Wat ik me nu afvraag: is het echt erg dat dingen vaker gevraagd worden? Neem nu het eeuwige gerommel rond het aan de teugel rijden, het hoe, wat, wie en waarom. Zo'n topic wordt ongeveer elke week gestart en er wordt altijd gereageerd met -> zoekfunctie. Maar intussen staat de wereld niet stil, er worden nieuwe onderzoeken gedaan, nieuwe inzichten verkondigd en nieuwe meningen gevormd. Als je zodra 'aan de teugel' in een titel verschijnt er een slotje op gooit en naar de zoekfunctie verwijst, dan is er geen discussie meer mogelijk (want oude onderwerpen mogen niet meer omhoog gehaald worden). Bovendien is het goed mogelijk dat mensen gedurende hun paardenleven nieuwe ervaringen opdoen en ineens heel anders tegenover een topic staan (bijvoorbeeld eerst altijd met hulpteugels gelongeerd en nu blijkt het bij dat paard ook zonder te kunnen). Hoe vang je dat probleem op?
Ook uit een doorsnee Penny-meisjes vraag "Hoe krijg ik mijn manegepony aan de teugel" kan een hele interessante, pagina's lange discussie ontstaan. Wie geen zin heeft om voor de zoveelste keer zijn standpunt te verkondigen, doet dat toch gewoon niet? Dat heb ik bij de vraag "wat is clickertraining" in UHZ. Die vraag is al vele malen gesteld en heb ik vroeger ook vaak uitgebreid beantwoord. Nu heb ik daar de behoefte niet meer aan, ik kijk de antwoorden even door maar klik dan verder.
Dus wat willen we bereiken met zo'n bundeling van interessante artikelen?