Maar muesli zet (gemiddeld gesproken) minder aan dan gewone brok. Daar kun je ook meer van voeren dan van brok. Mijn AV kwam ook niet aan van muesli. Met merriebrok ging het iets beter en toen overgestapt naar speciale slobber en daar kwam hij goed van aan.
Poiuytrewq
Geplaatst: 15-10-11 16:17
Tja wat is dun. Veel mensen vinden een gezond slank paard al te dun
Maargoed voor mij ook liever een paard die wat dunner is.
belle_boef
Geplaatst: 15-10-11 16:22
Beide is niet goed. Maar voor het oog liever iets schraal. Puur omdat wij mensen graag wat vollere paarden zien maar dat is vaak al aan te dikke kant voor het paard. Daarnaast moet het dier natuurlijk wel goed gespierd zijn. Ik zie dus een paard voor me dat volop in training is en goed ontwikkeld.
Dus is ook best lastig , zeker als je meer gaat voeren en het resultaat daarvan dikke achterbenen is. We zijn nu weer aan het opbouwen, maar het wil niet echt vlotten helaas. Hebben jullie goede ervaringen met merriebrok? En welke zouden jullie dan adviseren, zeker gezien de suikers?
wendyP
Geplaatst: 17-10-11 08:14
Eigenlijk geen van beide, niks is gezond.. Te dik zou ik hem laten afvallen en te dun aankomen
Amigo_stan
Geplaatst: 17-10-11 10:08
Een te dikke
susannausma
Geplaatst: 17-10-11 19:02
lekker dik die heb ik ook gelukkig!
nine1987
Geplaatst: 17-10-11 19:05
Ik heb liever een te dik paard.. Ik heb namelijk een te dun paard van 22.. Ik krijg haar ook niet terug op gewicht.. Er gaat dagelijks 3x hooi 2x brok en 2x mais en lucerne in, maar ik krijg haar maar niet op gewicht.. Wel pas bloed laten prikken en alle waardes waren prima in orde, het ligt aan de leeftijd zegt de DA, maar ik geef t niet op Paardlief vindt t trouwens ook niet erg om wat meer gevoerd te krijgen..
En een te dik paard zet je op een gezond dieet en je stelt een goed trainingsschema op.. Dan is dat ook zo weer eraf..
DatBenIkNou
Geplaatst: 17-10-11 19:12
susannausma schreef:
lekker dik die heb ik ook gelukkig!
Lekker dik? Denk dat de veeartsen het daar niet echt mee eens zullen zijn...al is dat vaak wel beter voor hun portomonne!
CynthiaXxX
Geplaatst: 04-12-11 23:32
A. : Mijn pony zit goed in zijn vel ... hij valt niet makkelijk af maar dat vind ik absoluut geen probleem. ik heb ook een paard van +\- 1m71 hij is mager en komt moeilijk bij dat vind ik wel een probleem ik moet me veel meer bezig houden met wa hij eet ... bij mijn pony moet ik gewoon opletten dat hij zij gepaste aantal haver krijgt dus vind ik het moeilijker voor een te mager paard da moeilijk bijkomt te zorgen .
Inney
Geplaatst: 04-12-11 23:39
Ik denk een wat te dun paard. Met een te dik paard krijg je het hele riedeltje van hoefbevangenheid, strookbegrazing, wel of geen krachtvoer, paddock/wei... Bij te dunne paarden komt natuurlijk ook een hoop kijken, maar als het geen medische oorzaak heeft, doe mij maar een te dunne
Te dik, absoluut. Ik heb zelf een dunne en behalve de zorgen om het voerbeleid word je ook spuugzat van het commentaar alsof je je paard expres te weinig zou voeren!
Ik heb beide op stal staan, een fjord die van de lucht al dik wordt en alles lekker vind. En een kwpner die verschrikkelijk mager is. Daar hebben we alles al mee geprobeerd maar helaas, hij blijft heel schraal. Heeft ook nog suikerintollerantie dus oppassen met wat je voert. Je wil niet weten wat voor een opmerkingen je dan naar je hoofd krijgt. Tot dreigementen met db toe. Terwijl we er alles aan doen om hem op gewicht te houden. Op dit moment werkt de seniorenvoeding nog het beste.
Geen van te 2, maar ik zie liever een schraler paard. Dikke paarden te kust en te keur. En dat geeft echt meer medische klachten dan een schraler paard.
Dat een dik paard sneller dun is te krijgen is ook niet waar. Als je paard snel afvalt, gaat er iets heel erg mis in het voer managment.
Mijn paard is nu goed. Slank, maar (te) weinig bespiering. Hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat hij te mager is.... Zegt maar weer hoe graag wij te vette dieren hebben en hoeveel te vette dieren er rond lopen....
En daarbij, het dier moet mijn gewicht al meenemen en alle kilo's die hij ook nog teveel mee moet nemen is dan ook niet fijn.
Maar allebei zie ik niet graag
PanamaD
Geplaatst: 12-12-11 16:54
Ik heb liever een te dikke. Die kan je laten afvallen. Een paard dat te dun is moet je voorzichtig mee zijn, ook zijn die veel sneller vatbaar op ziektes. Ik zelf heb er 1 die ''dik'' is. Ik vind het reuze mee vallen maar ze heeft een hang buik. Hoor ook vaak: Is ze weer drahctig? Ze is echt dik! Maar het is wel logies dat ze een hang buik heeft. Ze heeft al 6 veulens gehad