Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gucci_ schreef:Ik hou eigenlijk niet van lange manen en een lange staart al helemaal niet. Ik hou ze het liefst kort bij mijn pony. Voor de zomer haal ik er altijd een stuk af, anders is het ook te warm voor een paard zo'n bos manen. Maar bij rassen als friezen en haflingers staan lange manen wel mooier vind ik.
renatevb schreef:Angeliekje schreef:Ik vind de manen mooi, de staarten vind ik onhandig lang.
Mijn tinker had manen van 117 cm lang, maar heb er pasgeleden zo'n 15 cm afgehaald aangezien ze te dun werden aan de onderkant (kon er zo doorheen kijken...).
*knip*
Vind het mits goed verzorgd mooi eruitzien
gaat je paard daar nooit opstaan dan?
Ik vind het niet mooi en niet goed voor de paarden
winia4ever schreef:De manen en de staarten groeien in het wild ook door, dan is er ook niet een meisje/jongen die dat even voor hun afknipt!..
De manen groeien omdat het een functie heeft..
Anders hadden ze er niet gezeten.
Niet dat ik de manen mooi vind, in de beginspost.
maar zo als het paard van Angeliekje, vind ik prachtig.
Snadrem schreef:winia4ever schreef:De manen en de staarten groeien in het wild ook door, dan is er ook niet een meisje/jongen die dat even voor hun afknipt!..
De manen groeien omdat het een functie heeft..
Anders hadden ze er niet gezeten.
Niet dat ik de manen mooi vind, in de beginspost.
maar zo als het paard van Angeliekje, vind ik prachtig.
In het wild worden manen anders niet zo lang hoor. Die breken/ schuren af. En dat is maar goed ook, anders bleven ze nog overal aan vasthangen ook.
Ik vind het overigens absoluut niet mooi, of het er nou wel of niet verzorgd uit ziet. Doe mij maar een fjordenkapsel op het paardBij bepaalde rassen vind ik het dan nog wel staan, maar mijn voorkeur heeft het niet.
senna21 schreef:Wat mij betreft: haar is functioneel, ook aan een gebruikspaard; vliegenmepper, bescherming tegen regen en kou.
Mijn indruk is dat je een paard geen plezier doet met zo'n dikke, lange bos haar. Warm en ongemakkelijk. Ik vind het er vaak nogal onnatuurlijk uit zien.
Afhankelijk van het type paard, een langere of kortere coupe. Verzorgd, maar het moet passen en het paard moet er lekker mee kunnen bewegen. (gevlochten manen lijken me geen pretje)
Wilde rassen hebben vaak geen aanleg voor lang haar. Daarbij schuren paarden in het wild hun manen/staart korter en ongelijk.