De rijdende rechter op TV (met paarden)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:05

Apple schreef:
En hoe ze dat paard had willen onderhouden was me ook niet duidelijk.

Paard onderhouden? Dat is nooit de bedoeling geweest. Als je zelf te bedonderd bent om te werken en vriendlief zit in de schuldsanering, kun je het paard toch verkopen? Heb je ook eens een extraatje, geen haan die er naar kraait

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:06

Dees"]
D'r hebben meteen van die zotte huisvrouwen om gebeld die idd niet verder hebben gedacht als "a gossie, arm paard, die heeft liefde nodig...".
[/quote]

[quote="T@nj@ schreef:
Ik zat meteen eigenlijk al met de telefoon in mijn handen, gelukkig was mijn vriend daar om mij weer even tot de orde te roepen

*LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:08

Leuk om nu eens zo'n zaak op TV te hebben gezien. Iedereen kent denk ik wel van zulk soort gevallen van wanbetalers [vooral van mensen waarvan je het niet verwacht].
Ik kon alleen niet begrijpen waarom Rebecca het paard op wilde eisen. Ze had geen cent te makken. Misschien wilde ze het paard zelf wel verkopen om vervolgens het geld terug te storten naar de schulsanering. Triest verhaal........
Ik ben blij voor de staleigenaar.

Thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:08

Ik vind het ook een goede uitspraak en een dikke pluim voor de stalhouder want hij heeft wel de moeite genomen om over dit dier te bekommeren. De meeste mensen doen dit namelijk niet ! want we hebben het allemaal te druk ! Hopelijk krijgt dit paard nu wel een baasje die ze verdient.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:10

Gezien de data denk ik dat de opnames van de Rijdende Rechter al ergens in het voorjaar zijn geweest. Dan heeft die stalhouder tijd genoeg gehad om dit paard redelijk anoniem te verkopen op de particuliere markt. Kan me zo voorstellen dat anders nu de telefoon roodgloeiend staat met 'pennymeisjes en Rebecca's Haha!'.

(en het beest een minder goede kans op een oprecht goed paardenbaasje zou hebben).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:12

Denk zelf persoonlijk dat de prijs van het paard alleen vanavond het dubbele zal zijn, morgen misschien nog een beetje, en volgende week weer terug op aarde.
Als die pensionhouder slim is/was, verkocht ie het paard vanavond.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:18

Ik heb overigens een zelfde soort probleem met mijn stalhouder gehad, met als verschil dat ik niet met de noorderzon ben vertrokken. In die tijd werkte ik bij hem en betaalde de stalling nooit omdat dat verrekend werd met het 'loon'. Dat liep ongeveer gelijk. Ik dacht dat het allemaal wel goed zat.

Toch is op den duur een behoorlijke achterstand opgelopen (doordat ik dagen niet werkte of op vakantie ging en door de consumptie-rekening van de kantine) die ik niet op korte termijn kon aflossen. Kwam bij dat ik er gestopt was met werken omdat ik problemen had met de compagnon van de stalhouder.

Uiteindelijk heb ik mijn paard voor een schijntje aan hen verkocht, om uit de schulden te zijn. Ik moest wel, ze zeiden dat ze anders rente zouden gaan berekenen over het achterstallige bedrag. Ik zag geen andere uitweg dan mijn paard aan hen te verkopen (overigens was het bedrag niet zo hoog als het paard waard was, maar toch zeker zo'n 3 maand stalling).

Zo, schaam me dood Bloos! maar heb het toch even van me afgeschreven.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:34

Wat eerlijk Lis.

Maar er zijn idd mensen die niet zitten met schuld.

Zo is het als wij een paard /pony of zadel op afbetaling ver kopen, STEEVAST zo dat je je geld nooit (helemaal) krijgt.

Dan kun je er een deurwaarder naartoe doen, maar als er niks is, valt er niks te halen.
Ik vind het ongelooflijk dat mensen zo durven leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:47

Natasha, er zijn in Nederland onnoemelijk veel mensen die leven van het geld van een ander (meestal banken en kredietinstellingen) of op het randje.

Zelf heb ik ooit nog een stalhouder gehad die dacht dat hij nog geld van mij kreeg, maar na een korte briefwisseling was dat wel uit de wereld en was hij zo verstandig om er niet over door te gaan.

Lis, dat is wel een eerlijk verhaal, maar ik vraag me af of je daarna ooit nog iets hebt gedaan zonder zeer duidelijke afspraken te maken? Want dat leek toch wel een beetje te ontbreken in die situatie volgens mij?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:50

Natasha, sommige mensen betalen wel alles af hoor Haha! Ik dus bijvoorbeeld. Heb een paard op afbetaling gekocht, zonder duidelijke termijn afgesproken te hebben. Maar heb wel alles afbetaald.

Heb helaas de uitzending gemist. Maar mijn vorige paard had hetzelfde meegemaakt. Die was ook op de manege achtergelaten. Uiteindelijk heeft iemand die schuld afbetaald en mocht toen het paard hebben. De eerste eigenaresse heeft nooit meer van zich laten horen. Ik heb later dat paard gekregen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:59

Lovely schreef:
Lis, dat is wel een eerlijk verhaal, maar ik vraag me af of je daarna ooit nog iets hebt gedaan zonder zeer duidelijke afspraken te maken? Want dat leek toch wel een beetje te ontbreken in die situatie volgens mij?

Daar zat ook het hele probleem. Ik schreef wel alle dagen op die ik gewerkt had, zij dus niet.
Ik kon bewijzen dat het om veel minder geld ging, maar trok aan het kortste eind, de bewijzen bestonden uit mijn agenda's. De stalling werd bijgehouden, mijn 'loon' niet.

Ik was daar sindsdien 5 jaar niet meer geweest. Een jaar geleden vroeg mijn vriendin of ik haar paard wou rijden, maar wilde daar echt niet meer rijden. Uiteindelijk heb ik mijn trots opzij gezet en ben sinds 2 weken weer terug op stal Haha!
Maar ALLES wat ik daar koop, betaal ik direct. Ik laat zelfs geen Cola opschrijven. Dit overkomt me niet nogmaals.
Eén voordeel, de compagnon waar alle ellende (imo) mee begon is uit de zaak gestapt. De stalhouder die over is gebleven is heel vriendelijk en ik doe ook maar gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:21

Wat een verhaal Lis, niet echt iets om op terug te kijken lijkt me. Het gebeurt je maar 1 keer denk ik.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:24

Ik moet opbiechten dat ik het wel andersom heb gedaan...
Ik werkte al een tijdje op een stal en die vent betaalde met de week slechter uit, toen hij op een gegeven moment 2 maanden achterliep heb ik mijn paard daar op stal gezet en tegen hem gezegd dat we het mar moesten verrekenen.
Toen ik een tijd later ontslag nam vroeg hij hoe het ervoor stond, ik heb toen gezegd dat ik hem nog een maand liet staan en dat we dan quit stonden....
1 keer raden Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:31

Esmee, da's mooi van jou, maar eigelijk HOORT het gewoon zo dat je je schulden betaald.Jij wilt eerlijk zeggen dat je het wel eens hebt gedaan, op afbetaling kopen, en dat is prima, Knipoog toch heb ik er alleen maar slechte ervaringen mee.

Die mensen verpesten het voor diegenen die wel gewoon eerlijk iets op afbetaling willen kopen,Ik trap er nl niet meer in.Je moet steeds vragen om je eigen geld, en er komt alleen maar een rotsfeer door.
Mijn tip: leen ook nooit geld uit aan een goede vriend(in) die in moeilijkheden zit.Je krijgt er scheve gezichten van.
Ik heb nog diverse paardenwaarden te goed her en der, dus ik weet waar ik over praat.Dit terwijl ik echt graag iemand wil helpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:39

Maf verhaal hoor op tv. Uitslag was bekend, gewoon tijdvulling (rechter zijn vrouw rijdt ook paard heb ik vernomen)
Leuke bijverdienste voor Ino en DA.
En maak je geen illussies zon mislukte tuiger gaat, helaas voor de staleigenaar, gewoon naar de slager.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:45

Waarom? Niet dat ik het paard zo bijzonder vond, maar als hij van een particulier meer kan krijgen zal hij hem niet aan de slager verkopen denk ik. Er zijn altijd mensen die wel wat voor zo'n dier willen geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:47

Is er toevallig iemand die het heeft opgenomen? Ik had het verhaal gehoord van een meisje bij mij op stal (die kent die mensen persoonlijk) en nu heb ik het gemist...! Absoluut niet grappig dus!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:49

Volgens mij wordt het gewoon morgenochtend herhaald.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 01:19

Nee, het wordt dinsdag herhaald om 14.35 Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:58

En wat vonden jullie nou van die aardige stalhouder die
aan het eind zei dat het paard voor de slacht een stuk
minder waard zou zijn omdat hij het 'flink' had laten
'afslanken' ????????

Stoom uit je oren

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:36

Honeybee schreef:
Morgen om 21.40 uur (ik geloof op Nederland 1) komt de rijdende rechter op de televisie.
Ik zag net een voorstukje en het gaat over een betalingsachterstand van ca. 2200 euro in het stalgeld.

Heb het gezien, vind het toch raar dat je je paard laat zitten voor een vriendje.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:22

Botervlieg schreef:
'afslanken' ????????

Stoom uit je oren

Nou ik weet niet wat hij bedoelde met afslanken, maar ik vond dat het beest er behoorlijk gezond uitzag.
Daarvoor was hij misschien moddervet.
Kon iig wel sympathie opbrengen voor de man en vond dat die griet echt het IQ van een pakje boter om zoiets voor te stellen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:29

Botervlieg schreef:
'afslanken' ????????

Stoom uit je oren

Waarschijnlijk had ie dat voor die tv uitzending gedaan, dat beessie expres van de wei gehaald en getraind.
Terwijl hij allang wist dat er niet meer dan slachtwaarde uit zou komen. Dus zijn opmerking was zowel wrang als reeel

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:44

sarabande schreef:
Maf verhaal hoor op tv. Uitslag was bekend, gewoon tijdvulling (rechter zijn vrouw rijdt ook paard heb ik vernomen)
Leuke bijverdienste voor Ino en DA.
En maak je geen illussies zon mislukte tuiger gaat, helaas voor de staleigenaar, gewoon naar de slager.

o komop sara! niet iedereen wil alleen maar predikaatrijke paarden om op te rijden! Ik denk dat dit paard gemakkelijk voor 2000 euro te verkopen is, dan hebben de mensen nog geen duur paard. En niet iedereen kan alleen maar op dure sportpaarden rijden.

Maar het was wel een familie die van rottigheid aan elkaar hing. dat ze bepaalde zaken gewoon niet afhandelen. En toen rebecca hulp zocht bij haar vader trok hij OOK zijn handen er van af. hij had kunnen helpen, niet omwille van natasja, maar omwille van rebecca, het paard en de naam van de familie. Het is een mentaliteit die al bij de ouders te vinden is en die uitte zich ook in die ene dochter. En REbecca moet inderdaad maar eens leren dat dingen niet vanzelfsprekend zijn. Geld moet je verdienen, dat komt niet uit zichzelf.

Wat betreft afslanken, ik vond het paard wel wat dik dus dat was op zich niet verkeerd. Als die pensionhouder nou slim was geweest had hij dat paard intussen geleased voor het stalbedrag.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:50

Aan de andere kant kan ik me de reactie van pa ook wel voorstellen.
Je kunt niet aan de gang blijven om onverantwoordelijke kinderen uit de oliebol te helpen.
Een paard is een luxe-artikel, als je het niet kan betalen of wilt betalen, moet je het verkopen.
Verder denk ik dat pa straatarm zou zijn als hij zijn familie constant zou helpen, want veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben ze zelf niet.
Misschien dat hij in het verleden wel steeds geholpen heeft, maar dat voor hem een grens bereikt is.