Bedankt voor alle steunbetuigingen.
Update over Fitz:
De DA is vanochtend weer geweest. Het bleek dus dat Fitz gisteren ook 39,5 graden koorts had (dat hadden ze op stal niet verteld aan mij), dus de infectie was al toegeslagen.
Vandaag had hij een graadje minder koorts en leek hij het voetje ietsje meer te belasten dan gisteren. De DA heeft hem plaatselijk verdoofd en daarna nog een heel stuk hoorn en straal weggesneden zodat het weefsel nu helemaal vrij ligt en hij beter de plek kon bepalen waar de splinter erin is gegaan.
Zijn grootste zorg was dat het gewricht aangetast zou zijn, maar zoals het er nu uit ziet is dat niet het geval.
Wel kan de pees geraakt zijn maar dat is nu nog niet te zeggen.
Fitz krijgt voorlopig injecties in de bloedbaan met de sterkste antibiotica en penicilline. Voor de rest blijft hij in de Animalintex en een zak met desinfecterend middel.
Pas na het weekend is er meer zicht op hoe het zich verder gaat ontwikkelen, maar de DA was 'gematigd positief'.
In zijn ogen was het feit dat de pees geraakt zou zijn veel minder erg dan het gewricht. Voor mijn idee klinkt de pees ook niet echt jofel, maar ja, ik heb er niet voor gestudeerd dus hij zal wel gelijk hebben.