Nuttige opmerkingen in paardenfilms

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:36

Klopt, scheuren aan teugeld e.d. Scheve mond Ik wordt er niet vrolijker van als ik iemand op een paard zie zitten wat een behoorlijk scherp bit heeft en vervolgens lekker aan gaat zitten scheuren... Arm paard Verdrietig

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:53

xKatleentjex schreef:
zo lieten ze een fragment zien van een film(weet niet welke, een middeleeuwse in ieder geval)
de bedoeling was dat het paard een zaal kwam binnengewandeld, op een tafel sprong, dan ervanaf en vervolgens door het raam naar buiten sprong.


Braveheart...?

petraaken

Berichten: 44241
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:58

Heeft er iemand de film Sylvester gezien of het boek ervan gelezen? het verhaal gaat over een meisje dat een halfwild paard omtovert tot een olympisch eventing paard. Weet je wat ik echt grappig vind in die film. Wanneer ze tijdens de dressuuproef het paard en de amazone in beeld tonen tijdens de makkelijke oefeningen maar wanneer ze moet apuyeren krijg je enkel de benen van het paard te zien. Zo krijg je niet te zien dat een andere ruiter en paard is die die oefeningen uitvoeren.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:58

griebels"]
[quote="Sando"][quote="griebels schreef:
Sando ik weet niet meer welke film je bedoelt. Schijnheilig Ik heb er meerdere gezien met een schimmel. Vroeger bijv. White Lightning (of zo iets) heette de film. De ene keer was het een merrie, dan weer een ruin. Dan had ie een roze snoet, dan weer een donkere, dan weer lange manen met krullen, dan weer een handje breed... bla bla bla..


Jaaa, dat is hem volgens mij, weet echt niet meer waar die film over gaat, maar ik heb hem toch nog niet zo heel erg lang geleden gezien, dacht ik. Echt een Flater Movie !
[/quote]

Sorry Sando, deze film heb ik ooit gezien toen ik nog op de lagere school zat. Dus deze die ik hier nu omschrijf is het zeker niet. Ik heb wel een idee, was dat niet over springen? Met een hele grote ronde(?)
buitenbak??? Ik weet ook niet meer hoe die heet hoor Bloos
[/quote]


Ja, Daaaaaaaag !!! Doei, doei Dan weet ik het ook niet meer.
Het was een film die we bij Marc hebben gekeken. Nou ja, maakt ook niet uit.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:41

ja idd, in die middeleeuwse film's ( houd mn vriend van dus zie ik vaak)
hinniken de paarden bij elke beweging.
Worden ze aangespoord: hinniken
Rijden ze weg: hinniken
stoppen ze: proesten/hinniken

En vooral het liefst ook met het hele leger tegelijk! Haha!

Van the horse wisperer klopt: heb het boek van de Making of en daarin staat ook dat er meerdere paarden zijn gebruikt...
Ook meerdere Grace's, de stunts doet een ander (veel langer) meisje...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:57

DeesDeBest"]
[quote="xKatleentjex schreef:
zo lieten ze een fragment zien van een film(weet niet welke, een middeleeuwse in ieder geval)
de bedoeling was dat het paard een zaal kwam binnengewandeld, op een tafel sprong, dan ervanaf en vervolgens door het raam naar buiten sprong.


Braveheart...?
[/quote]

nee toch niet, het was een véél minder bekende film. Trouwens, ik denk niet dat iemand hier hem ooit heeft bekeken, het zag er mij maar een onozele slaapfilm uit *LOL*

en over het black-beauty, duidelijk dat die door meerde paarden wordt gespeeld Haha! Maar zijn vriendinnetje Ginger toch ook volgens mij *LOL*

petraaken

Berichten: 44241
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:14

dat moet een stevige tafel geweest zijn.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:18

petraaken schreef:
Heeft er iemand de film Sylvester gezien of het boek ervan gelezen? het verhaal gaat over een meisje dat een halfwild paard omtovert tot een olympisch eventing paard. Weet je wat ik echt grappig vind in die film. Wanneer ze tijdens de dressuuproef het paard en de amazone in beeld tonen tijdens de makkelijke oefeningen maar wanneer ze moet apuyeren krijg je enkel de benen van het paard te zien. Zo krijg je niet te zien dat een andere ruiter en paard is die die oefeningen uitvoeren.


Jaa ik heb die film ook gezien,wou het al zeggen maar wist niet meer hoe die heette..

Ook heb ik zon film gezien: Lightning ofzo,(weet niet zeker),en dan was er zo'n meisje die haar paard binnen de kortste keren op de grootste concours uitbracht,en zelfs won van bekende ruiters in die film.
maar ik denk dat de meeste dat wel kunnen als het springen maar 80 cm. hoog is Tong uitsteken en dat nog wel op een internationaal concours Knipoog

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:09

xKatleentjex"]
[quote="DeesDeBest"][quote="xKatleentjex schreef:
zo lieten ze een fragment zien van een film(weet niet welke, een middeleeuwse in ieder geval)
de bedoeling was dat het paard een zaal kwam binnengewandeld, op een tafel sprong, dan ervanaf en vervolgens door het raam naar buiten sprong.


Braveheart...?
[/quote]

nee toch niet, het was een véél minder bekende film. Trouwens, ik denk niet dat iemand hier hem ooit heeft bekeken, het zag er mij maar een onozele slaapfilm uit *LOL*

en over het black-beauty, duidelijk dat die door meerde paarden wordt gespeeld Haha! Maar zijn vriendinnetje Ginger toch ook volgens mij *LOL*
[/quote]

ik moest ook meteen aan Braveheart denken... Maar doen ze dat trucje ook niet in de film Ladyhawke? Is minder bekend en middeleeuws....

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:16

Ladyhawk is echt cool.
Ik wou hem dus laatst kijken en nu ben ik de band kwijt.
Op diezelfde band staat ook : ' In Pursuit Of Honor' Over een stel soldaten die een paar honderd paarden proberen te redden door ze dwars door de VS naar Canada te drijven.
Met Don Johnson(goede ruiter!) in de hoofdrol en enkele spectaculaire scenes .

Nog even over Ladyhawk, de echte naam van die friese hengst is Othello.
En die scene waarbij hij in passage door die kerk gaat is echt Kwijl

Ik heb alleen geen idee of Othello nog leeft.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:44

Viggo Mortensen is ook een goede ruiter... Ben trouwens wel benieuwd naar Hidalgo Lachen

Leo

Berichten: 50227
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 19:13

Ja, hij doet ook al het paardrijden in LOTR zelf Haha! (alle stunts overigens Lachen )

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:16

lunatje"]
[quote="Amethyst schreef:
dat ene paard uit de Lord of the Rings (Shadowfax) is mooi!!! Volgens mij worden de paarden uit die films wel door een en dezelfde gespeeld.


shadowfax is ook door meerdere paarden gespeeld Lachen (stond in de special features van LOTR) maar ze hebben het heel goed weggewerkt, ik heb een aantal boeken liggen hier van hun werk, echt niet te geloven!!!
ennuh, natuurlijk is het een mooi paard..... het is een andalusier!
[/quote]

Het leuke vond ik dat Gandalf officieel volgens het boek Shadowfax zonder tuig berijdt. Shadowfax "heerser" van de paarden zou degene die hem wilde berijden nadat dat gevraagd was toestemming geven om hem te berijden blablabla.
En toen ik de film zag...ja hoor mijn Penny reactie (keihard door de bioscoop). "Hé ik zie een touw om zijn nek. Ja hoor echt waar! En nu zie ik ook stijgbeugels. Hé hij rijdt helemaal niet zonder zadel en hoofdstel....!!!!

Mijn vriend lag helemaal dubbel toen ik dat riep. Zeker omdat ik elke keer als Shadowfax in beeld kwam ik mijn adem in ging zitten houden (doe ik vaak als ik paarden in een film zie).........

Mijn eerste reactie na de film was dan ook niet zoals een ieder ander "mooie film"...maar "mooi paard zeg!".