Zoveel jaren, zoveel stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Zoveel jaren, zoveel stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:51

Ik moet ook bekennen, alleen dan in korte tijd op redelijk veel stallen.

Paardje gekocht in maart. Toen heb ik haar op een stal gezet waar ik zelf al anderhalf jaar kwam. Helemaal leuk in het begin. Er was een eigenaar die de zorg van haar paard overgedragen had aan de staleigenaar. Ging helemaal prima, tot het beestje hoefbevangen raakte :n Staleigenaar gooide er met de pet naar en heeft het paard op een volle, vette weide gegooid. Uiteindelijk begon deze meneer heel erg te stoken en onwijze ruzie te zoeken, ook met mij. Dit was voor mij echt de druppel en ik vond dus dat ik er niet meer op aankon dat de staleigenaar goed voor mijn paard zou zorgen als ik even niet zou kunnen.
Tweede stal was een overhaaste beslissing. Er kwamen praktisch alleen maar kinderen. Tegenover de stal van mijn paard stond een grote benzinetank voor de tractoren, het erf was niet afgesloten. Jan en allemaal konden er op, maar mijn paard kon er ook makkelijk af. De bak was onberijdbaar en de uitrijmogelijkheden nihil. Ook het land was erg klein.
Mijn derde stal was hartstikke leuk. Ik ben daar gaan staan met 2 vriendinnen, en met zijn drieen konden we makkelijk alles rond krijgen. We stonden aan een groot park met ruiterpaden, de bak was bijna perfect. De paarden kwamen in de zomer alleen overdag buiten en in de winter nauwelijks, maar ach, als we met zijn drieeen waren kwam dat ook wel goed! Maar die twee vriendinnen konden het helaas nietmeer opbrengen om de paarden iedere dag binnen en/of buiten te zetten en gingen verhuizen. Ik kon in mijn eentje natuurlijk helemaal niets.
En nu, mijn vierde stal (wat klinkt dat erg..) is ideaal, hier blijf ik ook echt minstens 30 jaar staan :P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:26

Anne, jij doet het nog beter dan ik en toch kun je beter dan snel besluiten dat het niet klikt dan er jaren over doen.
Hopelijk kun je hier inderdaad jaren blijven.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:27

dus je bent in 5 maanden aan je 4e stal bezig? oeps dat is wel heel erg.
konden die vriendinnen niet van te voren bedenken dat dit hem niet ging worden?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:30

Ja, echt afschuwelijk vind ik het hoor :n Ook van mijn kant. Ik had het gewoon alle drie de keren echt niet kunnen voorzien.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:36

Wat een stallen hebben jullie gehad zeg! Heb mijn pony nu 2 jaar en sta al 2 jaar met haar op dezelfde stal al ben ik nu wel aan het kijken naar andere stallen maar heb nog geen erge haast om daar weg te gaan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:41

dat van de eerste 2 stallen snap ik wel, ik bedoel als je ergens al een tijd komt ga je er van uit dat als je je eigen paard er neer zet je een goede beslissing neemt omdat je het daar al kent, en als het dat allemaal anders verloopt wil je daar zo snel mogenlijk weg waardoor je makkelijk een overhaaste beslissing neemt.
maar de derde stal, hoelang heb je daar nu helemaal gestaan? ik begrijp dat als je er met vriendinnen heen gaat je alles met elkaar goed kunt regelen, maar ten eerste hadden ze imo van te voren kunnen bedenken dat het niet zou lukken want als je er zeg een maand staat kan ik mij bijv niet voorstellen dat de omstandigeheden bij bijde dusdanig is veranderd dat het opeens toch niet werkt, en ten tweede hebben ze het imo ook niet echt geprobeerd dan.
begrijp me niet verkeerd, het is echt geen aanval maar ik berijp er weinig van en schijf alleen maar mijn gedachten op.
ik hoop iig dat op deze stal het allemaal wel gaat lukken.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:49

Je verhaal komt mij bekend voor..
vorig jaar juli heb ik mijn eerste paard gekocht... momenteel staat hij op de 5e stal...
Ik voel mij schuldig naar hem toe en had het liever anders gezien...

hier mijn verhaal:
stal nummer 1:
was een tijdelijke stal, dit wist ik.

stal 2:
een leuke stal met doe het zelf...
opeens stond mijn paard alleen en dat al 2 maand lang,... keuze: naar een andere stal die op mijn pad kwam met allemaal leuke fjorden..

dus aangekomen bij stal 3:
in het begin leuk en aardig.. op gegeven moment veel gezeik over spullen die gestolen zouden zijn door mij???????? nou NIET DUS!!! maargoed zij waren ervan overtuigd...
maargoed ik opzoek naar een andere stal, gevonden, kon ik 1 augustus terrecht
de treiterijen en gejat werd zo erg dat ik halverwege juli weg ben gegaan hals over kop!

dus naar stal 4:
tijdelijke stal tot het augustus zou worden!!

augustus: op naar stal 5! Ik ga hier nooit meer weg!! ken deze mensen erg goed en de sfeer is echt uniek! wat heerlijk!!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:10

Jibbel schreef:
Och ja, dat laatste heb ik ook meegemaakt. Tegen mij over andere stalgenoten ouwehoeren en over mij tegen anderen. En achteraf kwam ik erachter dat dat dus bij iedereen zo ging. Echt apart..als stalhouder wil je toch juist onderling zo min mogelijk gedoe?

Dat is hier op stal heel erg. Elke maand krijgje weer te horen wie er wel of niet heeft betaald en of hij het onzin vind dat je paard een deken op hebt of ijzers heeft. Ik sta er best naar mijn zin maar juist om die reden wil ik er weg.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:11

vreselijk als je ergens gewoon weggepest word, konden ze nou echt niet nog even normaal doen? je ging toch al weg.
ik hoop dat je nu wel een stal hebt gevonden waar je paard en jijzelf het erg naar jullie zin gaan krijgen.
ik heb even in je profiel gespiekt omat ik dacht die stal te herkennen maar je woont inet in de buurt, leuk beestje heb je.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:29

barbar schreef:
dat van de eerste 2 stallen snap ik wel, ik bedoel als je ergens al een tijd komt ga je er van uit dat als je je eigen paard er neer zet je een goede beslissing neemt omdat je het daar al kent, en als het dat allemaal anders verloopt wil je daar zo snel mogenlijk weg waardoor je makkelijk een overhaaste beslissing neemt.
maar de derde stal, hoelang heb je daar nu helemaal gestaan? ik begrijp dat als je er met vriendinnen heen gaat je alles met elkaar goed kunt regelen, maar ten eerste hadden ze imo van te voren kunnen bedenken dat het niet zou lukken want als je er zeg een maand staat kan ik mij bijv niet voorstellen dat de omstandigeheden bij bijde dusdanig is veranderd dat het opeens toch niet werkt, en ten tweede hebben ze het imo ook niet echt geprobeerd dan.
begrijp me niet verkeerd, het is echt geen aanval maar ik berijp er weinig van en schijf alleen maar mijn gedachten op.

Hmhm. Kijk, dat zij besloten hebben dat ze weg wilden, dat kan natuurlijk, en dat is ook hun keuze. Maar zij waren dus degenen waardoor mijn paardje iedere dag buiten kwam. Verder waren er geen mensen op stal die mij konden helpen met binnen- en buitenzetten waardoor mijn paardje dus de hele dag binnen zou komen te staan. Ik kan immers ook niet iedere ochtend en al helemaal niet iedere avond voor 17.00 langs komen om paardjelief binnen of buiten te zetten. Echt een rotsituatie dus..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:48

ik had in mijn pb al verteld dat ik je begreep ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:58

Ik heb sinds ( okt. 2002 ) samen met mijn oudste merrieeb ook al heel wat stallen versleten, door verschillende redenen.
Ik sta nu op onze 13e stal.
Mijn jongste is nu met haar 5e stal bezig , waarvan 2 een opfok zijn en ze is nu 2 jaar jong.

Dus je bent niet de enige die helaas soms noodgedwongen moet verhuizen met zijn of haar dierbare vriend

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:04

barbar schreef:
ik had in mijn pb al verteld dat ik je begreep ;)

Haha, ik weet het. Maar je zal vast niet de enige zijn geweest die zich dat afvroeg :) Vandaarr

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 20:17

Freya schreef:
Ik heb sinds ( okt. 2002 ) samen met mijn oudste merrieeb ook al heel wat stallen versleten, door verschillende redenen.
Ik sta nu op onze 13e stal.
Mijn jongste is nu met haar 5e stal bezig , waarvan 2 een opfok zijn en ze is nu 2 jaar jong.

Dus je bent niet de enige die helaas soms noodgedwongen moet verhuizen met zijn of haar dierbare vriend

Je wordt ook altijd zo stom aangekeken en gevraagd: Alweer verhuizen????!!!!
Dan antwoord ik meestal maar dat het mijn nieuwe hobby is :+ }>

Ik had niet gedacht dat hier zoveel reacties op kwamen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:26

het is een leuk onderwerp, waar men wat aan kan hebben.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:53

barbar schreef:

Hier haak ik even op in, aangezien het over mij gaat. Ik stond op die stal uit nood. Samen met Anne stond ik bij de boer die dus totaal flipte en waar ik mijn paard echt niet meer wilde hebben staan, mijn merrie ging toen 3 weken naar de hengst dus ik had de tijd om een stal te zoeken, helaas was alles te ver of te duur en kwam ik bij deze stal terecht omdat mijn andere vriendin er al stond met haar paard. Echter kwam het steeds vaker voor dat de paarden vanwege de regen niet naar buiten mochten, iets wat ik dus niet van te voren had aan kunnen zien komen. Toen ben ik op internet een stal tegen gekomen die echt aan alle eisen voldeed. Moet ik daar dan maar niet heen gaan omdat ik dan iemand achter laat? Nee mijn pony gaat toch echt altijd voor, zij hoort gewoon elke dag buiten te staan, regen of geen regen. We zijn dus niet weg gegaan vanwege de samenwerking of het niet kunnen opbrengen van buiten en binnen zetten :?

Inmiddels is dit onze 8ste stal in 4 jaar. Ik hoop echt dat mijn paardje hier oud kan worden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:05

ik wil me hier verder niet mee bemoeien maar als jullie zulke goede vriendinnen zijn had het miss leuker geweest om anne hier over te informeren, miss had ze dan wel mee gewild of had ze optijd contact met de andere pensionners kunnen maken voor jullie daadwerkelijk weg waren.
maar ik hou hier over op want ik wil niet stoken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:08

Barbar, wil je hier niet tussen gaan zitten? Jij hebt hier niets mee te maken ;) Ze hebben mij immers tijdig geinformeerd, en ik heb contact kunnen maken met anderen, alleen werkte het niet.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:11

En dan nog? Ik bedoel.. ze hebben toch alle vrijheid te gaan en staan waar ze willen.

Ik wil overigens nog wel 'het niet opbrengen' rechtzetten. Het schijnt bot over te komen, dat bedoelde ik niet zo.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:11

Anne. schreef:
Barbar, wil je hier niet tussen gaan zitten? Jij hebt hier niets mee te maken ;) Ze hebben mij immers tijdig geinformeerd, en ik heb contact kunnen maken met anderen, alleen werkte het niet.

Pardon? Jij zit hier te klagen en Barbar gaat er alleen maar op in en zodra je "vriendin"zich hier in het topic meld draai je alles opeens weer om? Als je geen reacties wilt dan moet je ook niet reageren hoor!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:12

Barbar, er waren maar 2 stallen vrij op de stal waar ik nu sta dus ik ben eerst met de andere vriendin gaan kijken of het wat was, aangezien zij wel aangaf het niet leuk te vinden dat de paarden zoveel binnen stonden. We hebben toen 2 boxen gereserveerd en anne dat gemeld. Zij vond het echter te ver weg en wilde niet gaan kijken, wat ik meerdere malen had voor gesteld. Het is dus niet gegaan zoals jij denkt. Ik vind het erg jammer dat je oordeelt over iets zonder 2 kanten van het verhaal te weten!!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:13

Ik draai helemaal niets om, ik geef een reden waarom ik weg ben gegaan. Dat is deze. Vriendinnen vertrokken, ik kon niets regelen op stal, ik ben weg gegaan? Waar lees jij anders?
Als het zo gaat, hoeft het van mij ook niet maar hoor.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:20

sorry hoor maar ik veroordeel helemaal niemand hier, ik geef alleen maar aan wat ik had gedaan en nu blijkt dat het ook zo gelopen is, nou prima toch?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:23

Ik denk dat het belangrijk is dat iedereen zijn eigen plan trekt, vriendin of niet.
Het heeft zich uiteindelijk opgelost.
Daar gaat het toppic ook niet over.

Ik vind niet dat anne zich echt beklaagd maar ze zat wel in dubio door die hele situatie.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:55

mijn paard staat al bijna 9 jaar op 1 stal... bij mij thuis :D
hebben intotaal 6 paarden staan hier..
2 jaar geleden hadden we een hele goede hechte groep, toen ging er 1 paard weg, toen kwamen andere vrienden van ons, super leuk! maar dat paard kon het niet vinden in de groep en had een beetje losse achter benen, deze ging verhuizen met t paard naar de manege. Toen hadden we andere mensen op stal met een pony, ging hartstikke goed, deze gingen alleen de pony bij huis zetten en toen kwam iemand anders bij ons op stal, deze gingn weg ivm een binnenbak dat ze wilde, bij instructrice op stal, nu heeft iemand uit de vaste groep die uit die 5 paarden bestond, die er al vanaf het begin van dit verhaal staan er een paard bij, en zo zijn alle stalletjes weer vol met een hele goede hechte groep. Nooit gezeur of geklaag... super! +:)+