De baas of ons beste vriend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:48

waar zie jij een zweep:s

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:48

Ga je nog reageren op mijn post TS?

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:49

H_Nalanta schreef:
Deauke_girl schreef:
ik vind als je met zweep en sporen rijd je je paard niet onder controlen hebt.
Ik rij nooit met zweep en sporen en mijn paarden doen alles voor me.

Ik zie je hier toch echt op je fries zitten met...
Jawel een zweep!
Afbeelding

waar zie jij een zweep:S

Captain

Re: De baas of ons beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:50

In je linkerhand zie ik er volgens mij een.

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:51

Nou dan heb je toch echt een bril nodig als je een zweep ziet..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:52

H_Nalanta schreef:
Deauke_girl schreef:
Je kan beter gewoon negatief gedrag belonen

Dat zou ik niet doen. :D
Enne, een hond is geen paard. :D

Niet gaan muggenziften hè? ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:52

En als je toch zo tegen sporen en een zweep bent, waarom post je dan dit in een topic waarbij iemand rijdt met sporen én een zweep?
Deauke_girl schreef:
Ik vind hier niks over te klagen je rijd hem super.
Vind het er erg leuk en vriendelijk uit zien. ga zo door en jullie kunnen veel berijken.
leuk om te zien dit.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:53

In de kudde wordt verkeerd gedrag ook afgestraft door en schop of een bijt. Ook daar worden paarden terecht gewezen, door paarden uit de hogere rang of de kuddeleider. Dus als wij als mensen dat doen, op dat moment als de kuddeleider, is helemaal zo verkeerd niet. Mits het paard op het juiste moment op zijn plek wordt gezet.

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:53

Jeanine93 schreef:

Als je goed kijkt is het een moment opname dat hij zijn hoofd gewoon naar beneden deed.
in die tijd reed ik hem net.
En deed hij gewoon afentoe zijn hoofd naar beneden daar is gewoon net toevallig een foto van gemaakt.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:54

Kin op zijn borst zul je bedoelen..

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:55

maar ik ga niet meer verder met deze topic want mensen snappen mijn doel er toch niet mee..
Dus ik stop met deze topic

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:55

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat je een paard wel mag straffen, voor fout gedrag. Dit doen paarden immers ook in de kudde en om een leider te kunnen zijn moet je ze ook ooit op hun plek zetten. ;)

Maar ik vind het wel laag als je dingen uit andere topics gaat halen om de TS neer te halen, ze komt misschien dan niet al te slim over maar het gaat nu over de discussie hier, en niet of het nou waar is wat de TS zegt over sporen en zweep... B-)

edit: TS als je een mening hebt en deze graag wil laten horen, is het zinvol om deze te onderbouwen met argumenten en voorbeelden. Niet alleen roepen dat je gelijk hebt en nu wilt stoppen met het topic omdat niemand je geloofd, onderbouw dan eens waarom je dit zo vind en misschien kunnen de mensen zich (er een deel) in vinden. ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:56

Mowoah schreef:
Maar ik vind het wel laag als je dingen uit andere topics gaat halen om de TS neer te halen, ze komt misschien dan niet al te slim over maar het gaat nu over de discussie hier, en niet of het nou waar is wat de TS zegt over sporen en zweep... B-)

Hoezo? Als ze er zo tegen is maar het er vervolgens er wel vriendelijk uit vind zien.. Wat wil ze dan? Dat spreekt elkaar toch enorm tegen of niet dan?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:56

Hier heb ik laatst nog een topic over geopend, zal hem zo even voor je zoeken. :j

Je hebt ook 2 kanten van de baas over je paard he, er zijn mensen die hun paard
zo de grond in trappen dat deze werkelijk bang voor ze is.
Maar de meeste mensen die de baas over hun paard zijn zijn de leider van hun paard,
paard luisterd dus, vertrouwd de leider en wil alles doen wat hij/zij zegt, omdat deze
de leider vertrouwd.

Wat er bij jou gebeurd, als je nooit de leider bent over je paard, is dat je paard de leider
over jou gaat zijn. Waarschijnlijk is hij dat al, maar heb je het niet in de gaten.
Ik weet wel zeker dat een paard gelukkiger wordt met een leider waar hij op kan vertrouwen
en bouwen, en waarmee hij samen kan werken, dan dat hij iedere dag weer in de stress
gaat omdat hij jou op je plek moet zetten.

En slaan met een zweep zielig? Ja als een dier niks doet wel ja, denk nou even na zeg,
alsof terecht slaan zielig is. 8)7 Vind je dat echt??

En wij snappen je echt hoor, we snappen wat je bedoeld.
Alleen heb je geen gelijk. :+

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:57

Deauke_girl schreef:
maar ik ga niet meer verder met deze topic want mensen snappen mijn doel er toch niet mee..

Maar jij staat ook niet open voor onze reacties.

Jeanine93

Deauke_girl schreef:
Jeanine93 schreef:

Als je goed kijkt is het een moment opname dat hij zijn hoofd gewoon naar beneden deed.
in die tijd reed ik hem net.
En deed hij gewoon afentoe zijn hoofd naar beneden daar is gewoon net toevallig een foto van gemaakt.

Nou ik kijk anders heel erg goed en ik denk dat de foto op 0:50 zeker geen momentopname is :n Maar ga vooral lekker verder met waar je mee bezig bent.

Oh en Mowoah, je kan het dan wel laag vinden maar dat jij haar niet al te slim vindt overkomen is ook niet netjes om te zeggen ;)

EarthFocus

Hihi, ik rijd altijd met zweep!
Maar dat is niet om mijn paard te straffen, dat is als verlenging van mijn arm, dus om de hulpen duidelijk aan te geven.... En meestal gebruik ik mijn zweep om irritante mensen in het verkeer mee weg te slaan!

Heerlijk zo'n hulpmiddel :+

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:58

supertinkie schreef:
In de kudde wordt verkeerd gedrag ook afgestraft door en schop of een bijt. Ook daar worden paarden terecht gewezen, door paarden uit de hogere rang of de kuddeleider. Dus als wij als mensen dat doen, op dat moment als de kuddeleider, is helemaal zo verkeerd niet. Mits het paard op het juiste moment op zijn plek wordt gezet.

Precies, daarom weet het paard dat jij de leider bent, dat er niet met je te sollen valt, dat je op je plek gezet wordt als
je verkeerd gedrag vertoond.
Maar een paard weet dan ook dat hij jou moet volgen, omdat jij de verstandigste bent en omdat jij degene bent
wie hij vertrouwd, omdat je de leider bent!

Anoniem

Deauke_girl schreef:

Leg dan eens DUIDELIJK uit wat je wilt vertellen of bereiken?

Je maakt nu bv een vergelijking tussen een hond en een paard. Op basis waarvan? Enige overeenkomst is nl dat het een gedomesticeerd dier met "dus" een baas is. Verder is er weinig overeenkomst tussen een jager en een prooidier, en is ook de plaats van het dier in het gezin niet te vergelijken...

Je lijkt er van uit te gaan dat "de baas zijn" automatisch iets negatiefs is en pijn doet.
Waarom?

Yelly

Ik zie ook geen zweep, maar dat even terzijde..

Ik vind dat je gewoon consequent tegen je paard moet zijn, altijd. Dus belonen voor gewenst gedrag en 'straffen' (dat kan ook met je stem) voor ongewenst gedrag. Negeren klinkt heel leuk, maar als je paard dus naar jou hapt of steigert in jouw persoonlijke ruimte doe je helemaal niks? Lijkt mij geen goed plan.. Als een paard naar mij hapt of gericht naar mij steigert, kunnen ze toch echt gerust een flinke brul en een optater verwachten hoor.. Ik ben de leider, niet het paard.

Heb je wel eens gezien hoe paarden elkaar onderling opvoeden en de rangorde bepalen? Daar kan mijn stemverheffing of een tik niet tegenop hoor! De leider van de kudde zal een brutaal paard indien nodig ook op zijn plek zetten.. Maar dat betekent niet dat ze daarna niet weer vriendjes kunnen zijn!

Paarden houden van duidelijkheid: consequent zijn :) Mijn paard wordt echt wel eens terecht op haar plek gezet, maar als ze daarna dan weer braaf is, zal ik haar daar ook uitgebreid voor belonen :)

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:59

Jahwel maar ik laat gewoon weten wat ik er van vind.
Ik acc jullie meningen.
alleen ik denk er anders over.
En natuurlijk verhef ik soms ook wel een mens stem tegen me paard.
Of doe ik me been iets strenger van let even op.
Maar ik zal mijn paard nooit slaan.
Alleen ik heb een shetlander en die was vroeger echt een barakje.
En als hij me een trap gaf dan trapte ik hem ook terug als hij me beet dan beet ik hem in zijn oor terug.
Maar dat dee hij ook bij mij dan doe ik het ook terug.
Ik ga me paard niet schoppen slaan bijten als hij dat bij mij ook niet doet.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:59

H_Nalanta schreef:
Mowoah schreef:

Hoezo? Als ze er zo tegen is maar het er vervolgens er wel vriendelijk uit vind zien.. Wat wil ze dan? Dat spreekt elkaar toch enorm tegen of niet dan?

Dat klopt, maar dan nog vind ik dit niet de plek om dat uit te gaan zoeken. :)
@Jeanine93: Je hebt PB ;)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:59

Daarom heb ik hem ook altijd bij me op buitenrit, als wapen }:)

DeEiken heeft gelijk Ts, jij denkt als je paard je aan de kant beukt misschien dat het beter is om het te negeren, maar je paard zal denken 'Oh ze pikt het, mooi!'.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:01

stel nou dat een paard jou probeert te bijten/schoppen oid, dat negeer je dan gewoon?

ik ben het er wel mee eens dat veel mensen hun paard straffen terwijl het paard het gewoon niet begrijpt..

DeEiken verwoordt het in mijn ogen perfect _/-\o_

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:02

Yelly schreef:
Ik zie ook geen zweep, maar dat even terzijde..

Ik vind dat je gewoon consequent tegen je paard moet zijn, altijd. Dus belonen voor gewenst gedrag en 'straffen' (dat kan ook met je stem) voor ongewenst gedrag. Negeren klinkt heel leuk, maar als je paard dus naar jou hapt of steigert in jouw persoonlijke ruimte doe je helemaal niks? Lijkt mij geen goed plan.. Als een paard naar mij hapt of gericht naar mij steigert, kunnen ze toch echt gerust een flinke brul en een optater verwachten hoor.. Ik ben de leider, niet het paard.

Heb je wel eens gezien hoe paarden elkaar onderling opvoeden en de rangorde bepalen? Daar kan mijn stemverheffing of een tik niet tegenop hoor! De leider van de kudde zal een brutaal paard indien nodig ook op zijn plek zetten.. Maar dat betekent niet dat ze daarna niet weer vriendjes kunnen zijn!

Paarden houden van duidelijkheid: consequent zijn :) Mijn paard wordt echt wel eens terecht op haar plek gezet, maar als ze daarna dan weer braaf is, zal ik haar daar ook uitgebreid voor belonen :)

Ik ben het met je eens.