Eigen paard en een universitaire opleiding: is het mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:47

Hoi hoi,

Zelf studeer ik ook Sph op het hbo, maar dit doe ik in een versneld traject wat mij minder tijd geeft en heb ik twee paarden. Zou ik iemand met een opleiding een paard aanraden? Ja en nee... Mijn ene paard is al wat ouder en heeft nu een veulen, hij gaat per september naar mijn stage op een zorgboerderij. Dus dat is erg leuk en scheelt tijd, overigens schenk ik hem aan de zorgboerderij dus wordt het in principe hun paard. Daarnaast heb ik een vierjarige, vorig jaar gekocht. Eigenlijk heb ik het mega druk met stage en school, maar de paarden zijn wel een uitlaatklep voor me en daar haal ik weer energie uit. En nee ik heb helaas geen ouders meer, dus moet alles zelf betalen en doen. Daarnaast woon ik samen en heb ik dus een huishouden erbij. Om de uitlaatklep raad ik het je aan, maar qua tijd niet echt. Maar goed het is maar net wat voor mens je bent en of je het aankan. Het is soms wel bikkelen om dan in de winter s'avonds nog weer naar je paard te gaan, als je er al een lange dag op hebt zitten (en rond 19.00 uur thuis bent..). Maar het kan zeker wel en is wel vaak heerlijk als je er eenmaal bent! Anders had je vast op de bank liggen luieren...