Op welke pony leerde je rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:39

mijn eerst les had ik op dunja een paard rond de 1.65 ;( van manege RSVA, maar echt rijden leerde ik op mijn eigen pony(dat was toen mijn verzorgpony) heidy <3 een shetlander ze is nog steeds van mij :o

Scappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:45

Mijn floris /3 << <3 !!
Ik heb echt op hem leren rijden en vooral heb ik op hem geleerd om hem echt te laten doen wat ík wilde.
Je heb namelijk van die manege paarden/pony's die alles automatisch doen en deze echt niet!
Het is een zoort kruising van een welsh.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:48

op de eigen pony van mijn zus :+ Ongelooflijk lief beest maar zo eigenwijs, toen ik aardig kon rijden heb ik een tijdje in de manege les gereden (1x per week in de manege les en 2x per week privé les op mijn zus haar pony :D) toen later ipv op een manege pony op die pony in de les. en nu heb ik 1x per week les op mijn eigen paard of op die pony :D (ik snap nog steeds niet dat ze ooit zo braaf was dat er een beginner op kon rijden :') )

(ze was trouwens een Friesx Welsh Cob )
http://i56.tinypic.com/hu4knm.jpg
Laatst bijgewerkt door Rosanneh1 op 26-06-11 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:51

Allereerste rijles op linda, eerste rijlessen op Anja, beide witte manegeponies. Daarna was mijn vaste manegeliefde Mickey, ook 'n schimmeltje maar nog jong en in mijn ogen best nog wild :D . Bijna alle belangrijke paarden in mijn leven zijn/waren trouwens schimmels :D écht rijden leer ik trouwens nu pas, bij mijn eigengekozen instructrice en mijn zelfingereden jonge paard (ook schimmel :') ) die nogal..creatief is :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:57

De beginselen leerde een hele lieve manegefjord me, totdat zij werd geleased. Daarna kwam een wat groter paard, die ontzettend sloom was en streken uithaalde. Kreeg dat beest helemaal door, waardoor we een hele stevige band kregen. En nu is er mijn verzorgponietje (zie profiel) die me héél veel leert en me vertrouwen geeft, doordat we zo heerlijk kunnen crossen in het bos. :D

Girl101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:18

Mijn eerste eigen pony, daar heb ik echt van leren rijden.

Het was een welsh, en zo lekker ondeugend.

O zo vaak heb ik er vanaf gelegen. Ook weleens was de bak nat, en besloot hij
weer eens een boksessie te geven. Ik vloog er vanaf, pony vliegt met een noodvaart
terug naar zijn stal. Mensen gaan mij zoeken, kom ik aanlopen. Van top tot teen
onder de bagger, midden in een plas gevallen.... :Y)

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:22

eerst "reed" ik op een shetje maar ik had geen les ofzoo toen manege en daana mijn eigen schimmeltje, maar daar heb ik veel van geleerd, ze kon niet normaal galloperen alleen een rondje bokken of racen haah

Toopje_

Re: Op welke pony leerde je rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:48

Ik heb leren rijden op een manegepony. :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:48

Op fjorden! :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:52

Op een manegepony genaamd Dilles.
Een wit welshmerrietje. Januari 2010 hebben ze haar op 38-jarige leeftijd in moeten laten slapen.

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:44

Ik rij nog op dezelfde manege als waar ik ben begonnen, en mijn allereerste les was op Mario, een dikke haflinger pony :D
Toen vond ik het een prachtbeest, zo gehoorzaam en rustig, maar als ik nu naar hem kijk... sloom, dik, dom en verschikkelijk ongehoorzaam, maar altijd blijft hij lief voor mij, na mijn allereerste rijervaring op hem. :j

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:40

Mijn eerste lessen reed ik op Lotje (Manege Zeisterbos).
Ze was zoo'n schatje en zou echt nooit een stap verkeerd zetten <3
Helaas overleed ze, maaar ze werd wel 30 jaar ongeveer! /3
Foto:
Afbeelding

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:44

Joy, de pony van mn zus, geweldigste beest ooit :+:

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:48

Op Irena, pony'tje van Manege Alblasserdam, is helaas na een jaartje met pension gegaan te zijn ingeslapen .. Was echt een eerlijk diertje :j

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:49

Blondy, manege de vijf eiken.
Laatste privéles, voor ik naar groepsles mocht: alles ging fout, wat was die eigenwijs :+ !

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:50

Rolandje.. Een kleine witte welshpony.. En Ricky een witte shetter aan de grotere maat :)

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:52

Op Furias van manege Nibbixwoud (die overigens heel erg slecht is) een braaf Fjordje, tenminste aan de longe.
Want bij de eerste groepsles die ik had (natuurlijk zat ik er weer op) dacht hij 'Hmmm, laat ik eens een bok geven.'
Maarja bleef wel zitten (:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:52

Ik leerde rijden op Rob, ik noemde hem Robbie, een leuke bruinschimmel pony van ca 1,35 m hoog, ik was 7 jaar oud, op een nu niet meer bestaande manege vlak voor purmerland, nog dichterbij Purmerend dan bij Purmerland.

Heb er leuke herinneringen aan.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:53

Op lotus een veel te dikke zwarte shetlander van manege Elviera (Aad van Engele) in Haarlem.
wat een eigenwijs ding was dat, maar de grootste loluren waren dat wel!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:54

Ik leerde zitten stappen en draven toen ik 3 was op een tinker :Y)
Toen een paar maanden later kreeg die tinker een veulen, en ik weet nog goed dat ik toen vroeg; mag ik op diieee???
Het antwoord was natuurlijk nee, maar ik snapte er niks van, die was veel kleiner, kon ik daar toch mooi op *D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:58

Mijn allereerste les reed ik op Dombo een zwarte shetlander van manege de Schimmelkroft in Heemskerk. Een heerlijk beestje. Ze staat momenteel bij mij op stal voor een welverdiende vakantie. Ze is inmiddels 28 jaar, oud en grijs maar haar spirit heeft ze nog... Is alleen een stuk kleiner dan in mijn beleving.. :D .

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:26

De allereerste keer, dat ik op een pony zat, was op een shetlander van een kinderboerderij. Ik had daar mijn verjaardagspartijtje en mocht daarom een rondje op de pony.
Maar wat ik ook deed, beest wilde niet vooruit, dus toen hebben ze me maar een beetje geholpen door hem aan een halstertouw mee te nemen.
Daarna wel eens gereden bij mensen die Friezen hadden, op een hele oude Fries en een klasgenoot van me had wat later een verzorgpony kruising Welsh, maar ze durfde niet alleen, dus kwam er op neer, dat ik altijd met haar mee ging. Die pony heette Fire en deed zijn naam echt eer aan.
Maar echt leren rijden, dan kwa pas, toen ik een paar jaar geleden les ging nemen op de manege en volgens mij zeijn de meeste paarden daar KWPN :)
1 van de paarden waar ik echt op heb leren rijden hebben ze vorig jaar helaas alleen in moeten laten slapen ;(

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:56

Ik heb mijn eerste les op Polly gereden. Een shetlander. 2e les op Doerak een draakje zoals de naam als zegt en mijn 3e les op Kruimel een witte schimmel pony die letterlijk iedereen er gemeen afgooide. Mij niet. En kan dan nog wel op noemen van de paarden maar ben dan lang bezig hahaha. Maar echt leren rijden.. Ja van Ceres, Blacky, Ochtendster, Paddington allemaal manege paarden. Nu kom ik veel verder met mijn bijrijpaarden

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:57

Snuitje, een palomino b welshje, van toen volgens mij 8 jaar, is toen ze los in de bak mochten over de kop gevlogen en heeft z'n nek gebroken..
Ik voelde me altijd heel wat als ik dan op snuitje mocht rijden :')

Ohja, en Lotje :+

Een schimmel shetlander van nu zo'n 14 jaar(meende dat ik dat op de site zag staan :+ ).

(http://bosmanege.nl/wp-content/uploads/ ... C11225.jpg)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:51

Poeh... Ik heb niet echt leren rijden op 1 bepaalde pony dat is lastig aan manege's , heb wel een paar ponies/paarden in speciaal waar ik veel van geleerd heb...

Ben begonnen op Manege de Vliet , mijn eerste les gereden op een sh*tlander genaamd Flippo.
Flippo was het stereo type vervelende sh*tlander... er zat namelijk geen gas op. Stil staan op het midden en bokken was wat flippo erg graag deed. En zie dan maar eens een pony in beweging te krijgen die niets heeft van de zweep?... dat was les nummer 1. Les 2 was Alaska een witte arabische merrie die ooit mishandeld was geweest en niet heel erg veel vertrouwen had in de mens.. eenmaal erop was het een schat van een dier , hier heb ik voor het eerst zonder zadel op gedraaft en gegalopeerd.

Na manege de vliet ben ik naar Manege Prinsenstad overgegaan , daar heb ik in het algemeen heel erg veel geleerd! Wat er op de vliet fout ging is hier gecorrigeert.
Mijn favoriet was toch wel Smokey , en op hem heb ik heel goed leren doorzitten hij gooide namelijk nogal op en hij was de eerste pony die bij mij aan de teugel ging (ik als 12 jarige helemaal trots!)! . Daarna kwam Harrold een 3jarige , met hem heb ik geleerd wat het is om een jonge pony te rijden.

Vervolgens ben ik over gegaan naar de RCP en hier ben ik eigenlijk pas echt gaan toepassen wat ik op de prinsenstad geleerd heb. Hier zijn redelijk wat paarden en ponies geweest in speciaal waar ik toch wel aardig wat van geleerd heb. Mijn eerste les bij de paarden reed ik op Ginger , een echt beginners paard... niet vooruit te branden , zette nooit een stap verkeerd hooguit een bokje(naja hupsje) als je een tik gaf in de galop. Maar wat de ervaring mij leerde was dat als je ginger aan werk zette , het ineens een heel ander paard was en dat paard kon lopen hoor! Hera was een paard wat graag op TE hoog tempo liep , waarop ik heel goed heb leren om een paard terug te rijden in tempo. Isabell was dan weer een pony , maar eentje met behoorlijk wat pit! Liep alle grote paarden er 3 dubbel uit kwa tempo , sterrenkijken was favoriet en naderhand kon ze ook nog eens erg gemeen bokken. Dit was ook erg duidelijk mijn favoriet , een heerlijk zure merrie maar wat kon ik heerlijk rijden op dat paardje toen ik eenmaal de knopjes gevonden had. En om af te sluiten.. Picasso , mijn ster , mijn liefde op de manege (helaas hoorde ik laatst in geslapen...) een van de leukste paarden die ik heb mogen rijden op de manege , maar wat een kleuter was dat... hij heeft mij vooral leren zitten! Wat kon die een rare capriolen uithalen onder het zadel en ernaast haha... Hij is het laatste paard wat mij heeft laten zandhappen zon 7 jaar geleden.

En dan nu heb ik mijn eigenpony waar ik ook zo af en toe nog eens flink les van krijg.... :D
Ben nooit uitgeleeerd!