Wat zou jij geven voor dit paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:34

lisantjuuh schreef:
Esther28 schreef:
Nou dat klinkt als uitbuiterij van de eigenaar.
Ik zou zeggen: doe een bod en voor de eigenaar take it or leave it.
Zat andere leuke paarden die gezond zijn en waar je net zo'n band mee kan krijgen.


2 maanden geleden stond hij nog op internet voor 3200 maar gisteren ging ik kijken was die weg van het internet af, en toen was het opeens weer 5000 geworden, mijn vader had dus geboden 3250 en dan wilt ie het zadel erbij toen viel ze bijna flauw en schreeuwde ze uit: dat was het dekgeld.. ze is nu wel al stapje gezakt 4500 namelijk en nu moeten wij weer stapje omhoog doen, waarschijnlijk dus dan 3750 (veel te veel) maarja wachten tot zij weer zakt dan maar hea

:D sorry maar moest even lachen :j
ze spelen echt in op jouw gevoelens voor het paard.
jammer is dat ,ze kunnen beter een mooi prijsje maken omdat jij al zoveel met het dier gedaan hebt.
tellen hun de maandlasten erbij op? eerst 3200 en nu 5000 :+

je moet echt voor jezelf een bedrag in je hoofd nemen en meer niet geven.
laat hun maar kiezen wat ze willen, of nog maanden stalkosten of aan jou verkopen
als hij eerst voor 3200 te koop stond is dat ook nog een vrpr dus daar kan nog wat vanaf :j
of spullen zoals zadel enz erbij
erg raar dat het paard nu ineens veel duurder is, heb je al naar de reden gevraagd?
zeg dat je 3200 euro incl zadel wilt geven dan zijn ze hem kwijt en dat ze daar over na moet denken en anders kost het hun alleen maar meer en zijn ze ook nog hun goedkope hulpje kwijt! :j

laat je niet uitbuiten en gek maken,hou voet bij stuk!

Emma

Berichten: 2080
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:36

Ik denk dat je het beste een bod kan plaatsen van zo'n 1000/2000 euro, en zeggen dat je er niet meer voor geeft, en uiteindelijk gaan ze dan hopelijk wel overstag omdat ze toch niet veel andere kopers kunnen krijgen.

haffie83
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:38

lisantjuuh schreef:
op marktplaats opgezocht
tjongejonge 5000 is normale prijs voor ''gezonde'' paarden. van 5 en ruin en kwpner
maar ik wil zo graag dit paardje, omdat het mijn hart heeft gestolen. en ik er helemaal egk op ben
maar om hem te mogen rijden zegt de eigenaar 1 uur rijden is 2 uur stalwerk, maar dat is steeds vaker 1 uur rijden is 4 uur stalwerk. dus me ouders willen me daar weghebben, maar ik ga alleen weg samen met het paardje


Wat is dat voor een eigenaar : _-:( .
Laat ze jou al het stalwerk doen bij ons is het net anders om en dan samen met de verzorgster.
En een uur rijden voor zoveel uur stal werk logisch dat je ouders je daar weg willen hebben.
Zou ik ook doen als je een kind van mij was, maar om dan dat paard maar te kopen,je houdt er van dat snap ik.
En daar maakt ze gewoon misbruik van,door jou gewoon ui te buiten.
ik zou weggaan en op zoek naar een ander paard.
Hoe moeilijk het ook is ze gebruikt je nu |o ,zoveel werk en maar even rijden.

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:39

Dit paard heeft dan misschien wel je hart gestolen, maar deze eigenaar lijkt je geld te willen 'stelen'.
Ik zou dan ook zeker geen 3000 euro betalen voor een paard met dit soort problemen. Als je al een paard hebt, komen er later altijd wat problemen bij, maar om nu meteen een paard met problemen te kopen ... Ik zou daar toch nog eens heel goed over nadenken. Wellicht beter om een beetje afstand van dit paard te nemen en eens rustig te kijken naar een ander gezond paard zonder allerlei problemen.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:41

Ik vind de vraagprijs ook veel te hoog. Is het paard al wel ooit gekeurd geweest?
Ik begrijp dat je al erg aan het paard bent gehecht. Mocht je het paard toch willen kopen zou ik het wel laten keuren.

Op dit moment zitten de prijzen voor een gezonde 5 jarige op b nivo tussen de 3500- 4500 euro. Je hebt altijd paarden die goedkoper of duurder zijn maar dit heeft ook met de gezondheid en capiciteiten van het paard te maken.

Succes in elk geval met je besluit

tones

Berichten: 5291
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:41

Ga op zoek naar een ander paard, dit is belachelijk en dat is 3000 ook.
Er staan zat leuke, gezonde paarden zonder stalgebreken te koop.
Die mensen denken je eens even flink te tillen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:43

gewoon naar de eigenaar en 1200 euro bieden,en dat is goed betaalt!....en dan weglopen.
Hij moet maar zien dat hij het dier voor meer kan verkopen nu.

Cinnnndy

Berichten: 203
Geregistreerd: 09-09-10
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:45

Ze vragen echt veel te veel, is al eerder gezegd maar voor dat geld kun je op de huidige paardenmarkt een paard met veel minder 'gebreken' aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:46

Het ligt eraan hoeveel je voor dit paard voelt, als je hem echt wilt hebben is die die 1000 euro extra vast en zeker waard.
Mijn paard heb ik van een manege gekocht en ze vroegen 5000 euro, veel te veel! dus uiteindelijk gezakt naar 3000 euro (dit was zelfs nog te veel) maar ik wou haar echt hebben dus was ze het wel waard.

Dus als jij denkt dat je dit paard echt graag wilt hebben, ga dan goed onderhandelen

en dan niet gelijk van 3250 naar 3750, maar gewoon naar 3300/3350. niet gelijk TE veel bieden je kan altijd nog wel hoge, maar als je eenmaal hoger hebt geboden kan je niet meer lager gaan.

Succes!

emmalady

Berichten: 16
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:47

jammer dat hij van die gebreken heeft want hij heeft wel een leuke afstamming. rond de 700 of 800 euro ofzo.

hesterve

Berichten: 1943
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:51

echt belachelijke vraagprijs! Als je hun al zoveel hebt geholpen en helpt kunnen ze jou ook het paard gunnen en een redelijke prijs aan jou vragen. Ze heeft hem al eens voor 3200 aangeboden dan ga je nu toch echt geen 5000 neertellen? Ze probeert volgens mij echt geld aan je te verdienen! Laat haar maar een andere gek zoeken die dat geld wil betalen!

MarjanB

Berichten: 16614
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:52

Kan je niet iemand laten bieden die hij niet kent? Hij weet nu dat jullie dat bieden en maakt daar gebruik van (en ook van jouw gevoel voor het paard) Voor 5 duizend euro kan je echt een heel leuk paard kopen waarmee je na verloop van tijd ook een goede band opbouwt.. Als je het paard niet gekend had en je had alleen jouw beschrijving van het paard in een advertentie op marktplaats gezien welk geld heb je er dan voor over? (als je reëel kijkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:54

MarjanB schreef:
Kan je niet iemand laten bieden die hij niet kent? Hij weet nu dat jullie dat bieden en maakt daar gebruik van (en ook van jouw gevoel voor het paard) Voor 5 duizend euro kan je echt een heel leuk paard kopen waarmee je na verloop van tijd ook een goede band opbouwt.. Als je het paard niet gekend had en je had alleen jouw beschrijving van het paard in een advertentie op marktplaats gezien welk geld heb je er dan voor over? (als je reëel kijkt)



dit is echt een goed idee, laat een goede vriend van jullie op dat paard bieden en dan max 2500 dus ergens bij 1500 ofzo beginnen en kijken wat hij dan gaat zeggen...
al is het wel moeilijk stressen omdat jehet beest zo leuk vind..

dressuur518
Berichten: 1453
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:57

lisantjuuh schreef:
wat vinden jullie van de vraagprijs van 5000?

verschrikkelijk veel ! ik zou hem ook niet willen hebben zouzo omdat ie zo dominant is zou ik er niet vooor kiezen (moeilijk te verkopen ) en onderzoek naar klop hengst is vast ook hartstikke duur lucht zuig en dan ook nog een zware lucht zuiger ! is ook niet erg gewild en dat kan die nog zo goed afstamming hebben maar niet gezond is niet gezond ! en dan zou je eerst waarschijnlijk voor 1000 euro aan onderzoek moeten doen om te kijken of het uberhaupt wat is (klins. : luchtzuigen rontg. : voor dat steil op z`n hoeven staan en bloedonderzoek ! ) er daarbij aan jouw verhaal te horen denk niet dat de eigenaar dat gaat betalen in het geval dat ie niet goed gekeursd is en dat geval is erg groot ! en dat over moeilijk verkoopbaar zeg ik er bij in geval dat je hem kwijt wil moet dat ook kunnen want stel je kan er niet meer op rijden door een van deze gebreken ??
je kunt voor die 5000 euro ook twee gezonde paarden kopen !

babygirlxx
Berichten: 141
Geregistreerd: 22-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:58

snap dat je het paardje wil hebben maar voor dit geld kan je heel veel kopen en naar een tijdje ben je ook wel gek op je andere paardje
en je zit toch ook niet te wachten dat je elke keer dierenarts kosten heb?

pubelia

Berichten: 9999
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:01

3750 kunnen ze krijgen zou ik zeggen. Maar dan wil jij ook nog eventjes afrekenen.

- de beleringskosten. wat +-275 per maand kost? hoeveel maanden ben je met het beleren bezig geweest en dat dan x dat bedrag! en dat moet dan nog van de 3750 afgehaald worden.

Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:04

holly schreef:
Ik denk dat je het misschien eens anders moet bekijken.
Wat zou dit paard waard zijn geweest als het een M/Z trainingsniveau had, een M wedstrijdniveau, geen stalgebreken, geen ondeugden, geen schoonheidsfoutjes etc.
Als dit dan een leuk rijpaard is waar je de Z toch wel mee kunt bereiken...uhm...zo'n 5000 euro?

Maar....dat is dit paard niet.
Elk ding wat er aan mankeerd, haalt de prijs naar beneden.
- een luchtzuiger
- er schort nogal wat aan de gehoorzaamheid aan de hand (het is helemaal niet zo natuurlijk dat een paard hapt)
- gedraagd zich niet als er merries in de buurt zijn
- is niet altijd rad
- heeft een afwijkend voetje
- gevoelig voor "ziektes" zoals bv koliek
- onder het zadel ook geen niveau om warm van te worden
- etc etc

Kortom een moeilijk verkoopbaar paard, want er zitten zoveel schroefjes los.
5000 euro min al deze punten = ..... nouja wat jij er aan uit zou willen geven.

Je moet je realiseren dat zelfs voor de helft van dat geld (dus 2500) er nog beter geschikte paarden rond lopen.
Dit paard is nog jong, maar met alles wat er nu al scheef aan is, zal dit paard naar mate het ouder wordt steeds meer gaan kosten aan hoefsmid, dierenarts, kliniek, poedertjes en pilletjes. Vergeet daar ook niet aan te denken bij het maken van je beslissing.




Ik ben het helemaal met je eens :j :j

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:06

aerdenhout1 schreef:
lisantjuuh schreef:
op marktplaats opgezocht
tjongejonge 5000 is normale prijs voor ''gezonde'' paarden. van 5 en ruin en kwpner
maar ik wil zo graag dit paardje, omdat het mijn hart heeft gestolen. en ik er helemaal egk op ben
maar om hem te mogen rijden zegt de eigenaar 1 uur rijden is 2 uur stalwerk, maar dat is steeds vaker 1 uur rijden is 4 uur stalwerk. dus me ouders willen me daar weghebben, maar ik ga alleen weg samen met het paardje


En hier speelt de eigenaar dus in op jou liefde voor dit paard! 5000 euro is een normale prijs voor een paard dat sowieso al geen lucht zuiger is! Een L proef zou moeten kunnen lopen en 4 goede voeten heeft!
Laat je nu niet gek maken! Doe een bod van 2000 euro en ik denk dat hij daar over na gaat denken. Elke week het paard betalen aan stalling kost hem ook geld!


alleen het paard staat bij hem aanstal met een paar andere paarden en hij zou het niet erg vinden om hem te houden en een bod af te wijzen:(

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:08

Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal niet doen?
of althans voor veel minder,
pfff die eigenaar is zoooo moeilijk hea, denkt dat zij het emeste heeft gedaan aan het paardje
ik heb hem het longeren aangeleerd, ingereden, en die eigenaar toen ik op vakantie was is die onderuit gegaan, omdat ze in de longeerlijn stond en het paardje door had en sprintje maakte

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:11

mijn vader had dus geboden 3250 en dan wilt ie het zadel erbij toen viel ze bijna flauw en schreeuwde ze uit: dat was het dekgeld..


Lees net op internet dat dekgeld nog geen 1000,- is (700,- bij diepvries)!!!!

Meid begin er niet aan!!!!!
Een ander paard ga je ook leuk vinden en die is het ook helemaal als je die een paar maanden hebt.
Gewoon een ander zoeken
Voor 3000,- zijn genoeg leuke gezonde paarden te kopen die goedgekeurd zijn!!

Succes

tita

Berichten: 19757
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:12

Niet voor dit bedrag zoals Geerke al zei 1200 euro en dan weg lopen en nooit meer terug komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:13

Dekgeld verschilt nogal per paard.
Maar goed, 3250 moet het me nogal een hengst geweeest zijn ;)

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 16:16

stef schreef:
Dekgeld verschilt nogal per paard.
Maar goed, 3250 moet het me nogal een hengst geweeest zijn ;)


tzal ook wel meer verkooppraat geweest zijn,
net zoals dat ze der zelf op wilt stappen ( ze is 65 jaar en nie tmeer topfit)
en dus dat hij niet echt weg hoeft-.-

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:17

Verkooppraatjes ;)

suvan

Berichten: 861
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Zuiden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:20

Je zegt er verder mee te willen, maar wat is je doel dan precies?
Gedrag, gevoelig voor koliek, luchtzuigen, hoeven, dit maakt dat misschien niet zo ver gaat komen als jij zou willen. Ik snap dat je hartje verkocht is aan het paard maar....kijk ondertussen ook eens rond naar andere paarden. Misschien val je wel als een blok voor een gezond en goed paard dat ook nog eens goedkoper is.