"paardenvrouwen" altijd langer haar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:24

Toen ik wedstrijden reed (en jonger was) had ik ook altijd lang haar idd, ik onder andere vanwege het maken van een knotje, toen stopte ik tijden met het rijden van wedstrijden en inmiddels heb ik het helemaal kort (een paar cm) en het bevalt enorm goed, is met rijden ook makkelijk, cap op en klaar :P dus ik hou het ook mooi zo! onder een hoedje vind ik het niet zo mooi denk ik maar dan kan ik altijd nog iets bedenken met op een of andere manier met een donut een knotje maken ofzo ;) dat zien we dan wel weer!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:25

Eigenlijk nooit echt opgelet. Maar ken volgens mij weinig meisjes/vrouwen met kort haar. De gene bij wie ik op stal sta heeft toevallig kort haar. Ik zelf heb lang haar, maar dat is puur omdat ik dat zelf veel mooier vind.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:26

Ik heb ook lang haar, tot onder mijn schouders! :D Vind het veel mooier en moet er niet aan denken om het af te knippen, dan krijg ik een dik hoofd. Maar mijn moeder heeft wel kort haar en die rijdt ook... En op mijn manege zie ik wel meer vrouwen met kort haar, zelfs echt kort zoals bij een man.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:31

Ik denk dat het gewoon een afspiegeling is van alle vrouwen. Een redelijk groot deel heeft lang haar, dus vind je ook een redelijk groot deel bij de paardenvrouwen.
Het is ook een beetje leeftijdsgebonden, hoe ouder hoe meer je er met kort haar zult vinden. Jonge meiden vinden lang haar soms belangrijk om aantrekkelijk te zijn voor de mannetjes. ;)

Ik heb afwisselend kort en lang haar en zal niet de enige zijn. Ik weiger in een vakje geduwd te worden van vrouwtje met lang of kort haar. :(

Ilsemarie

Re: "paardenvrouwen" altijd langer haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:32

en dat dat lange haar en aantrekkelijk zijn voor de mannetjes... toch gek want juist met kort haar had/heb ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer sjans! (nou straal ik misschien ookw el uit dat ik me beter voel maar toch...). maar veel durven het volgens mij ook niet!

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:33

Grappig! Heb ik ook wel 's gedacht.... Zelf laat ik mijn haar momenteel weer groeien zodat ik weer een staartje kan maken. Vier jaar geleden heb ik mijn lange manen laten kortwieken vond ik toen handiger. Maar sinds 2 jaar heb ik mijn eigen paard en rij ik zo´n 4, 5x per week, heb steil haar en kort ziet dat er niet uit als ik bezweet onder mijn cap vandaan kom :D.

Maar kan best zijn dat ik het zomaar weer zat ben en de schaar er weer in gaat. doe het niet voor sjans of wat dan ook, puur uit praktische overwegingen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:37

Nee hoor ik heb kort haar :))
Het ziet er niet uit na het paardrijden maar je douwt het wel zo onder je cap :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:52

Bij ons op de manege hebben alle volwassen vrouwen (lees 30+) kort haar, en onder de 30 heeft bijna niemand kort haar :P Eentje die ik ken had het eerst wel kort geknipt, maar nu alweer lang laten groeien.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:46

Ik heb zelf ook (heel) lang haar, en nu ik er zo overna denk
hebben alle vrouwen/meiden in de paarden wel lang haar eigk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:47

De volwassene hebben vaak kort haar hier maar er zijn er ook 100den met lang haar (:

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:52

Ik heb zelf lang haar, net als de meesten bij ons op stal. Toch hebben er ook wel een paar korter haar. Volgens mij zijn dat er bij ons 3 op de iets van 20. Nog best een redelijke score dus, aangezien over het algemeen genomen er sowieso meer vrouwen zijn met lang haar (zeker jongere vrouwen, waar er vaak ook meer van paardrijden denk ik?!).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:55

Heb wel altijd lang haar gehad, maar sinds een jaartje tot onder m'n oren en nu zelfs nog korter! Maar ik ben nog steeds bezig met paarden :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:57

Ik ken er ook genoeg met kort haar en of boven de schouders.

Maar ook weer veel met langer haar, maar volgens mij heeft dat niets met paarden te maken, dat zie ik gewoon overal om me heen ook op kantoor. Misschien omdat lang haar/langer haar gewoon leuk is???????

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:04

Veel met lang haar maar ook genoeg moet kort haar.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:08

Ik heb zelf wel erg lang haar, maar bij mij op stal heeft eigenlijk bijna iedereen kort haar! := Van de 10 stalgenoten zijn er 6 die hun haar echt boven de schouder hebben, 1 die heeft het net over haar schouders en 2 andere stalgenoten en ik hebben heel lang haar (over het midden van de rug).

Dus bij ons gaat het niet op.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:17

Haha!
Bij mij klopt het wel heb lang haar, eigenlijk te lang mag wel weer wat af! :o?

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:55

Bij mij op stal zijn er meer mensen met een bobline hoor :Y)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:57

ik heb zelf lang haar. maar ik ken er genoeg die kort haar hebben... maar tis nu eenmaal zo dat sowieso het meerendeel van vrouwen lang haar heeft.. mijne is ook te lang...althans voor de zomer nu :P kapper komt vrijdag haha

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:00

Ja, dat valt mij nou ook al op! Ook valt het me op dat er ontzettend veel blonde ruiters zijn.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:01

AlexandraM schreef:
ik heb zelf lang haar. maar ik ken er genoeg die kort haar hebben... maar tis nu eenmaal zo dat sowieso het meerendeel van vrouwen lang haar heeft.. mijne is ook te lang...althans voor de zomer nu :P kapper komt vrijdag haha

ik ga ook eens voor ander kapsel.
ga denk ik in de vakantie! Dan kan ik eens kijken wat ik er mee kan als het geknipt is! HaHa! :o?

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:02

Desolate schreef:
Ja, dat valt mij nou ook al op! Ook valt het me op dat er ontzettend veel blonde ruiters zijn.

Ik :brr: heb bruin haar!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:56

Alle kleuren haar zijn wel vertegendwoordigd. Masar vergeet niet dat Hollanders gewoon op zich al vaak blond zijn. Ook die niet met paarden te maken hebben...

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:00

In Nederland heeft volgens mij niemand 'echt' bruin haar. De enige mensen met echt bruin haar die ik ken, hebben allemaal Indisch bloed, dus die zijn dan weer halfbloed. Wat iedereen hier bruin noemt, is eigenlijk gewoon donkerblond. Donkerblond kan ook tot heel donker gaan, ongeveer gelijk aan bruin. Maar het heeft alleen niet diezelfde warmte als bij bruin haar... Maar goed. :Y) In NL hebben de meeste mensen middenblond haar. Zie wel veel mensen met lichtblond haar op de manege. Zelf ben ik niet meer lichtblond, was het vroeger wel. Maar het heeft meer een bruine ondertint gekregen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:06

Rosa__ schreef:
In Nederland heeft volgens mij niemand 'echt' bruin haar. De enige mensen met echt bruin haar die ik ken, hebben allemaal Indisch bloed, dus die zijn dan weer halfbloed. Wat iedereen hier bruin noemt, is eigenlijk gewoon donkerblond. Donkerblond kan ook tot heel donker gaan, ongeveer gelijk aan bruin. Maar het heeft alleen niet diezelfde warmte als bij bruin haar... Maar goed. :Y) In NL hebben de meeste mensen middenblond haar. Zie wel veel mensen met lichtblond haar op de manege. Zelf ben ik niet meer lichtblond, was het vroeger wel. Maar het heeft meer een bruine ondertint gekregen.

behalve mijn zwager dan.. en mijn moeder, oh en mijn ex en zijn 2 zusjes, en dat alles bedacht in minder dan 3sec. denk dat het wel meevalt met het gebrek aan bruin haar ;)
ik ben zelf wel donkerblond, word idd vaak bruin genoemd en heb een kort kapsel, geloof niet dat er relatief meer langharige vrouwen rijden, wel dat er relatief meer vrouwen met langer haar zijn :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:06

Op de stal waar mijn paard staat lopen 4 amazones rond met een kort koppie (lees: stekeltjes-achtige lengte)...
Zal het niet zo zijn dat er gewoon meer vrouwen op de wereld rondlopen met lang(er) haar en dat die daardoor beter vertegenwoordigd zijn? Dus een grotere kans om een vrouw die paard rijdt èn lang haar heeft tegen te komen?