Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Betaal jij de vraagprijs /richtprijs of ding je altijd af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:42

Als je staat 'vraagprijs' mag je bieden neem ik aan. Andes zou je er 'vaste prijs' bij moeten zetten lijkt me.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:45

Helemaal waar, maar als je bijvoorbeeld 1000,00 vraagt en iemand biedt 500,00, zou ik niet eens meer reageren!!

djago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:53

Ik ben het met troy eens. En daarnaast hoe bepaal jij de prijs, alles is op basis van emotie en maar net wat een gek er voor geeft. Toch?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:56

Mijn paard heb ik via mijn instructrice en instructeur, en heb ik echt voor een prikkie dus daar is niks mee gedaan want zij zijn mij al echt énorm tegemoet gekomen.
Maar inprincipe, als ik dus bij iemand anders zou kopen zou ik sowieso behoorlijk onder de vraagprijs bieden. Toen ik opzoek ging keek ik ook rustig naar paarden boven mijn budget, je krijgt er zo gemakkelijk wat af, want zeg nou zelf, wie zet zijn paard voor de minimale prijs op internet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:56

@Djago, Persoonlijk zie ik dat anders! Ik voel me niet serieus genomen als ik uiteindelijk (op wat voor 'n basis dan ook) tot een vraagprijs gekomen ben en iemand biedt dan maar de helft!
Maar dat is mijn gevoel!

djago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:02

@Kentaro, dat is ook prima. Maar daarnaast, op dit moment gaat het niet heel goed met de economie en zie je dat veel mensen toch toegeven op zijn/haar vraagprijs. Waarom zou je daar geen gebruik van maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:06

Waarschijnlijk weeg ik het zwaarder omdat het om levende wezens gaat!? Ik zit toch steeds advertenties te kijken en als ik dan zie voor wat voor 'n belachelijk lage prijzen schitterende dieren worden aangeboden, zou ik het niet over m'n hart verkrijgen om daar nog onder te gaan zitten......
(m'n vriend noemt me dan ook vaak 'roomser dan de paus'.......... }:0 :P )

djago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:13

Dus toch een beetje emotie?? haha.. Het besef dat het om levende wezens gaat is alleen maar super te noemen. Maar als het dan niet om levende wezens gaat onderhandel je dan wel? Zoals nu met de huizenmarkt bijvoorbeeld, is echt een kopersmarkt. Je kan gerust een openingsbod neerleggen van 30% onder de vraagprijs!??

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:13

ik zeg altijd je moet bij elkaar kunnen komen. Ik ding zelf heel licht af ik bedenk me wat is het waard en kijk ook naar paarden die 500 boven mijn standaart budget liggen. Mocht ik het paard dan echt wat vinden dan komen we wel tot een prijs die ik nog betaalbaar vindt en hun goed.

Brengen wil ik liever niet. Laat ze keuren waar ik bij ben en dan worden ze betaald en gaan ze zo de trailer op. Als er dan wat mis gaat hebben we het zelf gedaan. Ik koop het paard niet de spullen/extra's als dekens ect

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:15

djago schreef:
Dus toch een beetje emotie?? haha.. Het besef dat het om levende wezens gaat is alleen maar super te noemen. Maar als het dan niet om levende wezens gaat onderhandel je dan wel? Zoals nu met de huizenmarkt bijvoorbeeld, is echt een kopersmarkt. Je kan gerust een openingsbod neerleggen van 30% onder de vraagprijs!??

Dan gaat het me nog niet goed af... :o Maar dat is omdat ik dat niet goed kan, niet omdat ik dat gevoelsmatig moeilijk vind! (en we hebben nu een nieuwbouwhuis gekocht en werkelijk geen cent vanaf gekregen.... :P

djago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:18

Bij nieuwbouwhuizen gaat dat vaak moeilijker ja dan op bestaande huizen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:20

Daar zijn we wel achter ja.... :P (en m'n vriend is juist wel heel goed in onderhandelen }> )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:29

Maar goed, bieden betekent niet dat het netjes is om idioot laag te bieden natuurlijk. Als iemand voor mijn paint de helft (ik noem maar iets belachelijks) zou bieden zou ik geloof ik met mijn bakkes op mijn tenen hangen en vlot doch vriendelijk duidelijk maken dat ze blijkbaar iets niet goed begrepen hebben...
En als ze dat niet snappen is dat niet mijn probleem toch??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:32

Precies wat ik bedoel!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:32

Ik vind het altijd zo raar dat mensen op een advertentie van een paard bieden zonder het dier ooit in het echt gezien te hebben. Hoe kan je een dier dan goed beoordelen?

Ben ook slecht in afdingen, ben nu aan het ''oefenen'' op studieboeken en zo haha.
Vp voor mijn oude pony had ik op 2500 staan, kopers boden 1900 en ze is uiteindelijk voor 2100 weggegaan. Toen we haar kochten hebben mijn ouders gewoon de vraagprijs betaald, maarja, dat was ook al bar weinig wat ze ervoor vroegen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 14:44

sneeuw88 ja dan gaan ze al afdingen voor ze het hebben gezien ja !

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:49

Jullie bedoelen via marktplaats? Dat vind ik ook echt idioot, maar die functie kun je bij het maken van een adverentie gelukkig ook uitzetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:49

Dat zou ik ook nooit doen hoor!!!

Maar het is wel van 2 kanten te bekijken! Stel dat de vraagprijs 3300,00 en je hebt zelf niet meer dan 3000,00 te besteden voor de aanschaf. Dan is het wel handig om van te voren te weten of je er over de prijs uit gaat komen vóór je bij het paard gaat kijken!?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:51

het verschil 3300 en 3000 is vindt ik nog makkelijk te overbruggen (vindt ik dan). Wel vindt ik het jammer dat veel mensen niet meer de VP bij een advertentie plaatsen. Nu moet ik iedereen bellen/mailen die een paard heeft wat ik leuk vindt voor een richtprijs (die ze soms ook niet willen geven 8)7 )

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:31

Ja, daar heb ik ook een hekel aan. Als ie dan te duur is, kan je gelijk weer ophangen. Voel me daar toch altijd beetje vervelend bij..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:36

Bij mijn eerste pony lag de vraagprijs eerst 750,- hoger, daarna gezakt met 250,- dus 500,- hoger. Heb toen gemaild dat ik zoveel te besteden had en wat/hoe hij hier zou komen staan. heb hem voor de prijs gekregen die ik dus gemaild had. Shetlandveulen heb ik van mijn vader gekregen en hebben we niet bij afgedingd. Half jaartje later kocht ik mijn 1e premie merrie, die was drachtig en al spotgoedkoop voor een 1e premie merrie dus gewoon betaald wat hij ervoor wilde.

Inmiddels de 1e verkocht voor hetzelfde bedrag dat ik ervoor neergelegd heb (met moeite) en het veulen van de drachtige merrie voor niet een hoog bedrag verkocht naar een toptehuis maar die had ik eigelijk gratis erbij. Overigens ook mijn vraagprijs voor gekregen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:18

Ik heb mijn paard onlangs verkocht voor een laag bedrag. Ik heb heel veel reacties gekregen en veel mailtjes met mensen die alsnog wilde afdingen. Gezien de lage prijs vond ik dit gewoon belachelijk... Er is dus ook helemaal niks afgegaan.

Spullen eigenlijk hetzelfde verhaal, ik maak altijd een nette eerlijke prijs, afdingen zit er dan dus niet in. Met spullen kan ik me nog voorstellen dat mensen proberen af te dingen maar met mijn paard had ik er echt weinig begrip voor.... De prijs was zo laag dat mensen in mijn omgeving vroegen waarom ik haar ''weg gaf''. En dan toch nog heel veel die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:43

Wij hebben toch nog €150 eraf gekregen, kon ik weer een mooi hoofdstel van kopen :)

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:49

Afdingen is niet mijn ding.

Ik vind het jammer als je een paard verkoopt zijn ze niets waard...Maar wil je er een kopen moet je de hoofdprijs betalen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 00:05

Ja peggy dat is waar !
Maarja die ik nu tk heb gaat ook niet voor een dubbeltje weg
omdat ik er veel geld in heb gestoken en hij staat in princiepe niet in de weg..

Het doel is gewoon een goed thuis te vinden voor het paardje maar in elk geval niet aan mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten ;)