Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:02

voor startkaart maakt inderdaad niet uit, ken iemand die met een bonte springt. heet op startkaart Koetjeboe.
Mijn pony heette elegance fleurs.. het was een ruin.... dat veranderd naar eagle als roepnaam en elegance eagle op startkaart.

Mijn laatste merrie heet op papier najade maar was door vorige eigenaar bekroond als la. en dan niet als ik L.A. maar echt als la.
Nou die heb ik weer terug gebracht naar Najade, paste ook weel beter bij haar aangezien altijd in de diepste plassen ging liggen (najade= water godin)

GreaseMonkey

Re: Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:10

Mijn merrie heet op papier Wonderbloem :roll: Dat zag ik mezelf toch ècht niet roepen bij het weidehek. Is uiteindelijk Gigi geworden
(spreekt uit djiedjie, even ter verduidelijking. Mijn schoonmoeder dacht dat ze het moest uitspreken als giegie. Vond ze geen mooie naam :n :') )

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:18

mijn beestje heet Prins golddigger, paspoort naam. om nou golddigger bij hek te gaan roepen vind ik niets en is het dus natuurlijk goldy geworden. Een niet echt originele naam, maar ik verzorgde hem eerst voordat ik hem kocht.
Ik heb heb hem dus geen andere naam gegeven want ik kende hem als goldy. ik wil(de) het wel heel graag maar het was zo raar hem ineens een andere naam te geven. hij keek ook niet op of om. ik dacht aan Diggy namelijk.Nu is het Goldy als k bij het hek sta en Gold als meneer niet luisterd.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:23

Mijn fjord heet officieel Roy, maar ik heb er echt helemaal niks mee. Heb hem Red Bull genoemd, maar hij luistert naar Bullie :D

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:24

Mijne heette al Savannah, en daar heb ik het ook bij gelaten.
Ja of een keer Sav. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:42

Leuk topic, zie de gekste namen voorbij komen (Wonderbloem? := )

Mijn pony heet op papier Freedom Peter Pan, heb het er af en toe nog steeds wel lastig mee dat ik zn naam heb veranderd.. Hij is vernoemd naar de vriend van de dochter van de fokker, en de fokker is zo'n lief mens :) Zij had er dan weer helemaal geen moeite mee dat ik zn naam heb veranderd (zag mezelf gewoon geen Peeeeeteeeeer roepen bij t hek :+ ) en op keuringen en shows heet ie ook nog gewoon Peter Pan natuurlijk, denk dat ik die tzt ook aanhoud als wedstrijdnaam. Inmiddels ook een stalnaam bedacht (voor als de tijd daar is) die daar op aansluit dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen :=

Anyway, heb veranderd in Biscuit, naar Seabiscuit (gék op dat boek!). Beide namen passen eigenlijk achteraf goed bij hem.. In de omgang in het echt een ''koekie'' (zo wordt ie thuis ook genoemd :') ) maar op show/buiten draven aan de hand is t Peter Pan, die met een beetje verbeeldingskracht inderdaad zowat vliegt. Wat ik lees in t boek heeft hij in grote lijnen soortgelijk karakter als Seabiscuit, maar het is ook een Peter Pan die eeuwig een soort kinderlijke humor zal houden :D

Tot op heden heeft t me geen ongeluk gebracht *klopt af* maar miss is dat omdat ik een geluksmunt kreeg bij ophalen :+ Voor mij heeft ie iig gewoon 2 namen... In de omgang is t Biscuit, op show en alles wat daarmee te maken heeft is t meer Peter Pan. Maar 3 weken piekeren over een naam, na een brainwave gekozen voor Biscuit... En ik noem m eigenlijk altijd gewoon Vriend :')

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:48

Nee namen niet veranderd, izo gewoon izo en robin gewoon robin.
Maar toen ik Izo op proef kreeg zei ik meteen: als ik haar krijg, noem ik haar Lasca, (officiele naam is: Izalasco dus vandaar) ik vond lasco meer voor een ruin dus maar lasca.
Maar na 2 weken kende ik haar gewoon als Izo en vond dat dat gewoon de naam was die bij haar past dus nu heet ze nog gewoon Izo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:52

Ik heb een pony gekocht en die heet op paspoort Sangrita.
Ik heb haar Sanne genoemd,gewoon omdat die naam mooi is ém makkelijk.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:54

amyz schreef:
zie de gekste namen voorbij komen (Wonderbloem? := )

:') mijn gedachte. Ik moest echt op mijn lip bijten toen de verkoper me haar naam vertelde :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:55

Kan t me voorstellen :')

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:03

Mijn paard heet op papier Othello Gabber en als roepnaam had hij dan Gabber.. Het staat echt niet bij hem (zie profiel) dus heb hem omgedoopt tot Blizzard.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:04

Mijn nieuwe pony heet officieel Gerrit :') verschrikkelijk! Ik heb hem nu Shadow genoemd :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:36

Ik had ook een haflinger MERRIE die heette Hannes! ik heb haar toen Yvana genoemd.
Een merrie met een echte ruin naam kan toch niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:44

Jenkins schreef:
Ik vind Zinia wel ene mooie naam, lekker apart.

Dank je! :)

Nog even een leuke anekdote; er is ook al een Zinia in de sport.. ik dacht potverdikke dat ik mijn paard daar zag lopen! Kolletje hetzelfde, verdere aftekeningen bijna gelijk en ong. even groot...
Wel grappig natuurlijk :)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:45

Tja kocht een Casanova - met nog een langachtervoegsel- Toen hij gebracht werd, was hij 5 dagen gecastreerd. We zagen de naam en barstten in lachen uit, arm dier.... Gecastreerde Casanova. :')
Hij kwam zo uit de opfok, onbekend met zijn naam, dus heb hem Con Fuego gedoopt (wat wel heel goed bij hem past ;) ) In de wandelgangen ook wel Co of Cootje genoemd.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:48

ja ik heb hem ook verandert mijn shet hete eerst fjuca maar dit vond ik niet mooi nu heet hij speedy dit past veel beter bij hem :D

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:50

Ik vond mezelf, en mn paardje, voor banketstaaf staan als ik haar riep: ''Riiiigiiiinkieeee'' .. :o
Dus dat heb ik maar omgedoopt tot Dinkietoy.. Roepnaam Dinkie :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:55

Mijn paardje heet op papier Dorieta, en ze had als bijnaam Dorus. Past totaaaaaaal niet bij haar.
Op wedstrijden heet ze Lady Guinevere (naar het verhaal van King Arthur) en op stal Gwin. Als ik haar roep zeg ik eigenlijk altijd: Hey Meis! En daar reageert ze dan op (soms) :D

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:57

ik heb hem ook veranderd

van Prinses naar Tucker.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:57

Toen ik mijn paard kocht was zijn naam Nozy. Dit paste echt niet bij hem vond ik. Mijn paard heet nu Janus. Ik wilde perse de naam van mijn overleden vader Jan erin verwerkt hebben.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:05

Mijn paard heet eigenlijk Agnetha, maar ik vond dit meer een naam voor een oude tante, dus heb ik haar Aagje genoemd. Ze luistert er goed naar, ze kijkt altijd op als ik haar roep :o

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:13

Jup :Y) Mijn paard heet Romy, maar mijn onderbuurmeisje heette ook al zo dus het was héél raar om dan een paard ook Romy te moeten noemen. Bij een van de eerste mieperige stuiterpartijen die ik van haar meekreeg (ongeveer 2 minuten nadat ik haar voor het eerst aan een touwtje vast had, mevrouw zag een kabouter bij het hek van de wei :Y) ) verzuchtte ik: "Jemig, tis wel een miep zeg....". Tja, it stuck, sindsdien heet ze Miep :') Alleen als ze zich zwaar misdraagt heet ze Romy, en dan weet ze ook meteen dat ze te ver is gegaan. Miep past wel veel beter bij haar, het is echt een gigantische mieperd. Ze luistert naar beide.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:34

ons paard heet op papier Kilauea Iki maar bij ons wordt ze kiki of kiek genoemd stuk makkelijker.

ons andere paard heet fayah summer en die wordt regelmatig fay genoemt.
denk dat je voor iedere naam wel een afkorting hebt. netzoals je vaak bij vriendinnen hebt.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:35

Mijn paard heette Lotje :+ Dat was wel leuk toen ze een veulentje was (was 8 maanden toen we haar kochten) maar het paste voor geen meter bij haar, dus we hebben Lotje in Valente veranderd en meestal nomen we haar Lente.

De pony van mijn zus heette Skania omdat de zus van de vorige eigenaar gek was van vrachtauto's :+ (al is de pony zelf wel een beetje lomp :') ) En die heeft ze toen Syra (Siera) genoemd.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:38

Ik heb meerdere keren de naam veranderd. Ik zoek naar passende, leuk klinkende namen waarbij naar voren komt hoe ik het paard graag zie.
Mijn eerste veulen "moest" bijv stoer en dapper worden, en ik vond Morris een stoere naam.
Sola heet zo omdat ze mijn zonnetje in huis is, en ik wilde een Spaanse naam.