Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CoronaLime schreef:Mijn vorige paard was vanbinnen zo kapot dat ze nooit meer een stap zou kunnen zetten zonder pijn, had een zeer slecht skelet omdat ze waarschijnlijk vanaf veulen af aan nooit goed te eten heeft gehad dus ik denk dat dit wel een gevalletje zeer slechte verzorging was, sowiezo om het feit dat ze toen niet gelijk is ingeslapen.. :
maar ben er wel trots op uiteraard
). Ze is alleen nogal weinig gewend en heb dus nog altijd mijn handen vol aan het verkeersmak maken, maar dat wist ik toen ik haar kocht en is ook vrij logisch wanneer je een stal vol hebt staan en erg rustig en afgelegen woont.stef schreef:het punt is dat vervelende of niet opgevoede paarden gewoon niet meer bestaan. Elk paard heeft minstens 6 trauma's en moet eerst nagekeken worden door osteo/fysio/paragnost en weet ik wat nog meer... Terwijl de meeste problemen op te lossen zijn door gewoon consequent op te treden naar je paard
). Angela_28 schreef:Mijn paardje komt juist bij zo een goede "oude eigenaar" vandaan dat ik soms het idee heb dat ik dat niet kan evenaren. Mede doordat ik weet dat hij het daar zo goed had en dat zij hem heel goed kent heb ik nog contact met haar (ik heb Cos van mei) en is ze twee weken geleden zelfs een weekend komen logeren om samen met hem aan de slag te zijn en mij nog wat tips te geven. (waar ik om gevraagd had).
Voelde me in het begin ook vaak niet goed genoeg voor haar..
CoronaLime schreef:Och, als je paard zijn nek op 3 plekken gebroken gehad blijkt te hebben, botverkalking ter grootte van een tennisbal tussen haar nekwervels, zwaar atactisch, waarschijnlijk leven lang ondervoed geweest van veulen af aan is dat zeker perongelijk en valt het ze niet aan te rekenen? Dat atactisch uitte zich overigens pas na ongeveer een week, toen begon ze soms rare bewegingen te maken maar dat was na de keuring van de DA.
Voor de rest was het allemaal van binnen, van de buitenkant zag je er niks van, vandaar dat we pas bij rontgenfoto's erachter kwamen hoe erg het was.
Ik typ ook, nooit iets heel raars, het was nooit echt dat ze totaal flipte oid, maar ze steigerde regelmatig, liep soms heel vreemd met haar achterbenen. Het was zeker wel te zien, maar de DA vermoed dat ze bij de verkoop iets gehad heeft maar vanwege bloedtesten valt dat niet te bewijzen.
Ik heb verder niks aan deze discussie, ik maak niemand zwart maar ik vind het een beetje vreemde opvatting van je. Wij hebben gewoon keiharde pech gehad dat we erin zijn getrapt, achteraf kwamen we er ook achter dat de verkoper geen beste naam had. Maargoed, dat is achteraf

Alani schreef:stef schreef:het punt is dat vervelende of niet opgevoede paarden gewoon niet meer bestaan. Elk paard heeft minstens 6 trauma's en moet eerst nagekeken worden door osteo/fysio/paragnost en weet ik wat nog meer... Terwijl de meeste problemen op te lossen zijn door gewoon consequent op te treden naar je paard
En dat laatste is helemaal waar en heeft niets te maken met een corrigerende tik geven, maar met leiderschap geven!
Stef; Van de andere kan is zo dat heel veel signalen van een paard niet opgepikt worden en daardoor enorm staakgedrag ontstaan. Ook hiermee is je gezonde boerenverstand gebruiken wel van toepassing
) en wilde al het beste voor haar.
. En dat is geen mishandeling. 
Ik denk ook dat mensen regelmatig de omschakeling van bv. de ene ruiter naar de andere ruiter en het worden van een combinatie met een nieuw paard met bijbehorende miscommunicatie vaak verwarren met echt aangeleerde fouten van een eerdere eigenaar/ ruiter.