ik kan me geen jaar herinneren zonder kopzorgen.
zomaar even een korte greep van de laatste jaren.
heb een veulen gekocht op nog geen 6 maanden.
groeit goed op en is een prachtig mooie dame aan het worden.
februari 2008 vertoond ze lichte overgevoeligheid op haar flank,dit groeit al snel uit tot een waslijst van problemen waarbij zelfs haar vlees wegbrand van haar eigen hengtigheids vocht.
staart,kont is verbrand,spieren staan in kabels op het lijf vulva zwelt enorm enz enz.
augustus 2008 moest ik haar laten gaan,keus had ik niet meer.
ze is 4 jaar geworden.....
in de tussentijd had ik ook al een tinker.
dit paard ging vage klachten vertonen. [ja ook een eczemer]
meerdere onderzoeken gehad maar steeds niets echt duidelijk te vinden.
de klachten werden meer en groter [te veel om hier neer te zetten]
uiteindelijk per ongeluk door een gesprek tussen neus en lippen door met de DA op het idee ziekte van lyme gekomen.
testen bleken het te bevestigen.
behandeling sloeg niet aan en vrij kort daarna kwam het punt dat hij 24/7 op de metacam moest staan.
dit heb ik enkele maanden gedaan en daarna de knoop doorgehakt omdat alleen maar kunnen lopen op pijnstillers geen doen is.
verbeteren kon niet meer.
hij is februari 2010 ingeslapen.
in de tussentijd had ik een ander paard aangekocht waar ik wel mee kon rijden.
inmiddels was hij er al een klein jaar.
er waren geen problemen tot er 3 maanden na het inslapen van de tinker iets gebeurde.
mijn alarmbellen begonnen te rinkelen en ik heb hem laten onderzoeken,ook op lyme.
jawel.....ook de ziekte van lyme.

behandeling gelijk gestart en de kans op genezing was zogoed als nihil.
eind vorigjaar zomer werd bekend dat de behandeling aansloeg,erg goed aansloeg zelfs.
kort daarna werd hij genezen verklaard.
een aantal weken geleden werd er bekend dat hij niet is genezen,het is blijven sluimeren. [en nog meer]
een rijpaard zal hij nooit meer worden,hoeft voor mij ook niet.
we zijn nu bezig met andere behandelingen in de hoop dat hij nog een fijne tijd kan hebben op de wei.
de kans is heel heel erg klein dat dat gaat lukken.
vermoedelijk ben ik mijn paard kwijt voor augustus.
bijkomend probleem is dat ik er een grasmaaierpaard bij heb gezet die dan alleen gaat achterblijven......
een nieuw paard kopen doe ik niet meer.
ergens had ik dit openbaar neer willen zetten maar aan de andere kant.....what the h....