Welke ruiter/amazone zit het mooist?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:12

Ik vind mensen die 'OP' hun paard (eigenlijk zadel) zitten het mooist zitten.
Ik weet niet hoe ik het beter uit kan leggen...

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:13

Absoluut Theo Hanzon, ook Ingrid Langel en zeer zeker ook Petra Vermeulen (kürwinnares Benelux open).

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:45

voor diegene die niet weten hoe Joyce Lenaerts eruit ziet....

Afbeelding

Zit idd niet onaardig.
Yep ! slanke ruiters zitten idd mooier op het paard. Daarom heb ik de sport goodbye gezegd.... Ik vind mezelf absoluut geen mooie wedstrijdcombi. Ik zou me gruwelijk aan mezelf storen op een wedstrijd, terwijl het gewoon hobby moet blijven.

maar ehh.. even denken, wie vind ik dat een mooie zit heeft.
V. baalen en Falandt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:50

Nog eentje vergeten,
ik vond vroeger Franke Sloothaak helemaal top. Helaas is die aan het sleutelen gegaan en heeft hij zijn magie grotendeels verloren. Voor mij persoonlijk dan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:52

Nog eentje. Jos Lansink Super hoe die rijd en zijn paarden voor elkaar heeft..

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:53

Anky, Edward Gal en niet te vergeten Jeanette Haazen. Is klein van stuk Haha! , met van die joekels van paarden, maar "plakt" wel mooi in het zadel!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 08:39

Yes, ik wilde ook dat net zeggen, alhoewel het af en toe wel een héél groot paard is in verhouding tot de lengte van Jeanette. Maar rijden doet ze echt super, kan niet anders zeggen. Het resultaat mag er dan ook wel zijn Knipoog

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:55

Richard Hinrichs:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:02

sorrie vind ik niet mooi, gelukkig dat smaken verschillen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:03

ik ook niet, maar ik kan niet goed aangeven waarom niet. Misschien de hoge handhouding.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:10

Misschien omdat hij Linkshandig blank rijdt op de foto met de Fries en de Andalusiër? Verder gebruikt Hinrichs de Fillis-teugelvoering bij het rijden met stang en trens, dat geeft ook een ander beeld.

Wat ik dus mooi vind aan zijn rijden is dat hij in het paard zit in plaats van erop... Je ziet bijna niets en er gebeuren de mooiste dingen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:18

Inderdaad, hij houdt zijn handen relatief hoog en zit met zijn onderlichaam wat naar voren in het zadel gedrukt. Dus niet op zijn kont, zoals we meestal gewend zijn. Bovendien zijn dit wat kleinere beknopte (barokke) paarden, waardoor hij zijn benen niet geheel kan verlengen.

Maar het is leuk om een "ouderwetse" manier van rijden te zien Knipoog

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:28

Grappig dat je zegt dat hij zijn benen niet kan verlengen... Ik vind juist dat hij (evenals bijvoorbeeld Bent Branderup) veel langer rijden dan gebruikelijk. Zal zeker te maken hebben met de meer barokke manier van rijden. Doordat je langer rijd, zit je inderdaad minder 'plat en stevig op je kont', je zit heel erg 'licht' in je zadel. Lastig uitleggen hoor!!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:02

Sjuimpje schreef:
Nog eentje vergeten,
ik vond vroeger Franke Sloothaak helemaal top. Helaas is die aan het sleutelen gegaan en heeft hij zijn magie grotendeels verloren. Voor mij persoonlijk dan.

Hij heeft de laatste tijd erg veel last van zijn rug gehad, misschien vandaar dat hij anders is gaan zitten? Verward Alwin Schockemoehle reed met een corset (had ook erg veel last van zijn rug) , dat moet er ook niet al te stijlvol uit hebben gezien. Ik vind Sloothaak nogsteeds top, hij heeft zijn paarden altijd zo goed aan het lopen, daar kan menig dressuurruitertje nog wat van leren. Hij heeft nu ook grotendeels jonge paarden.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:06

Kayla"]
[quote="Gerrie schreef:
Ik bedenk er weer een Loes Corsel Haha! Die kan ook zo onverstoorbaar zitten!

Ja vind ik ook . Mijn instructeur Wilmer Lanning zit ook op elk paard supernetjes en stil. En Anky heeft natuurlijk ook een erg mooie zit, al heb ik haar wel een keertje op Junior flink zien stuiteren Haha! . En eigenlijk vind ik nog een hele hoop anders topruiters mooi zitten, idd Coby, Marlies, Imke. En qua springruiters vind ik Roderigo Pessoa top, blijft ook altijd mooi rustig, niet lopen trekken, wat je toch wel vaak ziet.
[/quote]

Hé, ik heb een tijdje geleden ook les gehad van Wilmer Lanning op de ponyclub. Maar hij vond mij geloof ik niet zo interessant omdat ik altijd springknolletjes had (heb). Haha! Cool Vind je hem goed les geven?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:11

Slothaak had zijn paarden altijd supe rop het achterbeen maar lang van voren, hij is ze nu veel meer in elkaar gaan rijden...

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:13

Oh, zo bedoel je. Ik dacht dat je het over zijn zit had Haha! Nee, dat was me niet opgevallen. Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:22

mdmoiselle schreef:
Hé, ik heb een tijdje geleden ook les gehad van Wilmer Lanning op de ponyclub. Maar hij vond mij geloof ik niet zo interessant ......

Ik las in je profiel
geslacht: vrouw Haha!

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:15

Mijn favorieten:
- Ulla Salzgeber
- Hubertus Schmidt
- Klaus Husenbeth

Allemaal duitsers. Is toevallig hoor Lachen
Ik vind deze ruiters er het rustigst opzitten. Ze geven hele kleine hulpjes af en zitten mooi lang.

Ik hou ook meer van wat langere/slankere personen.
Ik hou er i.i.g. niet zo van als mensen te beweeglijke handjes vertonen of te venijnig met het spoortje prikken bijv. voor de piaffe. Dat irriteert me op de één of andere manier.

En Edward Gal zit ook rustig. Wel wat minder lang, maar wel rustig.

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:09

Ik heb er ook wel een paar: Edward Gal, Antionette Falandt, Marlies en Coby en Ulla Salzgeber, tuurlijk zijn er nog meer maar ja om ze nou allemaal op te noemen, zo vind ik Joyce Heuitink ook netjes zitten alleen zij is een wat steviger meisje, niet dat dat echt uitmaakt hoor, maar de slankere personen met goede paarden vind ik persoonlijk mooiere combi's

Zie mezelf dus niet in de top rijden ooit..........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:20

nèèèèèè......... Joyce Heuitink toch niet? Met dikke bovenbenen.......

Wellicht is ze hartstikke aardig, kan ze best goed rijden en heeft wellicht nog meer goede kwaliteiten, maar mooi zitten.........

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:03

Gaat het nou om mooi zitten of mooi zijn Verward ??
Het oog wil misschien ook wat, maar het gaat er toch vooral om hoe het paard de zit van de ruiter ervaart. Iedereen met een zit die het paard 'past als een handschoen'; een zit die het paard maximaal ondersteunt in plaats van hindert, zit in mijn ogen mooi! Of dat nu een dressuurruiter is, een springruiter, een westernruiter, een ruiter van gangenpaarden of een recreatief rijdende ruiter; een slanke den of een propje.

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:33

Klopt Askja, daar kijk je uit automatisme denk ik naar.
Daarom kies ik ook ruiters uit die in mijn ogen het paard niet hinderen en rustig zitten.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:28

CGJ12"]
[quote="mdmoiselle schreef:
Hé, ik heb een tijdje geleden ook les gehad van Wilmer Lanning op de ponyclub. Maar hij vond mij geloof ik niet zo interessant ......

Ik las in je profiel
geslacht: vrouw Haha!
[/quote]

Oh dat zal het zijn Haha! Hij had toen wel een vriendin geloof ik Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:17

Jura schreef:
Je lichaamsbouw bepaald voor het grootste gedeelte of je netjes zit, vind ik. Ik vind mijn eigen juf heel mooi zitten, die kan op ieder paard en het misstaat nooit. Of het nou een pony is of een groot paard, zij staat gewoon overal mooi op! *jaloers* Haha!

Dat wilde ik dus ook net zeggen Haha!
Als ik haar zie rijden dan hou ik altijd even op waarmee ik bezig ben en ga ik gewoon even op mijn gemakje zitten kijken.

Ze rijdt errug prettig !!! OK dan!