Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Deauke_girl schreef:Ik vind hier niks over te klagen je rijd hem super.
Vind het er erg leuk en vriendelijk uit zien. ga zo door en jullie kunnen veel berijken.
leuk om te zien dit.

Mowoah schreef:Maar ik vind het wel laag als je dingen uit andere topics gaat halen om de TS neer te halen, ze komt misschien dan niet al te slim over maar het gaat nu over de discussie hier, en niet of het nou waar is wat de TS zegt over sporen en zweep...

Vind je dat echt??

Deauke_girl schreef:Jeanine93 schreef:Ga je nog reageren op mijn post TS?
Als je goed kijkt is het een moment opname dat hij zijn hoofd gewoon naar beneden deed.
in die tijd reed ik hem net.
En deed hij gewoon afentoe zijn hoofd naar beneden daar is gewoon net toevallig een foto van gemaakt.
Maar ga vooral lekker verder met waar je mee bezig bent.
supertinkie schreef:In de kudde wordt verkeerd gedrag ook afgestraft door en schop of een bijt. Ook daar worden paarden terecht gewezen, door paarden uit de hogere rang of de kuddeleider. Dus als wij als mensen dat doen, op dat moment als de kuddeleider, is helemaal zo verkeerd niet. Mits het paard op het juiste moment op zijn plek wordt gezet.
Deauke_girl schreef:maar ik ga niet meer verder met deze topic want mensen snappen mijn doel er toch niet mee..
Dus ik stop met deze topic
Mijn paard wordt echt wel eens terecht op haar plek gezet, maar als ze daarna dan weer braaf is, zal ik haar daar ook uitgebreid voor belonen
H_Nalanta schreef:Mowoah schreef:Maar ik vind het wel laag als je dingen uit andere topics gaat halen om de TS neer te halen, ze komt misschien dan niet al te slim over maar het gaat nu over de discussie hier, en niet of het nou waar is wat de TS zegt over sporen en zweep...
Hoezo? Als ze er zo tegen is maar het er vervolgens er wel vriendelijk uit vind zien.. Wat wil ze dan? Dat spreekt elkaar toch enorm tegen of niet dan?
Yelly schreef:Ik zie ook geen zweep, maar dat even terzijde..
Ik vind dat je gewoon consequent tegen je paard moet zijn, altijd. Dus belonen voor gewenst gedrag en 'straffen' (dat kan ook met je stem) voor ongewenst gedrag. Negeren klinkt heel leuk, maar als je paard dus naar jou hapt of steigert in jouw persoonlijke ruimte doe je helemaal niks? Lijkt mij geen goed plan.. Als een paard naar mij hapt of gericht naar mij steigert, kunnen ze toch echt gerust een flinke brul en een optater verwachten hoor.. Ik ben de leider, niet het paard.
Heb je wel eens gezien hoe paarden elkaar onderling opvoeden en de rangorde bepalen? Daar kan mijn stemverheffing of een tik niet tegenop hoor! De leider van de kudde zal een brutaal paard indien nodig ook op zijn plek zetten.. Maar dat betekent niet dat ze daarna niet weer vriendjes kunnen zijn!
Paarden houden van duidelijkheid: consequent zijnMijn paard wordt echt wel eens terecht op haar plek gezet, maar als ze daarna dan weer braaf is, zal ik haar daar ook uitgebreid voor belonen