Informatieve topics en boekbesprekingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:00

Wat ik me nu afvraag: is het echt erg dat dingen vaker gevraagd worden? Neem nu het eeuwige gerommel rond het aan de teugel rijden, het hoe, wat, wie en waarom. Zo'n topic wordt ongeveer elke week gestart en er wordt altijd gereageerd met -> zoekfunctie. Maar intussen staat de wereld niet stil, er worden nieuwe onderzoeken gedaan, nieuwe inzichten verkondigd en nieuwe meningen gevormd. Als je zodra 'aan de teugel' in een titel verschijnt er een slotje op gooit en naar de zoekfunctie verwijst, dan is er geen discussie meer mogelijk (want oude onderwerpen mogen niet meer omhoog gehaald worden). Bovendien is het goed mogelijk dat mensen gedurende hun paardenleven nieuwe ervaringen opdoen en ineens heel anders tegenover een topic staan (bijvoorbeeld eerst altijd met hulpteugels gelongeerd en nu blijkt het bij dat paard ook zonder te kunnen). Hoe vang je dat probleem op?

Ook uit een doorsnee Penny-meisjes vraag "Hoe krijg ik mijn manegepony aan de teugel" kan een hele interessante, pagina's lange discussie ontstaan. Wie geen zin heeft om voor de zoveelste keer zijn standpunt te verkondigen, doet dat toch gewoon niet? Dat heb ik bij de vraag "wat is clickertraining" in UHZ. Die vraag is al vele malen gesteld en heb ik vroeger ook vaak uitgebreid beantwoord. Nu heb ik daar de behoefte niet meer aan, ik kijk de antwoorden even door maar klik dan verder.

Dus wat willen we bereiken met zo'n bundeling van interessante artikelen?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:39

dat is zekers waar, maar dan heb je echt dat gerommel, de zoveelste vraag, en dan gaan die "echt goeie ruiters" bv niet meer reageren, krijg je dingen als trek aan de teugels, do I know.

maar ik zou ook, inderdaad, veels en veels liever hebben dat mijn vraag persoonlijk beantwoord werd. dat van die nieuwe meningen klopt zeker voor een deel van de bokkers, ik heb mezelf iig al een paar keer doordacht bijgeschroefd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 03:34

Wat ik echt heel erg vaak tegen kom is verhalen met liefdes(verbroken, hopeloos verliefd, help me enz) Verdrietig

Is het niet handig om een soort van all you need is love hoekje te hebben waar men zijn ei kwijt kan over persoonlijke dingen?
bv liefde, ruzies, het even niet meer weten, colega's & bazen, buren enz?
Je maakt mij niet wijs dat de story of de prive niet goed verkopen. Vrouwen zijn gek op sappige verhalen, dus waarom daarvoor niet een appart hoekje (doe ook maar een gooi Bloos! )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:38

misschien iets over verschillende ziektes? zoals bijv. rhino

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:46

Ponyzotje: ik denk dat het bundelen van topics omtrent de dood van je paard ook wel gebundeld mogen worden. Voor iedereen wordt die vraag eens actueel en dit soort topics komen vaker terug. Het lijkt mij ook geod als mensen van te voren (als er nog helemaal niets speelt dus) over nadenken wat er met hun paard moet gebeuren als... Riskant is het imo toch zeker niet, het helpt je hoogstens in het nemen van een besluit, maar dat geldt ook in andere dingen, al is het dan wel zo dat dat niet over leven of dood gaat, maar ook dat hoort er wel degelijk bij!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:24

hoe een keuring in zijn werk gaat, en wat je moet doen om je paard te laten keuren? (heb ik wel interesse in, snap er niks van)
Misschien iets over het overschrijven van stamboekpapieren?
Naast western misschien iets over spaanse/portugese zadels?