Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leorah schreef:tja ik met mn 1.80 en lengtemaat benen kom ook bij bijna elk paard met de voeten een stukkie onder de buik uit. Het is niet anders... Maar weet je wat ik raar vind? Dat veel mensen er over vallen als je te lang bent voor een paard maar niemand vind het gek als een ukkie van 1.50-1.60 op een paard van 1.75 + kruipt. Dat vind ik dus eigenlijk ook geen gezicht...
rubiatobe schreef:Leorah schreef:tja ik met mn 1.80 en lengtemaat benen kom ook bij bijna elk paard met de voeten een stukkie onder de buik uit. Het is niet anders... Maar weet je wat ik raar vind? Dat veel mensen er over vallen als je te lang bent voor een paard maar niemand vind het gek als een ukkie van 1.50-1.60 op een paard van 1.75 + kruipt. Dat vind ik dus eigenlijk ook geen gezicht...
hihi, dan was ik een ukkie op mijn vorig paard (ikzelf ben 1m63, en mijn paard was 1m74) te groot dus. (naar mijn mening)
nu heb ik een jong paardje van 1m64 (verwacht 1m67) en vind dit toch ietsje beter qua verhoudingen...
Evelyne79 schreef:purkie schreef:ik ben ook van mening dat 'Idealiter' de verhouding is lengteruiter=schofthoogte+
vb ik ben 174 cm lang dan is mijn ideale paard 175 cm schofthoogte of groter
Anky is 174 en Sali is 176!
hmm. dan is Devon 10cm te klein, maar die heeft ie wel extra in de breedte, telt dat ook?
purkie schreef:Evelyne79 schreef:
hmm. dan is Devon 10cm te klein, maar die heeft ie wel extra in de breedte, telt dat ook?
Een dikker vilten zadeldekje helpt ook een paar cm?
, de rest pak ik dan toch maar van de breedte

Heb ook paarden van rond de 1,65 gereden, ging ook prima maar op eentje van 1,75 staat het net wat mooier, maar mij maakt het qua rijden niks uit.