Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PussInBoots schreef:Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).
Tigra_ schreef:Wat ik zo jammer vindt is dat verzorgers/bijrijder gewoon niet eerlijk zijn. Bedoel als je nu een paard rijdt wat je toch niet helemaal aanstaat ofzo kun je dat de volgende keer toch gewoon melden maar dat is vaak al te veel moeite gewoon niets meer laten horen is heel normaal. Vindt ik zo irritant, als er iets is zeg je dat toch gewoon en tuurlijk zul je daar als eigenaar niet altijd blij mee zijn maar liever dat dan dat je gewoon nooit meer iets hoort en je geen idee hebt waar het aan ligt.
MerelxG_R schreef:Verder zou ik nooit een paard willen rijden waarbij de eigenaresse er constant bij is. Ik zou mij dan ontzettend zenuwachtig gaan voelen en dat zou ik er dan niet leuker op vinden worden.
Ben blij dat ik gewoon telkens soepele, vriendelijke mensen heb (gehad) die de eerste paar keer er bij waren met rijden etc maar mij daarna gewoon mijn gang liet gaan. Imo veel fijner.
Adamootje schreef:Tigra_ schreef:Wat ik zo jammer vindt is dat verzorgers/bijrijder gewoon niet eerlijk zijn. Bedoel als je nu een paard rijdt wat je toch niet helemaal aanstaat ofzo kun je dat de volgende keer toch gewoon melden maar dat is vaak al te veel moeite gewoon niets meer laten horen is heel normaal. Vindt ik zo irritant, als er iets is zeg je dat toch gewoon en tuurlijk zul je daar als eigenaar niet altijd blij mee zijn maar liever dat dan dat je gewoon nooit meer iets hoort en je geen idee hebt waar het aan ligt.
Hé. Niet iedere bijrijdster is slecht hoor.Ik kom iedere dag door weer en wind langs mijn bijrijd paardjes, al is het alleen om te mesten en te knuffelen. Als mijn bijrijdpaard mij echt niet aanstond, dan had ik dat heel netjes met de eigenaar afgehandeld en dus niet per sms of mail. Maar goed, niet iedereen is natuurlijk zo. Ik heb geleerd dat je een goede bijrijd(er)/(ster) moet koesteren..
Wij zoeken bijvoorbeeld al een heel poos naar een verzorgster voor een oud paard hier op stal die niet meer gereden kan worden. Als ik dan denk dat ik iemand heb gevonden waarbij rijden niet op nr. 1 staat, dan haken ze na één keer te zijn geweest af omdat: a."het te ver is" of B. omdat ze zich "plots" bedenken dat ze naar de andere kant van het land gaan verhuizen. Reageer dan überhaupt niet!