Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Jeetje wat voelen mensen zich aangevallen zeg![]()
Imo gaat het niet perse ten koste van het paard, bij ons op stal lopen alle oude toppaarden van de staleigenaar nog gewoon vrolijk op de wei en zijn supergezond. Als ze stuk gereden waren had dan niet gekund.
Anne_GTI schreef:Droom lekker verder, zaterdag ligt de nieuwe penny weer in de bus.
mika11 schreef:Ik kijk graag naar springen op TV.
Je ziet alleen maar paarden die er heel goed uitzien, in topconditie zijn, er ook niet depressief of lusteloos uitzien. Het zijn paarden die zijn gefokt en getraind om te springen en dat doen ze ook graag.Een paard die niet goed gereden, getraind, behandeld en verzorgd wordt, zou nooit zo'n parcours kunnen springen.
Dat wil niet zeggen dat de ene ruiter niet beter rijdt dan de andere, maar dat heb je overal.
Je ziet alleen maar paarden die er heel goed uitzien, in topconditie zijn, er ook niet depressief of lusteloos uitzien. Het zijn paarden die zijn gefokt en getraind om te springen en dat doen ze ook graag.
Een paard die niet goed gereden, getraind, behandeld en verzorgd wordt, zou nooit zo'n parcours kunnen springen.
Dat wil niet zeggen dat de ene ruiter niet beter rijdt dan de andere, maar dat heb je overal.
Je ziet alleen maar paarden die er heel goed uitzien, in topconditie zijn, er ook niet depressief of lusteloos uitzien. Het zijn paarden die zijn gefokt en getraind om te springen en dat doen ze ook graag.
Een paard die niet goed gereden, getraind, behandeld en verzorgd wordt, zou nooit zo'n parcours kunnen springen.
SusanH schreef:Mika jij verwoordt het precies zoals ik het ook bedoel!
Miska: tussen martelen en een fikse ophouding geven omdat het op dat moment nodig is is een heel verschil. Ik vind het erg overtrokken zoals jij het stelt.
Miska schreef:SusanH schreef:Mika jij verwoordt het precies zoals ik het ook bedoel!
Miska: tussen martelen en een fikse ophouding geven omdat het op dat moment nodig is is een heel verschil. Ik vind het erg overtrokken zoals jij het stelt.
Jij vindt een fikse ophouding die behoorlijk wat pijn geeft geoorloofd dan?
Dat heeft jouw paard verdiend voor al het werk dat hij voor -jou- doet?
Geryon schreef:mika11 schreef:Ik kijk graag naar springen op TV.
Precies
Zoals ik al zei springen die paarden echt niet zo'n parcours als zij zich niet lekker voelen, of geen plezier hebben of niet echt willen of wat je er ook voor kan verzinnen. Een paard die dat niet heeft, doet het niet en is ook niks waard in de springsport..Ook als het dier pijn heeft, springt ie echt niet zo'n parcour. En als dat rukken en zagen en weet ik veel echt zo'n pijn doet denkt het paard wel even na voordat ie weer zo heet word dat er gerukt moet worden in zijn mond en doet ie het gewoon niet, of helemaal niks meer. Die paarden zijn wat waard hoor.. Dus daar zijn de ruiters echt wel zuinig mee.
Miska schreef:Geryon schreef:Geoorloofder dan dat het paard in de hindernis valt en afgemaakt moet worden omdat ie anders eventjes pijn in zijn mond had
Serieus?!
Als die springsport zo gevaarlijk is dat we onze paarden niet onder controle kunnen houden, waarom zijn we er dan in hemelsnaam mee bezig?!
ElineB schreef:Hier word ik een beetje pissig van. En dan doel ik op Geryon.
Paarden zijn van nature hard. Dit komt omdat als ze dat niet zouden zijn, zouden ze niet overleven. Ze miepen dus niet om ieder wondje, iedere harde ruiter of iedere pijnlijke kies! Als een paard dus aan geeft dat hij pijn heeft, ben je dus al heel ver van huis. Ook een springpaard is een paard, dus die is net zo goed verhard. Als een ruiter trekt, sjort, hangt etc. aan de teugels en het paard reageert niet vreselijk veel, dan betekend dit dus absoluut niet dat hij of zij geen pijn heeft!
ElineB schreef:Hier word ik een beetje pissig van. En dan doel ik op Geryon.
Paarden zijn van nature hard. Dit komt omdat als ze dat niet zouden zijn, zouden ze niet overleven. Ze miepen dus niet om ieder wondje, iedere harde ruiter of iedere pijnlijke kies! Als een paard dus aan geeft dat hij pijn heeft, ben je dus al heel ver van huis. Ook een springpaard is een paard, dus die is net zo goed verhard. Als een ruiter trekt, sjort, hangt etc. aan de teugels en het paard reageert niet vreselijk veel, dan betekend dit dus absoluut niet dat hij of zij geen pijn heeft!
ElineB schreef:mitex dat filmpje heb ik al weleens gezien... Die man heeft been protheses toch ? Goed kunnen rijden... hm.... Heb er wel respect voor en vind het erg knap, maar ik vind het er niet erg fijn uitzien.
Geryon schreef:ElineB schreef:Hier word ik een beetje pissig van. En dan doel ik op Geryon.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar als een paard daadwerkelijk zoveel pijn heeft in zijn mond komt dat er op de een of andere manier er echt wel uit. Hoeft niet zo te zijn dat ie dan niet wilt springen, maar dat is dan wel ten nadele van iets, en dat zou de ruiter dan echt wel voelen. En ze weten wel waar ze mee bezig zijn hoor. Als er geld te winnen valt en je kan het geld winnen dan ga je niet zo om met je paard met het grotere risico dat er iets gebeurd en je het geld mislooopt.
mltex schreef:Ik heb geen idee, dat het eerder een grap is oid, dat bedoelde ik met hij moet kunnen rijden lijkt me anders kun je dat toch niet uitzitten? talent op zich![]()
Er staan meer van dat soort filmpjes op, ga je wel afvragen hoe kan dat??/ Nemen ze 1 rijles, fles drank voor de moed en dan gaan ofzo?