Kostolany schreef:Er alles tegen kan zeggen zonder dat hij je veroordeeld. Hij helpt mij mijn hoofd leeg te maken als dingen een plekje moeten krijgen in het leven. Samen ontspannen poetsen in de stal, kroelen, rijden en dan met een ontspannen lijf en hoofd terug komen. Die vrijheid heb ik alleen op de bij en op rug van paarden terug gevonden. Maar dat geldt voo rmij persoonlijk waarom ik paardrijd.
Equimotion schreef:Omdat het gevoel van een echt goedgaand dressuurpaard onder je beter is dan welke drugs ook.
Bovenstaande quotes kan ik mij helemaal in vinden!
Net als de bosritten van 2-3uur waarin ik helemaal in mijn eigen wereldje zit en kan genieten van eekhoorns,roofvogels,herten en die langharige koeien onderweg,met de fiets of te voet kom je die zomaar niet tegen,omdat mijn paard vantevoren al een sein afgeeft als er iets te spotten valt!
En zolang ik het idee heb dat zij tevreden is en dit laat zien door haar gedrag en gelaatsuitdrukkingen(oren/ogen),zie hoe ze daarna lekker geniet van een appeltje of muesli en uitgebreidt gaat liggen rollen in het zand en zelf naar me toe komt voor een knuffel,ben ik ook zeer tevreden en voldaan en kan het dagelijks leven weer met nieuwe energie tegemoetgaan.
sommigen zouden het doen als de kost ofzo maar bij mij heeft het niet echt 'een nut'