Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) best een rondje rijden, als ze zouden gaan plukken mogen ze gelijk afstappen
Maar goed ik ken de mensen voor ik ze erop laat en weet hoe ze rijden, dus heb geen gepluk meegemaakt
Op m'n vorige paard is het wel voorgekomen omdat ik er zelf niet uit kwam met haar en ik ben ook wel van mening dat het goed is voor een paard om eens een andere ruiter op de rug te hebben. Maar toch liever niet, haha. Ze is nu zo fijn in haar mond, durft lekker te ontspannen en ben veel te bang dat dat verprutst wordt.

. Zoals afgelopen weekend heeft een bokker nog op mijn tinker meegedaan met een tinkerdag (dressuur en springen). Ikzelf heb wedstrijdangst en zal nooit zelf meedoen, maar mijn tink geniet echt van zo'n dag. Dan laat ik rustig iemand anders rijden hoor
Iedereen weer blij. Als ze maar niet te hardhandig gaan worden, of echt gemeen, want dan mogen ze er ook net zo hard weer af van mij. Dit is eigenlijk nog maar 1x gebeurt.
Billie1 schreef:Bij mij is het zeker geen bezitterigheid![]()
Ik ben heel trots op mijn paardje en deel dat het liefst met iedereen, ben ook altijd heel blij als er iemand komt kijken bij les of wedstrijd, maar ben gewoon rete zuinig op hem. Niet dat ik van iedereen denk dat ze hem verkeerd aanpakken, maar we zijn na een hoop gedoe eindelijk op elkaar ingespeeld en vertrouwen elkaar, zou zonde zijn als een ander dit verpest, ook al bedoelen ze het niet zo, een schop op het verkeerde moment kan bij de mijne al genoeg zijn, dus vandaar![]()
Als ie overigens niet zo gevoelig had geweest, had ik er ook wel moeite mee gehad denk ik, als uitzondering een keer misschien, maar liever niet
Flint05 schreef:Ik ben van mening dat het wel eens goed is voor een paard/pony dat er iemand anders op zit.
De pony van mijn dochter is altijd alleen door mijn dochter gereden, nu rijd ze niet meer maar is de pony ook niet door iemand anders te rijden ( tenzij het echt een goede ruiter is). Het vervelende is dat de goede ruiters niet voor het oprapen liggen hier ( die hebben zelf een pony).
Dus nu wordt er bijna niets met de pony gedaan, verkopen heb ik geprobeert maar mensen haken af op dat ze zo eenkennig is met rijden!
Dus al mijn andere pony's worden regelmatig(onder mijn begeleiding), gereden door andere.

.
) maar die mag er van mij zelfs niet op 

max66 schreef:ik dacht dat hier al een topic over was, maar kan het niet vinden, vandaar dit (nieuwe?) topic:
Toen vanmiddag een moeder van een vriendinnetje van mijn dochter zei dat ze graag een keer mee wilde naar mijn paard wist ik eigenlijk niet wat ik moest zeggen. Ik weet namelijk dat zij gek van paarden is en zelf ook een paard heeft gehad. Ik weet niet wat haar bedoeling is: zou ze denken dat ze op mijn paard mag rijden? Of wil ze gewoon mee om het paard te zien of mij te zien rijden?
Ik ga haar natuurlijk vragen wat de bedoeling is, maar ik realiseerde me dat ik gewoon niemand anders op mijn paard wil! Herkennen jullie dit? Ben ik nou zo bezitterig? Mijn paard is geen manegepaard en dit wil ik ook graag zo houden. Ik wil niet "jan en alleman" op mijn paard.
De enige die op mijn paard mag rijden (lees: uitstappen) is mijn dochtertje, hier heb ik geen problemen mee. Ik wil ook geen vriendinnen van mijn dochtertje op mijn paard, zelfs niet voor een rondje. Is dit overdreven vinden jullie?
Ze wil gewoon mee naar je paard. Wat rondkijken, praatje maken. Als je vragen hebt over wat haar bedoeling is dan vraag je dat toch gewoon?