Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
my_precious schreef:je spoort gewoon niet als je zo'n jong paard naar zijn grootje werkt, er zijn mensen die er een moord voor doen om een jong paard te mogen zien opgroeien tussen soort genootjes.
mensen zoals TS verdienen echt geen paarden.
en wat er tussen jou en je vriendin speelt heeft niets te maken met op een jong paard gaan zitten of gaan zitten longeren.
je bent gewoon dom bezig TS, of je nu wel of niet je paard stil laat staan omdat het slecht weer is of je er geen tijd voor hebt, je hebt een begin gemaakt op een hele jonge leeftijd.
erg onverantwoord vind ik dit, en ik kan me geen DA voorstellen die gaat zeggen dat je paard zo ver in ontwikkeling is dat je maar moest gaan longeren of erop moet gaan zitten, want elke DA weet dat een paard op zo'n jonge leeftijd nog lang niet uitgegroeid is en dat zijn rug niet sterk genoeg is en zijn groeischijven niet dichtzitten.
voor mensen zoals jou TS zou ik echt de dierenbescherming op af sturen.
Ma_ris_ka schreef:my_precious schreef:je spoort gewoon niet als je zo'n jong paard naar zijn grootje werkt, er zijn mensen die er een moord voor doen om een jong paard te mogen zien opgroeien tussen soort genootjes.
mensen zoals TS verdienen echt geen paarden.
en wat er tussen jou en je vriendin speelt heeft niets te maken met op een jong paard gaan zitten of gaan zitten longeren.
je bent gewoon dom bezig TS, of je nu wel of niet je paard stil laat staan omdat het slecht weer is of je er geen tijd voor hebt, je hebt een begin gemaakt op een hele jonge leeftijd.
erg onverantwoord vind ik dit, en ik kan me geen DA voorstellen die gaat zeggen dat je paard zo ver in ontwikkeling is dat je maar moest gaan longeren of erop moet gaan zitten, want elke DA weet dat een paard op zo'n jonge leeftijd nog lang niet uitgegroeid is en dat zijn rug niet sterk genoeg is en zijn groeischijven niet dichtzitten.
voor mensen zoals jou TS zou ik echt de dierenbescherming op af sturen.
Uhm, my_precious; TS is degene die het juist niet vind kunnen, beter lezen..![]()
Dit is gewoon een reltopic geworden en over het onderwerp op zich bestaan al diverse topics. Ik tem daarom even..
Citaat:Uhm, my_precious; TS is degene die het juist niet vind kunnen, beter lezen..![]()
Dit is gewoon een reltopic geworden en over het onderwerp op zich bestaan al diverse topics. Ik tem daarom even..
Citaat:ohw chips ik bedoelde idd Ts helemaal niet maar die vriendin hahaha zal het even aanpassen als dat nog kan, zat denk ik een beetje frutie te typen geloof ik.
.. Ma_ris_ka schreef:Kan gebeuren, maar dacht.. K geef het even aan voor het geval dat mensen die het hele topic niet gelezen hebben, maar jouw post wel gespot hebben, TS er straks op aankijken

Lowara schreef:is de pony net 2 jaar, of ana het eind? vind dat namelijk best een verschil
ik zal gegarandeerd half bokt over mij heen krijgen nu, maar ikzelf beleer hier alles ook altijd rond de 2.5 jaar.
als ik kijk wat ik hier nu heb rondlopen, oudste is nu 22 jaar en jongste 6.5 jaar oud, geen enkel dier heeft ooit lichamelijke of ( voor zover ik weet) geestelijke klachten gehad vanwege het feit dat ze met 2.5 werden ingereden.
het gaat erom wat je ermee doet en hoe zwaar je de training maakt.
als je gelijk L oefeningen gaat doen, en met krap 3 jaar fanatiek begint met springen, en met 6 jaar in het Z wil laten lopen etc, mjah.. dan vraag je erom.
maar gewoon rustig opbouwen met twee keer per week erop en de basis erop zetten? Ik heb nog nooit gehoord dat dit mis ging.
dan is er of wat lichamelijk mis met het desbetreffende paard, of je hebt een verdomd onkundige ruiter
amanda1980 schreef:zaartje, je roept maar dat bokkers veel zeggen maar ondertussen..... nou ik ben 1 van de bokkers die heeft gezegt dat je niet op een pard van 2,5 gaat zitten en met net wel/geen 2 jaar ook niet gaat longeren. dat je paard zich niet hoeft te vervelen en je zat dingen kan doen die je pony niet belasten.
nou ik denk dat jij je flink vergist met je ondertussen... ik zou nooit en te nimmer de dingen doen die jij je 2 jarige haf aan doet. mijn paardje is met 3 jaar ingereden en achteraf vind ik dit al te jong laat staan wat jij doet! hoe krom is het om te denken dat half bokt op 2 jaar zijn of haar paardje al naar de kl*te helpt? dat is namelijk wat jij suggereerd

mieske schreef:Mijn twenter is van april 2009 , die staat nog steeds gras te maaien en af en toe een borstel erover heen en wat aan de hand stappen maar meer is het ook niet..
Laat hem nog maar groeien, de laatste tijd is zijn kont weer de hoogte ingeschoten en dus nu weer overbouwd.. Zou wat zijn als ik daar nu al op zou gaan zitten
Is ie nog veel te puppy voor. Zelfs longeren zie ik niet echt meer gebeuren deze winter, eerst groot en stabiel worden