Epplejeck of Divoza

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:27

Maar als ze dat doen, dan maken ze toch enorm verlies als ze dan een zadel voor twee maanden 'verkopen' maar het terug brengen, kunnen zij het echt niet meer voor het volle pond verkopen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:29

Cheyenne2004 schreef:
ja tuurlijk....maar als iedereen daar een nieuw zadel ophaalt...daar 8 weken op rijdt....en ze gaan dan naar de 2e hands afdeling, dan wordt het op de afdeling "nieuwe zadels" wel erg leeg en op de afdeling "gebruikte zadels" overvol lijkt me.
Ach...zo hebben we allemaal onze goede en slechte ervaringen met bepaalde grote winkels.

En hoe vaak komt het voor dat iemand een zadel terug brengt? Je gaat nu meteen uit van iedereen ;)

Ik vind het wel grappig om te lezen hoeveel klachten er zijn van divoza (echt niet alleen de jouwe), terwijl ik zaterdag nog een half uur aan de kassa heb gehangen te zeuren over shirtjes die ik wilde in een bepaalde kleur, in een bepaalde maat... Werd keurig de tijd voor genomen, en waar mogelijk voor me uit het magazijn gehaald. Laarzen passen? Keurig de tijd voor me genomen, super geholpen.
Heb in ik weet niet hoeveel jaar 1 stom moment meegemaakt daar.. Dat was toen ik confectie maat laarzen bestelde, en ik vroeg of ik m'n aanbetaling terug zou krijgen als het niet past. Het meisje dat mij hielp zei heel vriendelijk: "Maar natuuuuurlijk!" En het meisje aan de andere kassa zei heel vinnig (terwijl ze met een andere klant bezig was). "Maar we gaan er gewoon vanuit dat ze passen."

Maar ach, we zijn allemaal mensen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:32

michellee73 schreef:
Maar als ze dat doen, dan maken ze toch enorm verlies als ze dan een zadel voor twee maanden 'verkopen' maar het terug brengen, kunnen zij het echt niet meer voor het volle pond verkopen

Neeh duhh... :+
Maar wat denk je dat de aankoopprijs van een zadel is, en wat de verkoopprijs is... :+
Er zit een adviesprijs op zadels, net zoals op vele andere producten, in wat voor winkel dan ook.
Daarnaast heeft Divoza een kostprijs, aanschaf + overhead... En komt daar nog een winstmarge op.

Het hoe en wat precies ben ik niet mee bekend hoor, zoals ik al zei, ik heb er enkel van gehoord. Maar ik geloof zeker dat het een mogelijkheid is bij Divoza.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:32

Geef mij ook maar de Epplejeck :) .
Heel goede service.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:36

zadels van het eigen merk pagony en rossner mag je idd binnen 4 weken omruilen :j

ik weet dat ze in heteren regelmatig bijscholings avonden hebben waarbij verschillende leveranciers langs komen om de laatste info en producten door te nemen, volgens mij zijn ze dus wel degelijk op de hoogte van veel producten en kunnen ze hier door ook een goed advies geven maar je kunt natuurlijk nooit alles weten.

bij speciale leveringen blijft het natuurlijk lastig dat de winkel ook afhankelijk blijft van de leverancier, als die later of niet correct levert zoals afgesproken mag je dit als winkel zijnde natuurlijk weer proberen op te lossen met je klant.
en dit gebeurd overal wel eens, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
van elke winkel zullen er dus positieve en negatieve ervaringen zijn.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:44

valt me trouwens ook wel op dat er in meerdere topics over verschillende winkels word gezegd dat er zulk chagarijnig personeel staat.
toch geloof ik dat dit in de meeste gevallen best mee zal vallen.
wat hebben die dames (en misschien een enkele heer ;) ) er aan om zo in de winkel te staan, ten eerste staan ze daar omdat ze waarschijnlijk zelf ook paarden hebben en dit leuk werk vinden.
het hun doel is om de klant tevreden de winkel uit te laten gaan
de dagen wel erg lang gaan duren als je zo steeds maar weer in de winkel staat.
ik denk dat het in de meeste gevallen een wisselwerking tussen klant en winkelpersoneel is en uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en kunnen ze een keer hun dag niet hebben, maar er zullen net zo veel keren zijn dat de klant zijn/haar dag niet heeft en dus ook alles verkeerd opvat op zo'n dag.......

Janine1990

Re: Epplejeck of Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:18

Dat had ik dan weer niet meegekregen probabeest, leuk om te weten in ieder geval!! Ook van die bijscholingsavonden.

Wat inderdaad ontiegelijk veel mensen vergeten is dat een winkel (welke dan ook!) afhankelijk is van leveranciers. Triest vind ik dat eigenlijk. Krijgt zo'n winkel er weer de schuld van. Dat is in mijn ogen alleen mogelijk als ze een criteria hebben waarin ze zeggen dat alles binnen zo'n tijd geleverd kan worden.

Wat betreft chagarijnig personeel, sluit ik me ook helemaal bij aan. :j

elisaalovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:15

xdoraly schreef:
Geef mij ook maar de Epplejeck :) .
Heel goede service.

kyralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:29

Geef mij maar epple jeck, ging veel naar divoza, maar sinds epple hier is ga ik daar heen, goede service en betaalbaar

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:35

heb zelf geen ervaring met EJ. Divoza vind ik wel fijn, goede uitleg, ze pakken wel 3 maten ruimer en ze laten je effe nadenken of je die goed vind zitten of niet, zoniet zeuren ze niet door (zoals bij de Molenwei). En ze hebben meerdere Megastores he:

Divoza Horseworld
Heteren:
Ressenerbroek 16,
6666 MR Heteren

Divoza Horseworld
Leek:
Zernikelaan 16,
9351 VA Leek

Divoza Horseworld
Zoetermeer:
Edelgasstraat 45,
2718 SX Zoetermeer

Divoza Horseworld
Enschede:
Westerval 20,
7545 MZ Enschede

Divoza Horseworld
Staphorst:
Weth. Buitenhuisstraat 4-A,
7951 SM Staphorst

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:43

Ik zou gaan voor Epplejeck gaan, meer service en keuze. Waar ik altijd heen ga is een grote zaak dus daar is de keuze ook groot. Dat is in Heemskerk.

Maar als divoza voor jou groter is dan de epplejeck in de buurt van jou dan zou ik voor divoza gaan.

meertje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:50

Ik blijf erbij JoriRuitersport in zwolle , ik ga meer boven sfeer en klantvriendelijkheid dan over groot aanbod en maasse verkoop. Geef mij maar de ouwerwetse klantgebondenheid!

Miss_J22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:47

Fijn dat jullie geslaagd zijn! :)

@ meertje: jori ruitersport Zwolle?

Ik heb daar nog nooit van gehoord?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:40

Ik woon vlakbij de Epplejeck in Heemskerk en kom er vaak..Ik ben heel tevreden over de service, het assortiment en het personeel. Over de andere filialen kan ik niets zeggen maar die in Heemskerk is top.. +:)+

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:49

Hier zit geen Epplejeck in de buurt, maar wel een een Divoza en een Hypoplaza. Ik ben toen ik laatst voor laarzen ging maar gewoon naar allebei gegaan. Werd bij allebei vriendelijk geholpen (bij Divoza wel het vreemde advies dat nu ik mn maten wist ik ook gewoon op Marktplaats kon kijken). Maar uiteindelijk via een webshop gekocht.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:54

RUI-->PP

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:32

Fijn dat jullie toch geslaagd zijn.
Kan echt een kriem zijn om fijne passende laarzen te vinden.. pff..

Divoza vind ik het personeel ind niet goed "geschoold" zeg maar, maar hebben in alles wel veel meer aanbod dan bij EJ.
Bij EJ kan ik altijd terecht voor advies wat wel en niet doen, ook goede service als iets kapot gaat of met ruilen ;)!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:42

Ik heb laarzen opmaat laten maken van het merk lipica en ik was maar 245 euro kwijt, incl rits + dressuurboog.
Lees nu dat jullie al voorzien zijn. Sorry!

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:09

Het is ongeveer gelijk, maar ik geloof dat het assortiment
van Divoza toch iets groter is. Maar het is eigenlijk van dezelfde
familie he :) Ik ken ze wel, ze hadden eerst samen Divoza, maar
toen kregen ze ruzie.. En nu zijn ze apart :)

Toopje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:57

Ik vind dat ze bij Epplejeck erg fijne service hebben! :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:03

Niet de gevraagde winkels, maar ik keek net op de website van amazonexl, die hebben van alles voor de ruitersportliefhebber met (ergens) een maatje meer, dus ook leren laarzen en chaps met wijde kuit.

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:18

Ja, Amazone XL ken ik!!! Super dat ze daar zoveel leuke spullen hebben. Mijn dochter had graag de rijlaarzen van Mountain Horse en gelukkig pasten die (net). Ik weet nu dat ik bij een volgend paar rijlaarzen terecht kan bij XL of laarzen kan laten maken bij Lipica. Voorlopig kunnen we weer even vooruit. Enne.............. binnenkort toch maar eens lekker gaan rondneuzen bij EJ.