Lijkt me een hartstikke goed stappenplan! Heel veel succes en plezier alvast!
Vergeet inderdaad (iemand haalde het al aan) het buiten komen en dingen als springen niet. Als je wilt gaan springen met het paard, wil je ook een vrijsprongetje + sprong onder de man zien. Dit kan eventueel ook bij een tweede keer bezichtigen. Let goed op bij het mee naar buiten nemen: is het paard relaxed of juist gespannen? Is hij gespannen, is hij met zijn aandacht bij de begeleider of totaal afgeleid?
Sowieso zou ik goed op lichaamstaal letten: kijkt een paard dof uit de ogen, is hij juist alert, hoe reageert hij op hulpen vanaf de grond (instant reactie of moet je drie keer herhalen) etc. Daarnaast overal voelen. Het is belangrijk dat een paard zich overal aan laat raken zonder problemen. Kan dit niet, vraag dan naar de reden en laat dit controleren door de DA bij keuring.
Laat je ons weten hoe het ging?
pauline_x
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-11 22:03
Dankjewel allemaal! Echt heel fijn al die tips nu kan het niet meer fout gaan zou je denken haha. Tuurlijk laat ik weten hoe het ging!
@RussellNuwell: ik ben geen 15 meer, ben vandaag 16 geworden hihi
Super, 1 november ga ik mijn KWPN'er halen! In het algemene KWPN topic kan je een beetje lezen wat er allemaal gebeurd is want het is nogal een verhaal maar het komt erop neer dat ik echt verliefd ben geworden op dat paard en ik heb m gekocht.