net of je een brood verkoopt?
Ik begrijp hier niks van....

Waar vind jij dan al die paarden/ponys die gratis aftehalen zijn???

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:29

x_evatje_x schreef:
Maar waar vind je dan op bokt al die gratis paarden?? Als ik kijk bij paarden voor 0,00 euro dan zie ik toch nog in de reacties ' te koop mooi paard' bijvoorbeeld. Waar kan ik dat allemaal vinden?

Dit topic is van 2012, al die paarden zullen allang weer een nieuw baasje hebben. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:29

Die grote rode letters heb je zeker niet gezien?

En je mist het doel van dit topic. Als je gratis (gezonde) paarden wilt zit je hier toch echt verkeerd.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:30

Een jaar of 5/6 terug in de tijd waarschijnlijk. Toen was het topic nog recent en werden er door de crisis inderdaad best wat gratis weggegeven, vaak omdat men de kosten simpelweg niet meer kon dragen. Inmiddels zijn de prijzen enorm gestegen en is er de laatste jaren een hoop ellende opgeruimd waardoor deze situatie gelukkig niet langer aan de orde is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:31

Ik heb al getemd :)

En gratis paarden staan nog steeds overal aangeboden hoor. Doorgaans allemaal grasmaaiers waarvan de eigenaars te laf zijn ze zelf te laten afspuiten of slachten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:34

Een “gratis” paard kan een stuk duurder uitpakken dan een paard die gekocht is. :+ Dus ook daarbij is het verstandig een “expert” mee te laten kijken voordat je die verplichting/verbintenis aan gaat.

x_evatje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:57

cobiie schreef:
x_evatje_x schreef:

Dit topic is van 2012, al die paarden zullen allang weer een nieuw baasje hebben. ;)

Begrijp ik maar er zullen ook wel weer nieuwe paarden gratis aangeboden zijn.

x_evatje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:59

Onali schreef:
Die grote rode letters heb je zeker niet gezien?

En je mist het doel van dit topic. Als je gratis (gezonde) paarden wilt zit je hier toch echt verkeerd.
waar moet ik dan kijken.??

x_evatje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:59

BarbaLala schreef:

En gratis paarden staan nog steeds overal aangeboden hoor. Doorgaans allemaal grasmaaiers waarvan de eigenaars te laf zijn ze zelf te laten afspuiten of slachten.

Waar dan??

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:03

Volgens mij heeft ze ‘gratis paard aangeboden’ ingetypt op Google.

Evaatje, dit topic is verouderd. Als je een gratis paard wil kan je misschien eens kijken voor een verzorgpaard?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:03

x_evatje_x schreef:
BarbaLala schreef:

Waar dan??

Op http://www.penny.nl

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:40

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

x_evatje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:51

Schuur_ schreef:

Evaatje, dit topic is verouderd. Als je een gratis paard wil kan je misschien eens kijken voor een verzorgpaard?

Ik heb 2 verzoegpaarden. Alleen ik zag veel berichtjes ( ook die rond deze tijd geplaatst zijn ) waar op stond 'er zijn zoveel gratis paarden aangeboden' bijv. Dus ik was even benieuwd naar gratis paarden omdat ik het overal zag staan bijv. ' eventjes googlen en je hebt een gratis paard' ♡♡♡♡

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:05

Een paard is nooit gratis.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:06

Schoolvakantie nog steeds toch? Profiel is vandaag aangemaakt.

Gratis paarden zijn niet voor niets gratis ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:07

x_evatje_x schreef:
Schuur_ schreef:

Ik heb 2 verzoegpaarden. Alleen ik zag veel berichtjes ( ook die rond deze tijd geplaatst zijn ) waar op stond 'er zijn zoveel gratis paarden aangeboden' bijv. Dus ik was even benieuwd naar gratis paarden omdat ik het overal zag staan bijv. ' eventjes googlen en je hebt een gratis paard' ♡♡♡♡

En wat zou je ermee doen als je er een vind?
Als je een paard wil zou ik goed gaan sparen en een gezond paard kopen.

Ik tem.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:06

Ik heb mijn paard gratis uit Hong Kong gehaald, gezond en heb hem nu al 4 jaar :j
(Woon in het buitenland)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:23

x_evatje_x schreef:
Schuur_ schreef:

En dan heb je een gratis paard, hoe ga je hem dan onderhouden?
As je een paard niet kan kopen zal ik er niet eens aan beginnen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:42

Gratis paard betekent niet gratis onderhoud. Ga er vanuit dat de meeste gratis paarden in het onderhoud meer kosten dan een ander paard. Omdat ze bijvoorbeeld speciaal of juist meer voer of ander voer moeten hebben. Wil je alles op zijn goedkoopst, dus gratis paard, goedkoop pension. Dan is het maar de vraag of je dat paard ook een fijn leven biedt of dat het gedwongen wordt door het "geen geld er aan uit willen of kunnen geven" om er slecht bij te staan of krap in het ruwvoer te blijven. Als je aan een dier begint zorg dan ook dat je er goed voor kunt zorgen. Dus geld over hebben , het ervoor over hebben en niet hoeven te beknibbelen aan alle kanten.