Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:11

Waaaaaaaaaaat! 400 euro gekkenhuis zeg!
Ik betaal 150 (binnen en buitenbak, longeercirkel, weidegang, binnen en buiten gezet, krachtvoer+hooi+stro erbij in!)
Ben ik blij dat ik in Friesland woon :D!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:16

Ja helaas wel.. hier in Antwerpen, toch de streek waar ik woon, is het allemaal erg duur.
Voor minder dan €200 vind je hier geen stalling met bak.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:22

Whaha wat een rare prijzen... :') Ik betaal 270 voor superluxe binnen en buitenbaan, paarden gaan elke ochtend half uur in de molen, dekens worden evt. gewisseld en staan een dagdeel in een privepaddock, trailer, mega kluis en solarium/ warm water included... :+ Maar ik weet dat dat komt omdat het een privestal is met maar een handje vol pensionklanten.. Bij een stal hier in de buurt met dezelfde eisen betaal je gauw 350 euro, brrr!!! :P Alleen ben wel veel geld kwijt aan benzine, 20min heen, 20min terug..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:27

Ik betaal 230 euro per maand (het is overigens geen hele luxe stal, ze doen dus niet aan dekens op en af doen etc, paarden staan in een groep ongeveer 6-7 uur per dag buiten) Je hoeft niet zelf uit te mesten maar ik sta toch vaak zelf te scheppen omdat ik het toch droger en schoner wil hebben dan de rest :o, hebben ook geen agterberg bodems oid).

Hebben wel een binnenbak van 30*80 (ze zijn nu een 2de aan het bouwen) en we hebben 1 hele grote buiten "bak" met 2 dressuuringen van 20*60 en een spring gedeelte.

Hebben geen solarium oid
Laatst bijgewerkt door orkaan op 13-07-11 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:27

Ik stal mijn paard eerst op pensionstal zodat ik veel begeleiding heb en laat het dier daar in de winter ook staan, dan komt ze in maart/april naar ons huis. :)

Bij pensionstal hebben we binnenbak en buitenbak, solarium, paddocks, veel weidegang (!). Verder niet veel bijzonders geloof ik..
Maar hele leuke mensen heb je daar, ze beleren ook paarden, ken ze al 7 jaar en vind dat wel een voordeel.
Tis gewoon een superfijne stal en heel gezellig en de eigenaren zijn heel makkelijk en begeleiden je supergoed.
Hoeveel ik betaal weet ik eigenlijk niet eens.. Rekening beland altijd direct bij mijn vader.

Straks thuis heb ik buitenbak (22.5 x 50), paddock, longeercirkel, 2 ruime boxen, wasplaats met warm water en ook weer heel veel weidegang.
Heb dus eigenlijk niks te klagen, alleen een binnenbak erbij was ook wel fijn geweest. _O-

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:29

Mooie prijzen komen er hier voorbij.. Heb ik even pech dat ik in de randstad woon (Haarlem). Hier betaal je voor een paard (vol pension) 320 Euro, alleen een buitenbak :) Op de stallen waar mijn bijrijdpaarden stonden werd er voor vol pension 400 en 420 Euro betaald (wel een binnebak). Maar op de eerste stal was er geen mogelijkheid tot weidegang, alleen twee paddocks (voor zo'n 80 paarden) waarvoor je een half uur in kon tekenen.. Ook niks, alhoewel de stal verder erg leuk en gezellig was hoor :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:31

Jeetje, dan heb ik het eigenlijk nog wel goed getroffen met onze stal als ik sommige verhalen lees op bokt.
Vaak moeten ze kiezen tussen luxe of welzijn, dat heeft onze stal gelukkig allebei.
Alhoewel onze stal helemaal niet luxe is, maar wel goed genoeg, alles is aanwezig en daar gaat het eigenlijk om.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:32

Ik sta lekker thuis...
Paarden kunnen 24/7 op de wei, met schuilstal of kunnen savonds of overdag op stal (5 bij 3) we hebben wel een spring eventing weitje, en een binnekbak & buitenbak op 5 minuten rijden ( van de ponyclub)
En wat dat allemaal kost weet ik niet.. :=

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:33

Wat een luxe hebben jullie allemaal! Achja, ik ben blij dat mijn ouders mij willen helpen tot ik afgestudeerd ben,
ben tevreden met wat ik nu gevonden heb, nu nog het paard :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:34

Haha inderdaad! Dat heb ik ook, alles is helemaal klaar voor als het paard straks komt.
Dekens, hoofdstel, zadel en al die andere zooi heb ik al. Had namelijk vorig jaar een maand een paard op proef, ging helaas niet door.
Ik denk dat het zadel ook wel past op de volgende, anders heb ik pech.
Maar dat is een gloednieuwe KN Allegro en die staat er wel om bekend dat hij op veel paarden past.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:40

Ferro komt maandag als hij goedgekeurd wordt meteen naar mij toe :D Wilde hem ook zo snel mogelijk verplaatsen omdat hij in deze kudde absoluut niet geaccepteerd wordt en echt onder de gemene bijtwondjes en korsten. Deze groep waar hij dan komt kent hij al, dan werd hij ook wel eens gegrepen maar dit is wel extreem! Hij is wel braver geworden met longeren haha. Dinsdag ga ik dan de laatste spulletjes halen en is hij van mij :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:41

Waarom was dat paard toendertijd dat terug gegaan, Lauste? Wel handig dat je alles al hebt! Nu hopen dat het ook daadwerkelijk past straks!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:42

Wat leuk EllaBellaah! Leuk paardje ook!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:45

Wat leuk Ellabella, super! :D

Paard is teruggegaan omdat het echt een ramp was met rijden, de hele volle maand.
In de omgang supermakkelijk (veel makkelijker dan mijn pony), kwam in galop naar je toe in de wei, stond los op de wasplaats terwijl ze helemaal werd afgespoten, etc.
Maar onder het zadel wou ze nergens langs en ging meteen in de staak door te steigeren, niet zo'n beetje ook.
Had je haar ergens uiteindelijk toch langs, was het de volgende keer nog weer net zo eng als eerst.
Echt compleet anders dan hoe ze bij de eigenaar was, maar het paard bleek totaal geen vertrouwen in ruiter te hebben.
Terwijl wij het heel rustig en vriendelijk aanpakten zonder dwang enzo.
Nouja, besloten om het paard weg te doen omdat dit toch niet beter zou worden en ik had totaal geen plezier meer in het rijden..
Afbeelding
Dit was haar, wel een mooi dier. :)
Laatst bijgewerkt door Laux op 13-07-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:45

Zou Jotoma ontvoerd zijn oid??? ze is zolang afwezig vind ik zooo flauw en kinderachtig :Y) :7 }:0 ;) ik wil het weten!!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:47

@Lauste wel een mooi dier! maar ja als je er niet lekker op kunt rijden dan houd het op!

Beter een "lelijk" (maar dat is uiteraard ook relatief) dier wat je goed kunt rijden en die goed loopt dan een mooierd waar je bang van bent

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:48

Jammer zeg, Lauste. Maar dan is het wel de juiste beslissing geweest dat ze terug ging.. Wel een leuk dier om te zien! Daarna heb je de zoektocht wel lang gelaten voor wat het was dan, of niet?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:50

Ja precies, dan heb je er ook niets aan. Plezier is toch wel het belangrijkste!
Het liefst hebben we natuurlijk eentje die mooi én braaf is! :D

Ik heb haar op proef gehad van 11 september tot 11 oktober, sinds 13 juni zijn we weer op zoek.
Dus inderdaad heeft het een hele poos stilgelegen, kwam ook door stress met school enzo.
En ik had ook helemaal geen plezier meer in het paardrijden, wilde dat eerst weer terugwinnen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:54

Heb me er trouwens heel erg voor geschaamd, wilde haar eigenlijk houden omdat ik bang was voor de reactie's van de mensen om me heen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:01

Je moet gewoon ***** aan andere mensen hebben. Misschien zijn ze zelf wel jaloers oid.....

Eerlijk voor je onkunde of bangheid uitkomen is alleen maar goed en als andere mensen daar niet mee om kunnen gaan heel jammer dan. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt
(bovendien je weet toch --> de beste stuurlui staan aan wal :+ )
Laatst bijgewerkt door orkaan op 13-07-11 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:03

Ja precies, uiteindelijk begreep bijna iedereen het, kreeg één negatieve reactie.
Maarja, zij heeft ook gezegt dat ze mijn pony superlelijk vond en verspreidt altijd negatieve dingen over iedereen.
Dus daar keek ik niet raar van op.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:08

Dit is Ferro
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft een klein kolletje en heeel klein wit rechter achtervoetje.

Vind het juist knap dat je besloten hebt haar niet te houden! Het rijden moet natuurlijk altijdleuk blijven en als je dat gevoel niet hebt ga je er ook niet met plezier opzitten...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:10

Aaawh, wat een schatje! <3

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:14

Nou schatje tis een monster hoor hahahah hij had nog niet door dat ik het was en stond meteen vol op me teen, daarna zag je de knop omgaan en liep hij na het longeren los achter me aan naar de uitgang

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:57

Ben ik weer! De keuring is pas volgende week woensdag! De 20e! Dus ik moet geduldig afwachten!
Vanavond zat ik in de bios dus had ff geen tijd voor bokt! Excuus ;).

Over de rambo dekens, heb vanmiddag ff flink gesurfd en ga waars voor een rambo regendeken o gr + rambo onderdeken van 200 gr. Of een rambo regendeken 0 gr en rambo winterdeken. Die 3 in 1 vind ik het net niet, dan heb je standaard een regendeken van 100gr, voor de herfst wil ik 1 van 0 gram. En Josie op bokt slaat ze in? Kan ik haar misschien nog even pb'en om advies. Haar bokt naam is dus Josie?

Edit: die storm pakketjes van rambo lijken me ook super handig. Waterdichte lijm voor kleine gaatjes en stukjes stof voor grote gaten. Dat opsturen is helemaal gied, hoe lang is de garantie?