Welk Discipline wekt jouw belangstelling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:32

Jaaaaa, paardenvoetbal!!! Dat zou ik ook zo graag eens willen doen met Retje, volgens mij vindt-ie dat super! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:33

Kom maar, kom maar, altijd welkom! Echt waar. Ik heb nu een twee-ruiter-team (Mezelf en Leon/Snowdon), maar ik wil een team van 4 paarden. En dan een tegenstanderteam vinden, voor wedstrijdjes.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:36

Jammer dat Dronten niet zo naast de deur is. Maar ik zal eens met mijn zusje overleggen, die heeft wel eens gevoetbald met Ret op onze oude stal, denk dat zij het ook wel leuk vindt om zoiets te doen. Dan moet er vast wel wat te regelen zijn, ofwel bij jullie ofwel bij Arwen die ook zo'n ding heeft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:41

Mijn interesses zijn door Bokt niet wezenlijk veranderd, maar het is wel leuk om nieuwe mensen met dezelfde interesses te leren kennen, en dat is door Bokt zeker gebeurd

Waar ik door Bokt de kriebels van heb gekregen: de warmbloedfokkerij, dat is een wereld waar ik me helemaal niet thuis zou voelen, gezien de discussies hier

In de dressuurwereld voel ik me ook niet meer thuis, blijkt wel. Dat had ik al vóór Bokt, maar het is er hier niet beter op geworden Knipoog . Dressuurmatig rijden blijf ik weer wél doen.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:42

Woehie paardenvoetbal, lijkt me ook helemaal geweldig. Mijn Lanna is er cool genoeg voor Lachen Ga ik ook proberen! Dank voor het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:59

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:39

Rij dressuur en groom bij vierspan en dat vind ik echt geweldig ook om te zien die marathon
En ga ook wel naar shows van arabieren vooral als een vriendin van mij met haar paardje gaat
Maar dat heeft niks door bokt te maken

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:02

Voetbalmeeting! Ik heb zelf nog geen bak (waarschijnlijk pas per oktober een buitenbak) maar kan wel paard&bal eens in de trailer gooien (nou ja, paard in de trailer en bal in de auto dan...) om naar een goede locatie te komen. Ik train nog steeds in m'n eentje in de weide, zonder tegenstander, zonder goede omheining (en die heb je toch echt wel nodig)
en wij willen ook wel eens tegenstanders!

Rowan vind het nog steeds prachtig, laatst deed er een stalgenootje mee met een merrie die het niet zo leuk vond, en Rowan werd elke keer bloedheet als die aan de bal zat. Hij wilde het liefs een pirouette maken en er weer op afstormen Haha!

Maya, heb jij al eens foto's gemaakt? Zien, zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:51

Foto's zijn wel gemaakt, ook van Leon met Snowdon, en een stalgenoot, met een merrie die aan de hand bezig zijn (gister voor t eerst). Maar m'n rolletje is nog niet vol... Maar ze komen er echt wel hoor! Zeker weten.
En die omheining, tja, onze bak is daar ook niet zo handig voor. Op t ene punt rolt hij onder de draad door, in de sloot "Manda BLIJF!" En dan er weer af, bal over omheining in de bak gooien. En er weer op springen en verder gaan. Maar t betert wel steeds, onze baltechniek

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:53

Jazeker, een bokker heeft me uitgenodigd om een keer een endurance training bij te wonen......WIE WAS HET OOK AL WEER???? ga ik zeker doen. Ook wil ik wel eens mee mennen............

Trouwens ik vind alle takken van de paardensport erg leuk

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:03

Voordat ik op bokt kwam was mijn interesse al geprikkeld voor endurance, maar door al die verhalen vind ik steeds leuker en interessanter! Door Maya (en indirect via ArwenLune dus) begonnen met paardenvoetbal, gaat al goed! Gisteren voor t eerst in draf erachteraan. Alleen als de bal op hem afkomt is nog eng en als ik de bal wil halen omdat ie onder de draad door is gegaan.. ben ik snowdon kwijt *LOL* *angsthaas...*

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:36

Voor belangstellende voor paardenvoetbal - ik heb op het meeting forum een topic geopend om eens te kijken of we een meeting kunnen regelen. De link staat in mijn onderschrift.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:18

Eerder heb ik altijd dressuur (m2) en springen (Z) gedaan en sinds 3 jaar rijdt ik nu western. Ik vind buitenritjes ook erg leuk, en ik doe aan vrijheidsdressuur en ik heb laatst voor het eerst in 3 jaar weer eens gesprongen *LOL*

Paardenvoetbal heb ik ook gedaan al was dat niet van lange duur.
(ik ga maar even op je link kijken ArwenLune Knipoog )

Ook heb ik een paar SGWtjes gereden.

Ik zou graag nog een keer een springwedstrijdje springen, al weet ik niet of dat nog gaat met mijn knieën, na 10 sprongetjes kom ik mank van het paard Verdrietig

Discipline die mij ook wel trekt is het marathonrijden

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:11

Eerst eigenlijk voornamelijk springen en een beetje dressuur. Nu ben ik sinds 2 jaar bezig met western. Dat is voor mij een meer ontspannen manier van rijden en mijn paard pikt het ook goed op.
Helaas heeft hij nu aan beide voorbenen arthrose en linksvoor ook nog hoefkatrol, dus dat is een beetje afgelopen werk voor hem. Misschien ga ik in de toekomst verder met een ander paard maar dat is nog niet zeker. Het lijkt me ook leuk om een paard te mennen, maar dan moet je wel een echte alrouder hebben.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:15

Cross op de eerste plek, ookal heb ik zelf nognooit samengesteld gereden, ben het zeker wel van plan!
Groomen op cross is al leuk!
Springen, daarna komt dressuur.
Er is niets veranderd sinds ik op bokt zit.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:19

Dressuur, Springen en cross lijkt me ook supergaaf en wil ik ook echt gaan doen! Ik spring weleens over gekke dingen, en dat vind ik onwijs gaaf, dus cross zal me ook wel bevallen denk ik Lachen Alleen weet ik niet of het kan met Jamy. Ik vind springen het leukst om te doen, maar misschien als ik dat net zovak als dressuur zou doen dat ik er een beetje op uitgekeken raak. Maar dat weet ik niet Schijnheilig

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:33

Door Bokt is het niet echt veranderd Tong uitsteken
Maar mijn interesse gaat uit naar de dressuur en het springen.
Springpaarden vind ik geweldig!
Crossen lijkt me ook erg gaaf.
Alleen heb je die hier in Limburg niet zo veel...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:38

door bokt; endurance.. lijkt me heel erg gaaf!!
wat ik altijd al superleuk heb gevonden is springen, hoe hoger hoe leuker *LOL* helaas heb ik met Evita nog maar heel weinig gesprongen Scheve mond ik durf het niet echt aan omdat de bak te zwaar is voor Evita, met gewoon rijden heeft ze er al moeite mee.. ben bang dat het dan slecht is voor haar benen, ze is ook de jongste niet meer... op de vorige stal kon ik niet zomaar ff een hindernis opzetten, en meestal was ik dan ook alleen dus dat was dan niet zo handig!

ik rij zelf het meeste buiten en (doe een poging tot Knipoog ) dressuur, ik merk dat mijn pony buitenrijden wel het leukste vind, maar nu ik regelmatig buiten rij gaat de dressuur ook steeds beter!
Ik wil met Evita ook supergraag gaan mennen, Evita kan het al.. ik alleen nog niet Scheve mond en ik heb ook geen wagen enzo, heel jammer want dat vond Eviet ook altijd erg leuk.

eigenlijk vind ik alles wel leuk *LOL*

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:10

Ik vind buitenrijden echt het geweldigste wat er is. Ik snap niet dat mensen altijd maar in een bak rijden, ik ben dat tenminste na 10 minuten al weer beu.
Ook doe ik een beetje aan Natural Horsemanship, dit vooral omdat ik in het begin nogal wat dominantie problemen had met mijn paard. Door NH heb ik ze helemaal overwonnen en kan ik nu dus met een gerust hart op mijn paard buitenrijden!!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:18

Ik rij het meeste dressuur en dat vind ik ook heel leuk. Soms maak ik ook wel eens een sprongetje en ik ga ook wel eens op butenrit.
en één keer per week train ik voor ons ponyvoetbalteam. Met ons ponyvoetbalteam geven we demonstraties.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:49

Ik dressuur en spring.
Wel lees ik geregeld wat over western, heb ook een boek van een bokker gekocht. Zelf echt geprobeerd heb ik nog niet, alleen een week in Duitsland gereden in westernstyle, maar dat was geen serieus niveau.
Verder volg ik wel wat NH. Vooral dat natuurlijk leiderschap. Voor sommigen is het heel bijzonder, voor anderen niet. De ene mens heeft het meer in zich dan de ander. Iedere ruiter doet vaak indirect wel wat met NH. Alleen heet het dan vertrouwen winnen of opvoeden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:22

Endurance
Ooit hoop ik een rit mee te rijden Lachen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:56

Bokt is idd wel de ambassadeur van de endurance....het is echt opvallend hoe enthousiast alle verslagen op WD zijn. Ook ik ben hierdoor 'gegrepen', over twee weken start ik Miga voor de tweede keer.

Met het andere paard ben ik nog maar net begonnen, maar daar gaat mee gedressuurd worden (is ook zo gefokt, en niet slim genoeg om mee te springen volgens mij:-) - die dendert overal dwars doorheen!). Het paard dat ik eerder reed had echt springtalent, en als ik zoals vorige week op een wedstrijd dan het springen zie lijkt me dat ook wel weer een kick....maar dat zit er echt niet in.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:46

ik rij voornamelijk lekker buiten,beetje recreatief zonder zadel hobbelen.maar zeker 2 x in de week tog even goed doorrijden.daarmee bedoel ik toch wel de dressuurmatigheid,maar ik hou er niet van om dag in dag uit aan de teugel in de bak te lopen,als je bij t bos woont Haha!

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:11

Springen natuurlijk Haha! !!! Niet alleen om zelf te doen, maar ook om naar te kijken.